Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan eroon TYPISTÄ EN HALUA OLLA ASIAKAS

Vierailija
11.12.2020 |

Olen hakenut opiskelemaan joten eikös riitä että sanon, heihei kiitos mutta en tartte tätä holhous palvelua. Kun se on turhaa kohdallani, olen tammikuussa täyspäiväinen opiskelija.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelmat ovat siinä jos typpi ei anna olla työttömänä vaan pitäisi jotain keksiä. Suurin osa nuorista vaan haluaisi lojua työttömänä eikä patisteltaisi mihinkään. Ne käyttävät hyväkseen yhteiskunnan holhoamista kotiin niin ettei työnteko kannata ollenkaan muuta kuin lojua sosiaaliturvalla. Ne vihaavat typpiä kun se ei anna niiden olla ihan rauhassa veronmaksajien tuella. 

Työ ei näitä työttömiä kiinnosta muuta kuin veronmaksajien siivellä eläminen. 

Vierailija
22/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Böööö kirjoitti:

Emmä oo lähäri opiskelija vaan media puolelle hain. Valokuvaus ja selllai

No sitten joudut typpiin uudestaan koska noilla opinnoilla ei saa töitä. Eli valinta lähärikoulun ja typin välillä siirtyy vain myöhemmäs.

Kaikki ei halua/sovellu lähäriksi. Aika kapeakatseinen olet, jos väität ettei ap:sta voisi ikinä tulla muuta kuin lähäri tai typ-asiakas :D

Media-assari tms -opinnot on miljoonakertaa hyödyllisemmät kuin typ.

Oletko joskus kuullut media-assarista joka on työllistynyt?

Yksi minun tuttavani, joka on media-assistentti, teki kovaa freelancer-keikkaa valokuvaajana lehdille ja paikallisille firmoille. Yhdellä keikalla, johon meni max 2 viikkoa kaikkine toimenpiteineen (kuvauskeikka + kuvien käsittely ja materiaalin valmistelu kuvista) toi useamman tonnin rahaa. Tuntipalkka tyyliin 300 e/h. Ihan hyvin muuten työttömälle massia.

Silti, satunnaiset työkeikat on satunnaisia. En tiedä onko saanut vakitöitä, kun ei enää olla oltu yhteyksissä. Viimeksi kuvasi lehdelle artikkeleihin, mutta tuskin sekään oli kokoaikatyötä. Toivottavasti sellaista on saanut, koska oli taitava kaveri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää sitten töihin valittamisen sijaan ja ottakaa mitä tahansa töitä kuten minäkin olen ottanut. 

Vierailija
24/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pääsee eroon kun vain sanot että haluat päättää asiakkuuden. Eipä ne sua väkisin siellä roikota. Sitten olevat vain tavallinen työkkärin asiakas.

Vierailija
25/25 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin kiinnostaa, pääsekö tosta TYPistä jotenkin irti?

Pääsin noin viiden vuoden typittämisen jälkeen. Kävin työttömien terveystarkastuksessa (tämä kannattaa ottaa puheeksi jos ei ole tarjottu) ja minut todettiin olevan terve kuin pukki. Seuraavassa "kuulustelussa" otin puheeksi palvelujen tarpeellisuuden ja että en koe niitä hyödyllisiksi kohdallani, koska olen terve ja mikään näistä toimista ei edistänyt työllistymistäni. Hiillostusta oli, mutta kun olin kuitenkin käynyt jo uravalmennuksen kolme kertaa, kuntouttavaa ja työkokeilun, niin siirsivät takaisin "oikeaan" työkkäriin josta pääsinkin palkkatukipaikkaan ihan nyt koronavuotena (vaikka kyseinen työ on raskas eikä "omaa alaa"). Toki pelko karenssista oli, mutta olin niin kypsynyt vähättelyyn että ajattelin asian olevan ihan sama. Tsemppiä vaan, mutta en syyllistä jos kirjoilla pysyy.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi