Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos naiset meikkaavat vain omaksi iloksi, niin miksi moni hehkuttaa kuinka nyt maskin käyttäjänä ei tarvitse meikata?

Vierailija
11.12.2020 |

Kiinnostaisi kuulla vastaus tähän.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin laitoin silikoni ihan omaksi oloksi. On mukavaa kun saa miehiltä huomiota.

Vierailija
22/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, totta! Oma ilo onkin siis kiinni muiden katseista :)

Näinhän se on. Loppuu tisutelineiltä tekosyyt, kun kunnolla ladotaan argumentteja pöytään. Meitä varten he sen soherruksensa lärviinsä laittavat; (am)muu on pelkkää eskapismia.

Ihan tosi, kuinka paha mieli sinulla on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Minä meikkaamattomana näytän siis seinästä revityltä vuorenpeikolta, kuten muut täällä kommentoivat meikkaamatonta itseään :D

Vierailija
24/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä meikkaan joka aamu töihin vaikka maskia pidänkin. Ainoastaan huulet jätän välillä laittamatta, mutta aika usein meikkaan huuletkin vaikka niitä ei muut näe kun minä itse. Voin siis sanoa meikkaavani pääsääntöisesti itseäni varten. Rakastan sitä koko meikkaamisprosessia ja se kuuluu aamurutiineihinini yhdessä aamukahvin kanssa. Se on tavallaan valmistautumista päivää varten. Ihan nätti olen ilmankin meikkiä mutta meikkaaminen on vain ihanaa! Työpaikallani alakoulussa ei edes ole kuin jokunen mies joten todellakaan en miehiä mieti meikatessani.

Vierailija
25/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska tulen iloiseksi saamastani huomiosta. Silloinhan meikkaan omaksi ilokseni.

Vierailija
26/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina meikanneet, että näyttäisivät kauniimmalta muiden silmissä. Mikä tässä on nyt outoa?

Yhteisö huomioi kauniita naisia paremmin, joten naisten täytyy pyrkiä näyttämään hyvältä. Samaa koskee kyllä miehiäkin, mutta miehet eivät uskalla meikata niin käyvät salilla jne.

Tuo itsensä koristelu on huomattavasti syvempi asia kuin, että haluaa vain ns. näyttää hyvältä.

Molemmat sukupuolet koristelee itseään kautta ihmisten historian, katso vaikka alkuperäiskansoja, monilla koristeluilla on rituaalinen merkitys, ja on esim. tutkittu, että länsimaissakin otetaan usein tatuointi traumaattisen tapahtuman jälkeen.

Sota-alueilla muslimimaissa naiset kerääntyvät usein edelleen yhteen vain huvikseen meikkaamaan, laittamaan hiuksensa, kyntensä, vaikka kukaan ei näe niitä edes.

Ei. Kyllä se on ihan vain halu näyttää paremmalta muiden silmissä, ja saada sitä kautta parempi asema laumassa. Jos olisit ainoa ihminen maailmassa, et ikinä meikkaisi.

Vierailija
27/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat aina meikanneet, että näyttäisivät kauniimmalta muiden silmissä. Mikä tässä on nyt outoa?

Yhteisö huomioi kauniita naisia paremmin, joten naisten täytyy pyrkiä näyttämään hyvältä. Samaa koskee kyllä miehiäkin, mutta miehet eivät uskalla meikata niin käyvät salilla jne.

Tuo itsensä koristelu on huomattavasti syvempi asia kuin, että haluaa vain ns. näyttää hyvältä.

Molemmat sukupuolet koristelee itseään kautta ihmisten historian, katso vaikka alkuperäiskansoja, monilla koristeluilla on rituaalinen merkitys, ja on esim. tutkittu, että länsimaissakin otetaan usein tatuointi traumaattisen tapahtuman jälkeen.

Sota-alueilla muslimimaissa naiset kerääntyvät usein edelleen yhteen vain huvikseen meikkaamaan, laittamaan hiuksensa, kyntensä, vaikka kukaan ei näe niitä edes.

Ei. Kyllä se on ihan vain halu näyttää paremmalta muiden silmissä, ja saada sitä kautta parempi asema laumassa. Jos olisit ainoa ihminen maailmassa, et ikinä meikkaisi.

Itse asiassa eristyksissä elävät, siis yksin elävät, ihmiset on koristelleet itseään myös.

Niin kuin selitin sillä on rituaalinen merkitys, se on yhtä iso osa ihmisyyttä kuin esim. uskonnollisuus.

Tuota on tutkittu ja tuo on faktaa, mietin, että sinun kaltaisilla on luultavasti persoonallisuushäiriö, koska ettei voi ymmärtää ettei ihmiset tee asioita teidän (eli muiden takia).

Vierailija
28/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että eri ihmiset hehkuttavat, miten on kiva olla meikkaamatta ja eri ihmiset meikkaavat siksi, että haluavat tehdä niin.

Niin mutta kun ovat aina sanoneet meikkaavansa omaksi ILOKSI, niin miten yhtäkkiä se tekeekin iloiseksi, kun ei tarvitse meikata? Eikö tuo ole epäloogista?

Ei välttämättä. sama ihminen voi joskus tykätä meikata ja joskus tykätä olla meikkaamatta.

Itse käytän meikkiä, mutta en tosin koskaan sano meikkaavani "omaksi ilokseni", vaan meikkaan siksi, että se liittyy tyyliini ja siihen, minkä näköisenä haluan kulkea ihmisten ilmoilla. Samalla lailla kuin laitan kaupungille eri takin kuin pihatöihin, tai vaikka voin kulkea kotona yöpaidassa ja villasukissa, laittaudun enemmän kun lähden kodin ulkopuolelle.

Vierailija
29/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muslimimaissa myös muoti sanelee mitä naisten tulee tehdä, ei kaapu sitä poista. Heidän miehensä näkevät heidät, enemmän siellä nainen on tavaraa kuin länsimaissa. Meikit, korkkarit ja minihameet viestivät epätasa-arvoisesta yhteiskunnasta siinä missä pakottaminen itsensä peittämiseen.

Vierailija
30/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Veikkaan että eri ihmiset hehkuttavat, miten on kiva olla meikkaamatta ja eri ihmiset meikkaavat siksi, että haluavat tehdä niin.

Niin mutta kun ovat aina sanoneet meikkaavansa omaksi ILOKSI, niin miten yhtäkkiä se tekeekin iloiseksi, kun ei tarvitse meikata? Eikö tuo ole epäloogista?

Ei välttämättä. sama ihminen voi joskus tykätä meikata ja joskus tykätä olla meikkaamatta.

Itse käytän meikkiä, mutta en tosin koskaan sano meikkaavani "omaksi ilokseni", vaan meikkaan siksi, että se liittyy tyyliini ja siihen, minkä näköisenä haluan kulkea ihmisten ilmoilla. Samalla lailla kuin laitan kaupungille eri takin kuin pihatöihin, tai vaikka voin kulkea kotona yöpaidassa ja villasukissa, laittaudun enemmän kun lähden kodin ulkopuolelle.

Näin juuri.

Voi olla naisia, jotka meikkaavat pelkästään miehiä ajatellen, mutta väittäisin, että valtaosalle meikkaaminen on yksi osa "julkista" olemusta, ei sen kummempi asia kuin muu pukeutuminen tai hiusten laittaminen. Tai miehillä parran ajaminen.

Jostain syystä täällä ei kuitenkaan ole säännöllisin väliajoin besserwisseröivien naisten kirjoituksia, kuinka miehet ajavat partaansa vain naisten huomiota tavoitellakseen.

Vierailija
31/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse kyllä meikkaan ihan vain että näyttäisin paremmalta muiden mielestä. Tottakai kun näytän paremmalta omasta mielestäni niin se nostaa itsetuntoa myös. Mutta jos muita ihmisiä ei olisi, niin tuskin meikkaisin.

Vierailija
32/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ikävä huulipunaa kun sitä ei viitsi maskin takia käyttää. Videopuheluihin punaan huulet.

Ja kyllä meikkaan siksi että se on minusta kivaa ja tykkään kun peilistä katsoo hyvännäköinen nainen eikä minään vaisu seinäruusu.

Vierailija
33/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin gootti. Voin kertoa, että yksikään mies ei ilahtunut mustista kajaaliviiruistani pitkin poikin :D Tein sitä ihan omaksi huvikseni. Nykyään en meikkaa ollenkaan, sekin ihan omaksi iloksi. Jos alkaisin meikkaamaan uudellee, niin palaisin goottiin.

Vierailija
34/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kiva katsella huoliteltua naamaa peilistä. Kun on maski, ei näe itsekään sen alla olevaa sotkua. Meikkaamisen ilo ei ole siinä itse toimituksessa, vaan lopputuloksessa. Nyt sen lievästi vaivalloisen toimituksen voi jättää aamulla tekemättä.

Vierailija
35/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa. Minä meikkaamattomana näytän siis seinästä revityltä vuorenpeikolta, kuten muut täällä kommentoivat meikkaamatonta itseään :D

Hä!? Jos joku omasta mielestään näyttää meikkaamattomana seinästä revityltä vuorenpeikolta niin miten ihmeessä se kertoo sinun ulkonäöstäsi yhtään mitään?

Vierailija
36/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole meikannut yli vuoteen. Muut tehköön mitä haluaa.

Vierailija
37/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kommentoin noin itsestäni. Ja tosiaan tarkoitin itseäni, en ketään muuta. En siis ole sitä mieltä, että ylipäätään meikkaamattomat olisivat vastaheränneen vuorenpeikon näköisiä. Minä valitettavasti olen. En meikkaisi jos olisin luonnostaan siistin ja asiallisen näköinen.

Vierailija
38/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon ainakin jäänyt koukkuun meikkivoiteeseen. Kun sitä kerran yhden kesän näytti aurinkovoiteena, niin sen jälkeen on ollut pakko käyttää aina, kun iho tykkäsi siitä huonoa ja alkoi punottaa. Nyt maskin kanssa on kiva, kun ei ole tarvinut meikkivoidetta. Mun iho ainakin voi paljon paremmin ja on nykyään jo tasaisen näköinen kuten nuorempana. Taidan päästä viimein meikkivoidekierteestä kokonaan eroon.

Vierailija
39/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M25 kirjoitti:

Ite vähä luulen, et meikkaamine vie aikaa, nii ny ku ei maskien vuoksi tarvii meikata, nii siihe ei kulu aikaa. :) Vai oonko iha vääräs? :D Pääsee tavallaan helpommalla. Oon melko varma, et nainen tuntee ittesä kivaks, ku on meikannu, nii siitä tulee iloo. Ny iloo tulee siitä, ku kokee ittesä hyvännäköiseks maskin takii ja säästyy aikaa.

Normaali työaamun arkimeikki vie 4 min (juu, on ihan kellotettu aamutoimet), niin en nyt näe hirveää ajansäästöä. Tuossa neljässä minuutissa ehtii hyvin levittää meikkivoiteen ja huulirasvan, huolitella kulmat, laittaa eyelinerin ja nuden luomivärin sekä ripsarin plus viimeistellä poskipunalla tai aurinkopuuterillakin, pystyy vielä hörppimään kahviakin välillä. :)

No ei varmasti ehdi neljässä minuutissa tuota kaikkea.

Vierailija
40/85 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meikkaan tai en, miten nyt sattuu huvittamaan. Yleensä ei huvita, aamukooma. Maski on töissä ja julkisissa sisätiloissa ja miehelle kelpaan ihan samalla tavalla olin laitettu tai en. Muista en välitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi