Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin just ulkona, kun naapuri löi koiraansa :( :( :( Mitä voin tehdä?

Vierailija
11.12.2020 |

Näen tätä miestä ja koiraa viikottain lenkillä, asuvat varmaan lähistöllä. Olen jo pidemmän aikaa kiertänyt kaukaa, koska on helppo nähdä, ettei miehellä ole mitään otetta tähän nuoreen isokokoiseen erittäin vaativan rotuiseen koiraan. Koira vetää ja riehuu mielipuolisena, eikä miehellä näytä olevan yhtäkään keinoa kouluttamiseen, raahautuu vain räsynukkena perässä. Olen todella ihmetellyt, miten tämä mies on ensinnäkään päätynyt ottamaan koiran, mutta varsinkaan tämän rotuisen koiran!

Huomasin tuossa muutama viikko sitten, että koira on alkanut turhautuneena pomppia isäntänsä päälle lenkillä. Reppanalla on energiaa kuin höyryveturissa, mutta ei selvästikään mitään keinoa päästä siitä eroon. Se ulvoo ja mölisee onnettomana, ja reuhtoo ja pomppii joka suuntaan. Sääliksi käy niin että meinaa sielu räjähtää.

Nytpä sitten äsken näin lenkillä, kun miehellä meni hermo pomppivaan koiraan, ja hän löi tätä kuonolle. Koira ulahti, eikä tietenkään rauhoittunut, vaan jatkoi rempomista aivan paniikissa.

Sydän särkyy. En tiedä mitä voin tehdä :( En tiedä miehen nimeä, enkä sitä missä tarkalleen asuu. En uskalla mennä lähemmäs jutulle, koska pelkään, että hänen koiransa käy omani kimppuun.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta valitettavasti tämä on koulutuskeino, vaikka hieman kritisoitu semmoinen. ISOT koirat vaativat ISOA kuria, että eivät hyökkää ihmisten kimppuun ja pure esimerkiksi lapsia naamaan. Ethän halua niin tapahtuvan? Se koiran pikku itkeminen on vähäistä muihin haittoihin verrattuna.

En kyllä itse hyväksy tuommoista, koska minusta yksittäisten ihmisten ei tulisi saada omistaa vaarallisia koiralajeja.

Mulla on iso koira, jolla on iso kuri, eikä ole käytetty tippakaan väkivaltaa. Ap

*Sarkastiset aplodit*

Miksi omistat vaarallisen koiran? Eikö pikkukoira riitä? Ei syökkään niin helvetin paljoa.

Vierailija
42/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mikä oikeasti auttaa koiran kasvatuksessa on koiran tunnetaitojen parantaminen esimerkiksi sanoituksen keinoin. Väkivalta ei auta ikinä!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sori, mutta valitettavasti tämä on koulutuskeino, vaikka hieman kritisoitu semmoinen. ISOT koirat vaativat ISOA kuria, että eivät hyökkää ihmisten kimppuun ja pure esimerkiksi lapsia naamaan. Ethän halua niin tapahtuvan? Se koiran pikku itkeminen on vähäistä muihin haittoihin verrattuna.

En kyllä itse hyväksy tuommoista, koska minusta yksittäisten ihmisten ei tulisi saada omistaa vaarallisia koiralajeja.

Mulla on iso koira, jolla on iso kuri, eikä ole käytetty tippakaan väkivaltaa. Ap

*Sarkastiset aplodit*

Miksi omistat vaarallisen koiran? Eikö pikkukoira riitä? Ei syökkään niin helvetin paljoa.

En jaksa tämän enempää tähän provoon lähteä, mutta en todellakaan omista vaarallista koiraa. Iso koira ei ole sama kuin vaarallinen koira. Ainoat koirat, jotka ovat mun tai mun koiran kimppuun käyneet, ovat olleet pieniä koiria. Koiran vaarallisuus ei riipu sen koosta, vaan kasvatuksesta. Ap

Vierailija
44/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Sarkastiset aplodit*

Hirvenmetsästyksessä joku cavalier king charles on vähän hyödytön...

Vierailija
45/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Sarkastiset aplodit*

En jaksa tämän enempää tähän provoon lähteä, mutta en todellakaan omista vaarallista koiraa. Iso koira ei ole sama kuin vaarallinen koira. Ainoat koirat, jotka ovat mun tai mun koiran kimppuun käyneet, ovat olleet pieniä koiria. Koiran vaarallisuus ei riipu sen koosta, vaan kasvatuksesta. Ap

Pieni koira ei voi tehdä mitään vahinkoa, isoa koiraa ei pysäytä edes veitsi. Purevat naamaan puukottamisesta huolimatta.

Vierailija
46/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Sarkastiset aplodit*

https://www.everydayhealth.com/epilepsy/0412/could-epilepsy-drugs-drive…

Vierailija
47/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

*Sarkastiset aplodit*

Pieni koira ei voi tehdä mitään vahinkoa, isoa koiraa ei pysäytä edes veitsi. Purevat naamaan puukottamisesta huolimatta.

Mä oon ollut kahdessa isossa leikkauksessa pienen koiran pureman vuoksi. Samoin oman koirani tassun raateli pahasti pikkuinen terrieri.

Tiedät varmasti itsekin, että puhut ihan pehmeitä. Mikään koira ei yleensä hyökkää toisten kimppuun, mutta jos hyökkää, se ei ole koosta kiinni.

Vierailija
48/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mikä oikeasti auttaa koiran kasvatuksessa on koiran tunnetaitojen parantaminen esimerkiksi sanoituksen keinoin. Väkivalta ei auta ikinä!!!

Nauratti kun mietin miten ryhtyisin kehittämään oman parivuotiaan hormonihöyryisen uroskoiran tunnetaitoja. :D

Mutta oikeasti väkivalta ei ole kovin toimiva rankaisukeino riehumisesta tietyntyyppisillä, taistelusta nauttivilla koirilla. Joku läpsäisy naamaan on niille kutsu taisteluleikkiin ja ne saavat vain lisää potkua riekkumiseen kun ihminenkin heittäytyy fyysiseksi. Itse palkkaan koiraani tönimällä ja se rakastaa sitä.

Vierailija
49/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tossa on vieressä tuhat ketjua ihmisten kohtelusta.

Ehkä väsyttävin argumentaatiovirhe on toi "tästä ei pidä puhua, koska minä arvioin, että muut asiat ovat tärkeämpiä."

Vierailija
50/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nauratti kun mietin miten ryhtyisin kehittämään oman parivuotiaan hormonihöyryisen uroskoiran tunnetaitoja. :D

Mutta oikeasti väkivalta ei ole kovin toimiva rankaisukeino riehumisesta tietyntyyppisillä, taistelusta nauttivilla koirilla. Joku läpsäisy naamaan on niille kutsu taisteluleikkiin ja ne saavat vain lisää potkua riekkumiseen kun ihminenkin heittäytyy fyysiseksi. Itse palkkaan koiraani tönimällä ja se rakastaa sitä.

;D Tai minä nuorelle labradorinnoutajalle:

Voi että, tuliko sulle nyt paha mieli kun sä et saanut syödä sitä isin kenkää!

Katopa nyt kun mamma tuli ihan vihaiseksi kun sä oot nyt pissannut tänne käsilaukkuun ja vääntänyt tortut sänkyyn, vaikka sinne ei ollut lupa mennä ollenkaan. Katotaas näistä tunnekorteista yhdessä, valitsepa sieltä semmonen kuva, miltä ajattelet äidistä tuntuvan nyt.

Kerropa äitille, miltä susta tuntuu kun et nyt saanut syödä sitä kahdentoista kilon säkkiä kokonaan. Pahaltako tuntuu? Hienosti osasit kertoa, hyvä tyttö!

Ööö... ehkä ne tunnetaidot on kuitenkin enemmän ihmislapsille :D

Vierailija
51/51 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mensalainen koiranomistaja päätyi sitten etsimään argumentaatiovirheitä rakin koulutuksesta alkunsa saaneesta ketjusta. Väsyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä