Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljasta tänne rehellisesti, miten käytät maskia?

Vierailija
11.12.2020 |

Eli käytätkö käsidesiä, laitat maskin kasvoille. Tulet kaupasta, heität maskin roskiin ja taas käsidesiä..

Itse ainakin käytän maskia useamman kerran. Lähinnä pidän sitä sen vuoksi, kun kauppaan ei kehtaa mennä ilman sitä..

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia oikein ja täydellisesti.

Vierailija
2/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en jaksa teitä "en kehtaa" -tyyppejä, jotka kuitenkin jaksatte jankuttaa maskeista palstalla päivät pääksytysten. Pitäkää maskeja tai älkää pitäkö, mutta onko niitä ihan pakko vatvoa ihan jatkuvasti? Mä käytän maskia, mutta suoraan sanottuna elämässäni, joka ei nyt niin häikäisevä ole, on sen verran muutakin sisältöä, etten koe, että mulla olisi jatkuvasti asiaa siitä maskinkäytöstä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn hyvin harvoin missään. Kun lähden kotoa, mun käsissäni on tasan sama määrä koronavirusta kuin kaupan ovelle päästessänikin. En joudu koskemaan matkalla yhtään mihinkään. En siis laita käsidesiä ennen maskin laittamista. Kun tulen kaupasta ulos, laitan maskin roskikseen ja käsiini laitan käsidesiä. Kotiin palatessani pesen kädet kunnolla saippualla. 

Vierailija
4/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en jaksa teitä "en kehtaa" -tyyppejä, jotka kuitenkin jaksatte jankuttaa maskeista palstalla päivät pääksytysten. Pitäkää maskeja tai älkää pitäkö, mutta onko niitä ihan pakko vatvoa ihan jatkuvasti? Mä käytän maskia, mutta suoraan sanottuna elämässäni, joka ei nyt niin häikäisevä ole, on sen verran muutakin sisältöä, etten koe, että mulla olisi jatkuvasti asiaa siitä maskinkäytöstä.

Aamen.

Vierailija
5/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn hyvin harvoin missään. Kun lähden kotoa, mun käsissäni on tasan sama määrä koronavirusta kuin kaupan ovelle päästessänikin. En joudu koskemaan matkalla yhtään mihinkään. En siis laita käsidesiä ennen maskin laittamista. Kun tulen kaupasta ulos, laitan maskin roskikseen ja käsiini laitan käsidesiä. Kotiin palatessani pesen kädet kunnolla saippualla. 

Mullakin tasan sama.

Vierailija
6/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aamen! Maskijankutus - ihan sama kummin päin asia esitellään - on niin pitkästyttävää. Luulisi että olisi tuoreempia ja mielenkiintoisempiakin aiheita...

Vierailija
7/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona tai autossa maski naamaan, käyn kaupassa, maski roskiin ja pesen kädet tai desinfioin kun pääsen kotiin tai autoon. Käyn vain kaupassa joko autolla tai kävellen. Käsidesiä aina kauppaan mennessä.

Välillä joudun käyttämään puhelinta joten siinä on suurin riski.

Vierailija
8/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aamen! Maskijankutus - ihan sama kummin päin asia esitellään - on niin pitkästyttävää. Luulisi että olisi tuoreempia ja mielenkiintoisempiakin aiheita...

Ja silti avaatte ja vastaatte näihin maskiaiheisiin. Olisiko vika kuitenkin käyttäjässä?

Vierailija
9/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja silti avaatte ja vastaatte näihin maskiaiheisiin. Olisiko vika kuitenkin käyttäjässä?

No voithan itsekin pohtia, mitä tarkoitusta palvelee se, että joku jatkuvasti jauhaa siitä, että en kyllä kehtaa olla maskia pitämättä, mutta en kuitenkaan noudata sen käyttöön liittyviä ohjeita, vaan pidän sellaista, jota en ole pessyt koko aikana kertaakaan ja jolla lisäksi pyyhin vanhan isäni perseen ja omat kengänpohjani kotiin tullessa.

Vierailija
10/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Jokseenkin puhtailla käsillä maski naaamalle. (Jos olen tulossa suoraan kotoa, enkä ole koskenut mihinkään, ei niin tarkkaa, koska käsissä ne samat pöpöt kuin kotona ilman maskia. Jos taas olen tulossa muualta, lähminyt käsillä kahvoja tms, sitten käsien desinfiointi.)

- Vältän maskiin koskemista sen laittamisen jälkeen. Jos kosken, desinfioin pesen kädet. (Tosin jos korjaan esim. nenän rautalankaa heti laittamisen jälkeen tai minuutin parin sisään, en välttämättä desinfioi. Mutta jos maski on pidempään ollut tai ihmisiä paljon lähellä.)

- Kun riisun maskin, vältän joko koskemasta maskiin ollenkaan tai desinfioin tai sen jälkeen kädet, jos koskemisen välttäminen ei onnistu. (Pelkkiin kuminauhoihin koskemista en laske. Tosin yleensä olen joka tapauksessa juuri poistunut jostain mistä olen voinut saada viruksia käsiini, joten pesen/desinfioin ne lähes aina joka tapauksessa.)

Jos maski on ollut vain vähän aikaa käytössä, riisun maskin muovipussiin ja siirrän sen kotona kuivaan ja pölyltä suojattuun paikkaan ja käytän uudestaan viikon parin päästä. (Ja siinä välissä tietty pesen taas kädet:)

Ei ollenkaan vaikeaa, kun on tullut rutiiniksi. 

Vierailija
11/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en minä hirveän tarkka sen kanssa ole. Laitan maskin puhtain käsin kotoa lähtiessä (liikun toisen kyydillä) ja voisin käyttää maskia varmaan uudelleen. Joko pestynä tai ei. Joka tapauksessa menee kolmisen viikkoa ennen seuraavaa tarvetta, joten voisiko siinä olla mitään? Ei minulla ole tarvetta roskiin sitä heittää heti, kuten ei muitakaan vaatteita, enkä voisikaan kun kuljen kyydillä.

On minulla kyllä noita maskeja niin että riittää melko pitkäksi aikaa tällä kerran 3 vk käytöllä, kun 50 kpl paketin ostin.

Vierailija
12/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No voithan itsekin pohtia, mitä tarkoitusta palvelee se, että joku jatkuvasti jauhaa siitä, että en kyllä kehtaa olla maskia pitämättä, mutta en kuitenkaan noudata sen käyttöön liittyviä ohjeita, vaan pidän sellaista, jota en ole pessyt koko aikana kertaakaan ja jolla lisäksi pyyhin vanhan isäni perseen ja omat kengänpohjani kotiin tullessa.

Mä pohdin ennemmin huvittuneena sitä, että miten paljon joillain on ylimääräistä energiaa ja aikaa availla ketjuja jotka ei muka kiinnosta yhtään ja aiheista joista ei haluaisi puhuttavan :D

Miten olisi, jos avaisit vain ne keskustelut jotka kiinnostaa? Näinkin voi tehdä.

Vierailija
13/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä pohdin ennemmin huvittuneena sitä, että miten paljon joillain on ylimääräistä energiaa ja aikaa availla ketjuja jotka ei muka kiinnosta yhtään ja aiheista joista ei haluaisi puhuttavan :D

Miten olisi, jos avaisit vain ne keskustelut jotka kiinnostaa? Näinkin voi tehdä.

No mä oon nyt täällä palstalla, ei kulu yhtään enempää energiaa siihen, avaanko ketjun siitä vai tästä aiheesta. Miten eri ketjujen avaaminen sinusta kuluttaa energiatasoja eri tavoilla`

Avaan ne keskimäärin vain ne keskustelut, jotka kiinnostavat, mutta tiedätkö mitä? Kun tätä maskijankutusta tulee kaikkiin muihinkin ketjuihin – näkökulma on tämä kuvaamani, tai vaihtoehtoisesti se, että minähän en maskia pidä, koska silloin Bill Gates orjuuttaa minut. Ja sen lisäksi, kun etsii jotain muuta luettavaa, törmää helposti tähän joidenkin ihmisten ykkösaiheeseen, eli maskijankutukseen näistä kuvaamistani näkökulmasta.

Vierailija
14/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua näitä joiden mielestä maski on kovin vaivalloista, mutta kuitenkin käyttävät moninkertaisesti aikaa ja vaivaa pohtimalla sitä käyttäisikö maskia, eikö käyttäisi, miten käyttäisi, noudattaisiko ohjeita vai eikö ja pitäisikö ihan kädetkin pestä.

Mä olen käyttänyt maskia koko syksyn ja melko "täydellisesti" ohjeiden mukaan, mutta nähnyt siitä paljon vähemmän päänvaivaa kuin nämä vatvojat. Ainoat kerrat kuin siihen on joutunut osallistumaan, kun vatvojat ovat kovasti halunneet keskustella kanssani mun maskistani. 

Laittaisivat sen maskin kasvoille ja käsidesipullon taskuun, niin voisivat taas keskittyä ihan muihin asioihin.

Vierailija
15/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en kans tajua näitä joiden mielestä maski on kovin vaivalloista, mutta kuitenkin käyttävät moninkertaisesti aikaa ja vaivaa pohtimalla sitä käyttäisikö maskia, eikö käyttäisi, miten käyttäisi, noudattaisiko ohjeita vai eikö ja pitäisikö ihan kädetkin pestä.

Mä olen käyttänyt maskia koko syksyn ja melko "täydellisesti" ohjeiden mukaan, mutta nähnyt siitä paljon vähemmän päänvaivaa kuin nämä vatvojat. Ainoat kerrat kuin siihen on joutunut osallistumaan, kun vatvojat ovat kovasti halunneet keskustella kanssani mun maskistani. 

Laittaisivat sen maskin kasvoille ja käsidesipullon taskuun, niin voisivat taas keskittyä ihan muihin asioihin.

Puit koko lailla sanoiksi sen, mitä ajattelen tästä asiasta.

Vierailija
16/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona ollessani pidän ylösalaisin käännettyä maskia niskan puolella. Ihmisten ilmoille mennessä käyttäydyn kuin normaali maskiton ihminen, ettei minusta alkaisi kiertämään outoja juttuja.

Vierailija
17/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mä oon nyt täällä palstalla, ei kulu yhtään enempää energiaa siihen, avaanko ketjun siitä vai tästä aiheesta. Miten eri ketjujen avaaminen sinusta kuluttaa energiatasoja eri tavoilla`

Avaan ne keskimäärin vain ne keskustelut, jotka kiinnostavat, mutta tiedätkö mitä? Kun tätä maskijankutusta tulee kaikkiin muihinkin ketjuihin – näkökulma on tämä kuvaamani, tai vaihtoehtoisesti se, että minähän en maskia pidä, koska silloin Bill Gates orjuuttaa minut. Ja sen lisäksi, kun etsii jotain muuta luettavaa, törmää helposti tähän joidenkin ihmisten ykkösaiheeseen, eli maskijankutukseen näistä kuvaamistani näkökulmasta.

Sähän olet omalla tavallasi nyt maskijauhaja.

Mä en avaa typeriä ketjuja ollenkaan ja hyppään yli ne viestit joissa länkytetään omasta mielestäni turhaa shaibaa. Ei ne ole sen arvoisia, että edes yrittäisin ”ojentaa” mielestäni hölmöjä ihmisiä. Samaa suosittelen sulle, anna valua kuin vesi hanhen selästä ja keskity mieleisiin tai kiinnostaviin asioihin. Maailma eikä ihmiset oo just sua varten.

Vierailija
18/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän maskia oikein ja täydellisesti.

Minäkin. Mulla on as-piirteitä ja noudatan sääntöjä pilkuntarkasti. Ällistyn myös joka kerta, kun joku ihminen rikkoo sääntöjä (varmaan 99 % ihmisistä esim. koskettelee maskia).

Vierailija
19/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskia sosiaalisen paineen takia. Pistän maskin kotona päälle kun kävelen kauppaan. Kaupassa alkaa aina nenä valua (oli maskia tai ei). sitten joudun niistämään ja eikun maski taas päähän. Jos menen kaupungille, käytän samaa maskia bussissa ja kauppakeskuksessa. Jos maski ei ole likainen, niin pesen ja käytän muutaman päivän uudestaan.

Just ostin ekan kangasmaskin.

Vierailija
20/30 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä eikä kiinnosta käyttää. Olen immuuni. Köh köh köööh! PRÖÖT!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän