Missä iässä tytöt muuttuvat ilkeiksi?
Missä iässä olette huomanneet tyttöjen muutuvan ilkeiksi? Lapsethan eivät synny tähän maailmaan ilkeinä, mutta ilmeisesti jossain tuossa 10 vuoden iässä tapahtuu jotain omituista joka aiheuttaa sen että tytöt alkavat juonitella ja suhtautua vihamielisesti poikiin. Oletteko huomanneet samaa?
Kommentit (18)
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:29"]
Samassa iässä kun sulle lyötiin pää täyteen paskaa.
[/quote]
Aha.
Olet harhainen. Kaikki tytöt eivät muutu ilkeiksi. Ilkeys pojilla on vähintään yhtä yleistä kuin tytöillä.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:32"]
Olet harhainen. Kaikki tytöt eivät muutu ilkeiksi. Ilkeys pojilla on vähintään yhtä yleistä kuin tytöillä.
[/quote]
Älä ala tolle loogiseksi. Sen ei ole aikomustakaan keskustella kuin täysijärkiset. Tulee itse vain hulluksi kun tuolle tielle lähtee.
Olen nyt 44 ja tyttäreni 17, emme vielä ole kumpikaan ilkeitä, joten ilmeisesti siihen menee ainakin puolisen vuosisataa. Moni kerkeää kuolla ennen kuin muuttuu ilkeäksi. Jotkut lienevät ilkeitä jo hyvin nuorina.
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:34"]
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:32"]
[/quote]
Älä ala tolle loogiseksi. Sen ei ole aikomustakaan keskustella kuin täysijärkiset. Tulee itse vain hulluksi kun tuolle tielle lähtee.
[/quote]
:D Minä en tule näistä hulluksi, vaan huvittuneeksi. ;)
Ette siis ole huomanneet että nuoret tytöt muuttuisivat yhtäkkiä ilkeiksi? Hmmm... mielenkiintoista.
viimeistään 12 vuotiaana. teinitytöt on julmia. toisilleen ja itselleen. voi, onneksi on ohimenevää..osalla ainakin..
Kyllä opetustyössä näkee selvän muuttumisen teini-iän alkaessa.. siihen asti ollaan kavereita kaikkien kanssa, tai osataan olla empaattisia, jotenkin kai se muuttuva maailma saa tyttöset kilahtamaan.. Opetan monen ikäisiä lapsia, ja selvästi tuo "ilkeily" loppuu 15 vuoden paikkeilla, ne on ne esiteinit!
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:47"]viimeistään 12 vuotiaana. teinitytöt on julmia. toisilleen ja itselleen. voi, onneksi on ohimenevää..osalla ainakin..
Kyllä opetustyössä näkee selvän muuttumisen teini-iän alkaessa.. siihen asti ollaan kavereita kaikkien kanssa, tai osataan olla empaattisia, jotenkin kai se muuttuva maailma saa tyttöset kilahtamaan.. Opetan monen ikäisiä lapsia, ja selvästi tuo "ilkeily" loppuu 15 vuoden paikkeilla, ne on ne esiteinit!
[/quote]
Jo vain, kyllä ne 10-12v oppii monesti mallin koulusta. Sitten tulee ilkeitä ihmisiä.
Ja hei ei kukaan näe omissa lapsissa sitä ilkeyttä muuten. Joskus kun on puhunut vanhempien kanssa lapsen käytöksestä, on vastassa ollut just näitä "kyllä meillä ilkeily hyppäs puoli vuosisataa, joten ei kyllä ole mahdollista että meidän tyttö olisi noin sanonut". Sitten siellä istuu yhdet älykääpiövanhemmat, niiden ilkeilevä esiteini, loukattu "läski" ja pullukan vanhemmat. Ja kaikki muut on yhtämieltä paitsi nää vanhemmmat jotka on sitä mieltä että tangoon tarvitaan kaksi.
Te jotka ette ole lasten kanssa tekemisissä, paitsi kotona, niiden omienne, ette iiiiikinä osaa kuvitella mitä kuulee tyttösten suusta.. pahimmat likat saa oikeasti tällasen 26 vuotiaan, hyvällä itsetunnolla varustetun, välillä menemään opettajahuoneeseen itkemään.. (en ole mt, jos joku niin aikoo veikata)..
Eikä siis kyse ole siitä että kiusataan, kiusaajat on asia aina erikseen. Mutta näitä liittoutumisia kaveriporukan kesken ja halveksintaa milloin ketäkin kohtaan. hoh, jaksaisin jauhaa tästä loppuyön:D
9
Tarhaiässä jotkut jo oppivat manipuloinnin ja ilkeilyn.
Olen keski-ikäinen opettaja. En pidä tyttöjä ilkein enkä ole kertaakaan töissä itkenyt. Sinun kokemuksesi on aika kapea yleistettäväksi kaikkiin tyttöihin tai kaikkiin kouluihin.
Tytöt eivät ole ilkeämpiä kuin pojat.
T. ammattikasvattaja
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:57"]
Olen keski-ikäinen opettaja. En pidä tyttöjä ilkein enkä ole kertaakaan töissä itkenyt. Sinun kokemuksesi on aika kapea yleistettäväksi kaikkiin tyttöihin tai kaikkiin kouluihin.
[/quote]
missä sä opetat, poikakoulussa? etkö oikeasti ole huomannut sitä miten tyttöjen suhtautuminen toisiinsa muuttu kun puberteetti iskee? eikö koulussanne kiinnitetä mitään huomiota lasten keskenäisiin suhteisiin, jos se ei ylitä kiusaamisen rajoja?
Meillä koulussa kiinnitetään paljon huomiota loukkaamiseen.
Ketju, joka pyöri täällä jonkun aikaa sitten, käsitteli loukkantumista. En tietenkään sano että kaikki muuttuu hirviöiksi.
Millä perusteella minun kokemukseni on kapea-alainen? siksikö kun olen 20 vuotta sinua nuorempi, eikös me kuitenkin eletä tässä hetkessä ja tehdä havaintoja TÄMÄN hetken koululaitoksessa? vai siksi että kirjoitin tuon hypoteettisen tilanteen? Niin siis enhän mä mitään tutkimusta ole asiasta tehnyt, mutta et varmaan säkään..
Ollaan me tästä puhuttu porukallakin opejen kanssa, joukossa jopa ehkä sinunkin ikätoverisi, jolla kokemus on, ah, niin valtava.
Kaikista kouluista en tosiaan tiedä, mutta olen pääkaupunkisudull aollut parissakin koulussa, ja musta tää on kyllä ollut molemmissa kouluissa ihan "puheenaihe"..
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 01:02"]
Tytöt eivät ole ilkeämpiä kuin pojat.
T. ammattikasvattaja
[/quote]
no meitä on täällä useampikin..
terveisin, älä allekirjoita ammatillasi, se on ärsyttävää ja epäuskottavaa turhaa pätemistä.
Muuttuvat ilkeiksi jo päiväkodissa. Siellä tytöt hihittelivät kiveksilleni ja heittelivät niitä Legoilla. Sieltä traumani alkoivat..
-Mies29-
[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 01:18"]
Muuttuvat ilkeiksi jo päiväkodissa. Siellä tytöt hihittelivät kiveksilleni ja heittelivät niitä Legoilla. Sieltä traumani alkoivat..
-Mies29-
[/quote]
ja sä olet kyllä yks ääliö. tykkäsin joskus susta, mutta nykyään sun jutut on ala-arvosen huonoja.. ootko moderaattori, en keksi mitään muuta syytä miksi jaksaisit päivästä toiseen heilua täällä, kirjoittamassa tosi vajaita kommentteja.. Ne kun ei siis oikeasti oo kovin hauskoja..
Mua kohtaan tytöt olivat ilkeimpia ala-asteen alusta ihan loppuun. Yläasteella olin luma-luokalla ja meita kiinnosti enemman todistus kun ilkeily
Samassa iässä kun sulle lyötiin pää täyteen paskaa.