aloitin eilen sokerittoman kuurin. olo on ihan hirveä nyt! normaalia?
Siis väsyttää, päätäsärkee, nivelet naksuu, sydän muljahtelee, oon alakuloinen. Onko tää normaalia ja koska menee ohi
Kommentit (20)
Mulla ei ole tapana syödä sokeria kuin tosi harvoin, joten ihmettelen kyllä vähän, että miten sä olet syönyt ennen ja miten nyt tänään?
Ennen oon syönyt päivittäin karkkia, pullia, limsaa jne. Nyt oon jättänyt kaikki sokeripitoiset ruoat pois. Ap
Ihan normaalia. Mulla on ollut elämäni pahin päänsärky ja heikotus kun olen lopettanut sokerin. Menee ohi parissa päivässä joten jatka samaan malliin :) Nyt parempi olo kuin koskaan!
Juo paljon vettä ja laita ripaus merisuolaa sekaan, se auttaa yleensä!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:26"]No mitä sä olet syönyt tänään?
[/quote]
Tattarileipää, kanapihvejä, perunaa, mehua(sok.ton) salaattia, kanamunaa jne.
Mä oon kanssa pitäny sokerittomia kuureja (ja ei, en tarkoita karppaamista) ja ollu samoja oireita. Väsyttää, palelee, itkettää, masentaa, päätä särkee. Muutaman päivän päästä helpottaa! Ja auttaa jos sallii itselleen kuitenkin hedelmät ja marjat... :)
Kyllä niissä vieroitusoireissa voi vierähtää pari viikkoakin, jos jättää vehnänkin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:28"]Ihan normaalia. Mulla on ollut elämäni pahin päänsärky ja heikotus kun olen lopettanut sokerin. Menee ohi parissa päivässä joten jatka samaan malliin :) Nyt parempi olo kuin koskaan!
Juo paljon vettä ja laita ripaus merisuolaa sekaan, se auttaa yleensä!
[/quote]
Kiitos! Odottelen parempaa oloa ja voimia saapuvaksi takaisin. Ap
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:30"]
Kyllä niissä vieroitusoireissa voi vierähtää pari viikkoakin, jos jättää vehnänkin.
[/quote]No ei varmasti kestä, pari päivää maksimissaan.
Kuulostaa siltä että olet syönyt myös aika heikosti - tattarileipä ja peruna nostaa sun verensokeria tosi paljon vaikka ei yhtä sokerista olekaan kuin esim keksit.
Suosittelen sokerittomaan ruokavalioon esim paljon pähkinöitä/siemeniä, manteleita, munakkaita, tummaa raakasuklaata jne. Ilman sokeriakin voi syödä maukkaasti!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:32"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:30"]
[/quote]
No kiva, että sinä tiedät mitä minä koin.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:19"]
Siis väsyttää, päätäsärkee, nivelet naksuu, sydän muljahtelee, oon alakuloinen. Onko tää normaalia ja koska menee ohi
[/quote]No on normaalia, kun et saa MUNKKIA!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:32"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 19:30"]
[/quote]
Ihania tälläset ihmiset jotka tietää kaiken paremmin. Jopa toisen ihmisen henkilökohtaiset kokemukset. Mut hei tsemppiä, sä oot varmasti tosi pidetty ihminen!
Syö omena tai banaani pahimpaan päänsärkyyn ja korvaa hiilihydraatteja (peruna, tattari) proteiineilla, silloin ei tule väsy ja huono olo.
Miksi jätiti sokerin? Mä söin äsken 4 munkkia ja olo on loistava!
Ihan normaaleja vierotusoireita. Eikö ole hauska huomata, että saat samanlaisia oireita, kuin esim. subunarkit? Mutta kyllä sä selviydyt. Pari ensimmäistä päivää on ne kamalimmat. Eniten pelkäisin pään sisällä tapahtuvia juttuja. Niinku mentaalipuolella. Joten pidä päätöksesi, vaikka kuinka pieni piru olkapäillä kuiskaisi: "ei se yksi lasi limsaa mitään tee mun vierotukselle".
Tsemppiä!
Pitäisiköhän yrittää psyykata itsensä tuollaiseen....
Hyvä ap!
Sokerin jättämisestä tosiaan seuraa just näi vierotusoireita.
Minulla oli tänään herkuttelupäivä. Olen ollut tosi vähillä sokerin syönneillä ja vähähiilareilla viimeisen 8kk. Olo on karmea, vatsaan sattuu ja on turvonnut kuin potkupallo :( Eli ei lle mitään syytä vetää herkkuja!
Hauskaa vappua kaikille!
Mulla kesti pari- kolmeviikkoa. Lähinnä tuntui että suonissa virtaa paha veri, kun ei saa nopeita hiilareita. Sen jälkeen tulee parempi ja keveämpi olo, eikä kroppa vaadi kovin paljoa toimiakseen. Pystyn pitämää näitä kuureja vain valoisaan vuoden aikaan. Pimeällä vaatii vähän extraboostia. Itse lopetin taas suklaan kokonaan, jatkan sitäkin taas syksyllä.
Mitä ihmettä tarkoittaa sokeriton kuuri? Tarkoitatko ehkä karppausta? Sekään ei ole sokeriton, eikä kroppaa ole tarkoitus rääkätä.