Mikä narsistia loukkaa? Ihan normaalejakin ihmisiä loukkaa ignoraus ja vähättely.
Narsisti ei siedä jos häntä kohdellaan kuin ilmaa, hän ei pidä siitä jos joku huomauttaa toistuvasti käytöksestä tai sanomisista, hän loukkaantuu jos hänelle sanoo suoraan että "et kiinnosta minua ihmisenä" yms yms
Niin kuka normaali ihminen ei muka pahastuisi tällaisesta käytöksestä itseään kohtaan?
Kommentit (41)
Narsisti loukkaantuu, jos hän ei saa jyrätä tai käyttää muita ihmisiä hyväksi. Isosiskoni raivoistui taannoin minulle, kun en suostunut ostamaan (kyllä, ostamaan) häneltä juustohöylää, koska minulla oli jo sellainen. Myöhemmin hänen käytöksensä on vain pahentunut ja ajan kanssa ottanut täysin järkyttäviä mittasuhteita. Sanomatta selvää, etten voi olla hänen kanssaan enää tekemisissä.
Kun et lainaa (anna) rahaa ja siis itse vie niitä hänen ovelleen sovittuna kellonaikana.
Kun et suostu lihottamaan itseäsi manipuloinnista ja useista kehoituksista huolimatta, ilmeisesti jotta hän olisi se maassa kaunein.
Kun sinulla on ystäviä, joiden seurassa oikeasti viihdyt.
Kun yrität ohjata häntä hoitoon, siitä vasta loukkaannutaan ja tappouhkauksia satelee kunnes lopulta saa tarpeekseen ja "poistaa" sinut elämästään.
Kun et vastaa viesteihin, et suostu tapaamaan ja kun viimein vahingossa törmäät siihen kadulla etkä pyydä anteeksi, kadu, kehu, lähde hänen mukaansa ja ohimennen vain testataksesi uppoaako tällainen vääryys narskuun, mainitset saaneesi työpaikan, alkaa haukkua naama vääristellen sen verran äänekkäästi, että ulkopuoliset kuulee. Tolla tietysti oli psykoosiakin ja huumeongelmaa.
Se kun et anna seksiä vaikka hän on hirveä ja just sulkenut deittisivun viestittelyt ja sukuelinten kuvat koneeltaan, on loukkaavaa.
Se kun kyseenalaistat, oliko netistä haetulla panolla sukupuolitauti.
Kun kutsut juhliisi parhaimmat ystäväsi (hän mukaanlukien) mutta et hänen ihailemaan ja hänen mielestään hyvännäköisiä.
Kun deittisivulla (suhteenne aikana) yhteyttä ottaa vain rumat ja läskit muijat eikä perähikiällä jossa asutte ole kuin rumia ja läskejä, pitää lähteä monen sadan kilometrin päähän kun perussuomimuijat on niin rumia. Tällä taisi kyllä olla jonkinlaisen vääristyneen kehonkuvan ja syömishäiriön lisäksi seksiriippuvuus.
Kun tapaat toisen miehen - joo se nyt loukkaa kaikkia, mutta loukkaantui kun oli itse hakemassa panoseuraa eikä ilmeisesti tärpännyt.
Se kun joku alempiarvoinen kehtaa olla eri mieltä ja vielä sanoa sen ääneen.
Kaikesta mikä kyseenalaistaa heidän ylhäisyytensä, kauneutensa, komeutensa, sen että kaikki ihailevat, kadehtivat ja haluavat pakonomaisesti heidän mahtavassa seurassaan.
Vierailija kirjoitti:
Kun et lainaa (anna) rahaa ja siis itse vie niitä hänen ovelleen sovittuna kellonaikana.
Kun et suostu lihottamaan itseäsi manipuloinnista ja useista kehoituksista huolimatta, ilmeisesti jotta hän olisi se maassa kaunein.
Kun sinulla on ystäviä, joiden seurassa oikeasti viihdyt.
Kun yrität ohjata häntä hoitoon, siitä vasta loukkaannutaan ja tappouhkauksia satelee kunnes lopulta saa tarpeekseen ja "poistaa" sinut elämästään.
Kun et vastaa viesteihin, et suostu tapaamaan ja kun viimein vahingossa törmäät siihen kadulla etkä pyydä anteeksi, kadu, kehu, lähde hänen mukaansa ja ohimennen vain testataksesi uppoaako tällainen vääryys narskuun, mainitset saaneesi työpaikan, alkaa haukkua naama vääristellen sen verran äänekkäästi, että ulkopuoliset kuulee. Tolla tietysti oli psykoosiakin ja huumeongelmaa.
Se kun et anna seksiä vaikka hän on hirveä ja just sulkenut deittisivun viestittelyt ja sukuelinten kuvat koneeltaan, on loukkaavaa.
Se kun kyseenalaistat, oliko netistä haetulla panolla sukupuolitauti.
Kun kutsut juhliisi parhaimmat ystäväsi (hän mukaanlukien) mutta et hänen ihailemaan ja hänen mielestään hyvännäköisiä.
Kun deittisivulla (suhteenne aikana) yhteyttä ottaa vain rumat ja läskit muijat eikä perähikiällä jossa asutte ole kuin rumia ja läskejä, pitää lähteä monen sadan kilometrin päähän kun perussuomimuijat on niin rumia. Tällä taisi kyllä olla jonkinlaisen vääristyneen kehonkuvan ja syömishäiriön lisäksi seksiriippuvuus.
Kun tapaat toisen miehen - joo se nyt loukkaa kaikkia, mutta loukkaantui kun oli itse hakemassa panoseuraa eikä ilmeisesti tärpännyt.
Se kun joku alempiarvoinen kehtaa olla eri mieltä ja vielä sanoa sen ääneen.
Kaikesta mikä kyseenalaistaa heidän ylhäisyytensä, kauneutensa, komeutensa, sen että kaikki ihailevat, kadehtivat ja haluavat pakonomaisesti heidän mahtavassa seurassaan.
"Kun tapaat toisen miehen" Ööh, tiedän, että narskua ei jätetä noin vaan, mutta mikset eronnut ennen kuin tapasit toisen miehen? Vaikka narsku käyttäytyy huonosti, täytyy yrittää itse olla vajoamatta samalle tasolle. Toinen asia on sitten hyväksyykö narsu, että suhde on ohi, vaikka se hänelle kerrotaan selvästi ja suoraan ja toimitaan sen mukaisesti.
Ei minua välttämättä vaivaa, että minuun ei kiinnitetä huomiota. Usein se on helpotus. Minun itsetuntoni ei ole muiden huomiosta kiinni.
Narsisti kyllä käyttäytyy siten, että on likimain mahdotonta ignoroida häntä.
Lopulta sairaan mielen erottaa reaktion vahvuudesta. Normaali ihminen ehkä hieman paljastuu, mutta se siitä. Narsisti taas raivostuu. Hän ei aina heti paljasta sitä mutta kostaa myöhemmin. Normaali ihminen unohtaa tai antaa anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei minua välttämättä vaivaa, että minuun ei kiinnitetä huomiota. Usein se on helpotus. Minun itsetuntoni ei ole muiden huomiosta kiinni.
Narsisti kyllä käyttäytyy siten, että on likimain mahdotonta ignoroida häntä.
Lopulta sairaan mielen erottaa reaktion vahvuudesta. Normaali ihminen ehkä hieman paljastuu, mutta se siitä. Narsisti taas raivostuu. Hän ei aina heti paljasta sitä mutta kostaa myöhemmin. Normaali ihminen unohtaa tai antaa anteeksi.
Siis hieman pahastuu
Niinhän ne narsistit väittää, että kun loukkaannut sinuun kohdistuneesta huonosta köytöksestä tai kiusaamisesta niin sinä olet narsisti ja he ovat uhreja. Valitettavasti tämänkin on omineet itselleen, että ihminen ei saisi enää puolustaa itseään törkeää käytöstä kohdattuaan.
"Kun tapaat toisen miehen" Ööh, tiedän, että narskua ei jätetä noin vaan, mutta mikset eronnut ennen kuin tapasit toisen miehen? Vaikka narsku käyttäytyy huonosti, täytyy yrittää itse olla vajoamatta samalle tasolle. Toinen asia on sitten hyväksyykö narsu, että suhde on ohi, vaikka se hänelle kerrotaan selvästi ja suoraan ja toimitaan sen mukaisesti.[/quote]
Miksi kukaan ylipäätään on narsistin tai millään muulla tapaa myrkyllisen ihmisen kanssa sen jälkeen kun on huomannut, että ko ihmisessä on jotain vialla? On syitä, miksi joistain ihmisistä kasvaa kieroutuneita, toisia pahoinpiteleviä, hyväksikäyttäviä, samoin kuin on syitä miksi joistain tulee niin heikkoja, että ovat sellaisten vietävissä. Inhon ja vihan vierellä voi olla rakkautta, en muista rakastinko enää aikoihin mutta koitin ymmärtää ja sääliä ja kai oli jokin lapsellinen harhaluulo, että olemalla toiselle kiltti siitäkin tulisi lopulta kiltti. Vaikka näiden kohdalla käy päinvastoin ja ne käyttää sut loppuun ja saa sut uskomaan, ettei kukaan toinen koskaan uhrautuisi olemaan sun seurassa, pitäis olla vaan tyytyväinen kun saa viettää aikaa niin hienon persoonan vierellä ja täyttää tarpeet. Olkoot jonkun mielestä tasolle tai alemmas vajoamista, jos tapaa jonkun jonka kanssa kolahtaa heti ja ainakin toistaiseksi vuosienkin päästä pysyvästi. Harmillista jos niin jätetään ihminen, joka ei sitä ansaitsisi, ei sureta yhtään jos sen kokee sellainen, joka tekisi sen sulle jonkun random nettip illun tai parhaan kaverisi takia.
Vierailija kirjoitti:
Diagnosoit työkaverin narsistiksi ja käytät häneen näitä keinoja. Hän pahoittaa mielensä: selvä narsku!
Nimenomaan.
Ap:ta tuntuu loukkaavan monikin asia ja kostaa sen muihin. Aika sairasta.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diagnosoit työkaverin narsistiksi ja käytät häneen näitä keinoja. Hän pahoittaa mielensä: selvä narsku!
Nimenomaan.
Lääkkeet
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Lääkkeet
Ap ottakoon lääkkeensä.
Narsistia loukkaa se, jos hän ei pysty ylittämään toisten ihmisten rajoja. Jos joku ei usko hänen juttujaan. Tällaiset ihmiset ovat hänen mielestään vaikeita ja hulluja.
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lakukissa kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan.
Lääkkeet
Ap ottakoon lääkkeensä.
Mikä sua vaivaa? Onko siinä jotain värin sanoa, että kylmä ja ikävä kohtelu loukkaa ketä tahansa, oli narsisti tai ei?
Narsisti kadehtii muita ihmisiä rajattomasti. Kun narsisti on ottanut jonkun silmätikukseen, vaikkapa kaverin joka sai töissä ylennyksen. Tämä ylennys harmittaa suunnattomasti narsistia ja sen jälkeen narsisti loukkaantuu tälle ihmiselle ihan kaikesta, ihan sen ihmisen olemassaolosta. Hymyilet narsistille, narsisti loukkaantuu "mikä tuokin luulee olevansa joku onnellinen vai", pyydät narsistin lomaosaakkeesi asuntoon rennolle lomalle, narsisti loukkaantuu "tuolla on parempi loma-asunto kuin minulla, mitä oikein kuvittelee", sen jälkeen et voi tehdä enää yhtään mitään mistä narsisti ei saisi alemmuuskompleksia = narsistinen loukkaantuminen. Eli narsisti ei loukkaannu siitä, että häntä haukuttaisiin vaan tästä alemmuuskompleksistaan. Sitten ihmettelet, miksi narsisti on yhtäkkiä ilkeä? Yrittää loukata kaikin mahdollisin epäsuorin ja lopulta suorin keinoin. Uhri ihmettelee mitä ihmettä tapahtuu. Narsisti nimenomaan ei kerro uhrille, että on loukkaantunut. Ja koska narsistin tunnemaailma on niin häiriintynyt, sen vuoksi ihmiset miettivät että mikä sitä oikeasti loukkaa. Ongelma on, et voi tehdä narsistin kanssa mitään oikein, se tulee loukkaantumaan narsistisesti jokatapauksessa ja kun tämä käy, sen jälkeen olet kierteessä jossa narsisti leikkii kylmääkuumaa, välillä ystävällinen välillä ilkeä mutta mitään suoranaista syyseuraus-suhdetta näiden väliltä et löydä, pelkkää hämmennystä ja kaaosta. Sitä narsisti haluaa, sillä narsisti "kostaa".
Tuo ei vaadi edes narsismia tai en ainakaan haluaisi usko että suurin osa naisista on narsistejä
Juuri tämä: narsisti loukkaantuu kun hänelle asettaa rajat eikä ala sätkynukeksi.
jos on oikea narsisti ,niin ei mikään tunnu haittaavan. Naapurina asuu mielenkiintoinen työtön mamma, yrittää kokoajan alistaa mua ja saada hoitamaan asioitaan. Ei tunnu ymmärtävän EI sanaa ja kun laitoin hänen numeron kieltolistalle on ruvennut tulemaan ovelle, koskaan lause ei ala voisitko sanalla vaan :hae anna mee jne, vaikka sanon ei, yrittää jatkaa painostusta,"sitten kun tarvitset itse apua,niin..." .Tosin vastavuoroisesta avusta ei oo pelkoakaan. Mikään ei mene perille mikä osoittaa narsistin heikkoutta, ainoa miten voit puolustautua on jättää huomioimatta, mutta ei se häntä haittaa,on omassa erinomaisuuden kuplassa.
Tosi narsistinen ihminen on aika teflonia; hän näkee kyllä tuollaisten ignorausten ja muun läpi, on lähinnä huvittunut. Minun tuntemani narsisti on myös lukenut kaiken mahdollisen narsismista, ja on erittäin tietoinen kaikista sen muodoista. Hän ei ihan oikeasti välitä, on sanonutkin, että elämä on peli jossa kaikki keinot oman selviytymisen ja hedonismin eteen on sallittuja.
Vierailija kirjoitti:
Tosi narsistinen ihminen on aika teflonia; hän näkee kyllä tuollaisten ignorausten ja muun läpi, on lähinnä huvittunut. Minun tuntemani narsisti on myös lukenut kaiken mahdollisen narsismista, ja on erittäin tietoinen kaikista sen muodoista. Hän ei ihan oikeasti välitä, on sanonutkin, että elämä on peli jossa kaikki keinot oman selviytymisen ja hedonismin eteen on sallittuja.
Edit: maininta myös siitä, että hän ei pidä ihmisistä, millään muotoa. Kokee heille vain välinearvon. Olen miettinytkin joskus onko lähempänä psykopaattia; raivostuu tosiaan ihan samalla tavalla toimimattomalle ihmiselle kuin radiolle. Tunnetasolla ne kuitenkaan eivät hänelle merkitse yhtään mitään, tai niiden temppuilu.