Kovaääniset moottoripyörät pitäisi kieltää!
Mikä järki niissä on? Melu on niin korvia raastava. Eikö niissä ole mitään rajoituksia kuinka suuri ääni moottoripyörästä saa tulla?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 10:07"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:56"]
Poliisit on hyvin harvoin kiinnostuneita moottoripyöriin liittyvistä jutuista, ratsioita on todella harvoin, ja yleensä ne liittyvät silloin selvästi näihin prosenttijengeihin. Muuten ei mitata desibelejä, ei tarkastella kilpikulmia, mittailla vilkkujen kokoa tai katsella runkojen numeroita.
[/quote]
Samaa mieltä. Poliisin suurin kiinnostuksen kohde liikenteessä tuntuu olevan Corolla, joka kiitää 80 km/h-alueella järkyttävää 84 km/h-nopeutta.
[/quote]
Mutta sehän olen juuri minä!
terv. Aina pientä ylinopeutta ajava Corolla-kuski
Harmi kun mun Susnani on niin pieniääninen ja asutaan syrjässä, ois kiva kiusata mammoja.
Tästäkin jo huomaa, että Suomi ei ole sivistysmaa. Melusaaste on ihan oikea ongelma, tottakai tätä vähätellään Suomessa niin kuin vähätellään kaikkea muutakin, kun maailmalla on jo aikoja sitten tartuttu tuumasta toimeen, niin Suomessa ei edes tiedosteta ongelmia.
Tämä on myös merkki Suomen kaupunkikulttuurin ja olemattomuudesta ja junttien minä-minä-minätiedänkaiken pohjattoman tyhmästä jääräpäisyydestä. Siinä missä sivistysmaissa on asuttu kaupungeissa jo satoja vuosia sitten on Suomessa vielä oltu luolissa hakkaamassa nuijilla kiviä paloiksi.
Ei tarvi kuin edes vahingossa osua tällaisiin niin verenpaineen saa nousuun.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:15"]Vajaaälyisten miesten touhua. Onneksi aika moni mp mies vammautuu typeryytensä takia. Todella lapsellista sakkia. Selvä tapa korostaa ja viestiä muille: kuunnelkaa , täältä tulen ison äänen kanssa, aika komeeta...? Naurettavai ihmisiä nuo putkien vaihtajat. [/quote] Onneksi moni vammautuu? Toivottavasti itse vammauduit. Hanki käytöstavat. Ymmärrän meluhaitat ja sen vitutuksen mut jotain rajaa mitä selität. Kaikista moottoripyöristä ei lähde läheskään yhtä vmäinen melu kuin mopoista. Pieni osa mp-miehistä -ja naisista ovat möykkääjiä mutta ei todellakaan kaikki. T. Moottoripyöräkolarissa miehensä menettänyt
[/quote]
Noista isoista pyöristä voi lähteä aivan helvetillinen meteli, mikä kaikuu kiviseinistä. Koskaan en ole moposta kuullut samanlaista ääntä.
Meteli lähtee vain niistä joissa on laittomat putket. Se on idioottien itsetehostustapa kuten edellä kerrottiin. poliisin pitisi tehdä työnsä ja oikeuslaitoksen myös. Ts isot sakot, luokkaa yli 1000 e. Mutta eihän suomessa saa raangaista ketään, tulee paha mieli niin raiskaajille kuin muillekin. Hienosti on sosialisoitu rangaistukset.
Kovaääniset moottoripyörät onkin kielletty, kieltoa vain ei valvota mitenkään. Uutena myytävissä moottoripyörissä (samoin kuin autoissa) on äänenvaimentimet, jotka sallivat vain lain mukaisen melutason. Ne voi kuitenkin vaihtaa sellaisiin, joista kuuluu kovempi mökä.
Lähden kohta puhkomaan kumeja noista pyöristä yön pimeydessä, jos ei muu auta. Ihan törkeetä melua on.
Vajaaälyisten miesten touhua. Onneksi aika moni mp mies vammautuu typeryytensä takia.
Todella lapsellista sakkia. Selvä tapa korostaa ja viestiä muille: kuunnelkaa , täältä tulen ison äänen kanssa, aika komeeta...? Naurettavai ihmisiä nuo putkien vaihtajat.
Mun ohi meni tänään tällainen hirveä helvetinkone. Korvat meinas haljeta, kun siinä kohdalla just kiihdytti. >:-(((
Jotenkin niin helvetin säälittävää, että aikuiset miehet säätävät pyörän pitämään kovaa ääntä ja ovat siitä ylpeitä. Muistan itse pikkupoikana, että fillarin renkaaseen laitettiin tuohenpala pitämään ääntä, mutta nämä harrikkapellet ja muut mopoilijat eivät ole päässeet siitä vaiheesta vieläkään eteenpäin!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:41"]
Suoraan sanottuna pitäis nappasta nekkuun sellaisia pärinäpoikia joiden pipulinjatke se harrikka on.
[/quote]
nappaa sä mua nekkuun, niin mä nappaan sua peppuun.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:50"][quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 09:41"]
Suoraan sanottuna pitäis nappasta nekkuun sellaisia pärinäpoikia joiden pipulinjatke se harrikka on.
[/quote]
Miksi? Onko se sinulta jotenkin pois?
[/quote]
Naisia jää vähemmän muille
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:15"]Vajaaälyisten miesten touhua. Onneksi aika moni mp mies vammautuu typeryytensä takia.
Todella lapsellista sakkia. Selvä tapa korostaa ja viestiä muille: kuunnelkaa , täältä tulen ison äänen kanssa, aika komeeta...? Naurettavai ihmisiä nuo putkien vaihtajat.
[/quote]
Onneksi moni vammautuu? Toivottavasti itse vammauduit. Hanki käytöstavat. Ymmärrän meluhaitat ja sen vitutuksen mut jotain rajaa mitä selität. Kaikista moottoripyöristä ei lähde läheskään yhtä vmäinen melu kuin mopoista. Pieni osa mp-miehistä -ja naisista ovat möykkääjiä mutta ei todellakaan kaikki. T. Moottoripyöräkolarissa miehensä menettänyt
Kaikki typerä metelöinti häiritsee, mutta jotenkin ymmärrän mopopoikia, että se vauhti ja itsenäisyys (muka) hurmaa tuossa iässä. Niille pitäis vaan olla luvallinen paikka, missä rallata, jossain maastossa. Tuon ikäiset ei ole koskaan tervetulleita minnekään, joka paikasta ajetaan ulos.
Mutta että aikuiset miehet päristelevät ja yöaikaan alueilla joissa ihmiset yrittää nukkua, sitä en ymmärrä. Onneksi ei ole asetta, sillä ammuskelisin niitä muuten tästä makkarin ikkunasta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:21"]
[/quote]
[/quote] Työnnä mielummin se kuuma pyöräsi pakoputki omaan peppuusi (oikein sinne kunnolla sisälle ja syvään ) ja kaasuta sitten kunnolla sen armaan pyöräsi kahvasta. Näin tokenet ehkä paremmin siitä pahimmasta kaasutteluvimmastasi (&-vammastasi) .
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:53"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:21"]
[/quote]
[/quote] Työnnä mielummin se kuuma pyöräsi pakoputki omaan peppuusi (oikein sinne kunnolla sisälle ja syvään ) ja kaasuta sitten kunnolla sen armaan pyöräsi kahvasta. Näin tokenet ehkä paremmin siitä pahimmasta kaasutteluvimmastasi (&-vammastasi) .
[/quote]
ei, kyllä mä mielummin panen sua peppuun. Kannattaa totutella ajatukseen.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 00:15"]Vajaaälyisten miesten touhua. Onneksi aika moni mp mies vammautuu typeryytensä takia. Todella lapsellista sakkia. Selvä tapa korostaa ja viestiä muille: kuunnelkaa , täältä tulen ison äänen kanssa, aika komeeta...? Naurettavai ihmisiä nuo putkien vaihtajat. [/quote] Onneksi moni vammautuu? Toivottavasti itse vammauduit. Hanki käytöstavat. Ymmärrän meluhaitat ja sen vitutuksen mut jotain rajaa mitä selität. Kaikista moottoripyöristä ei lähde läheskään yhtä vmäinen melu kuin mopoista. Pieni osa mp-miehistä -ja naisista ovat möykkääjiä mutta ei todellakaan kaikki. T. Moottoripyöräkolarissa miehensä menettänyt
[/quote]
Jos miehesi oli sitä kastia, joka kokee oikeudekseen terrorisoida ympäristöään ihan vain oman ilkeytensä tähden, niin kyllä, olen todella onnellinen ja tyytyväinen menetyksesi vuoksi. Muussa tapauksessa olen pahoillani.
[quote author="Vierailija" time="26.04.2015 klo 17:17"]Ei se harrikka nelitahtikoneellaan pidä puoliakaan niin pahaa ääntä, kuin ihan vain tavalliset kaksitahtiset pikku mopot.
Mielestäni kaksitahtimoottorien liikennekäyttö tulisi kieltää, sillä melu on niissä korvia raastava.
[/quote]
Olin just sanomassa samaa! Itseäni ei ole IKINÄ häirinnyt yhdenkään moottoripyörän ääni, mutta kimakat viritetyt mopot sattuu korviin niin perkuleesti ja niitä on paljon... Aivan liikaa...