Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketä äänestät eurovaaleissa?

Vierailija
30.04.2014 |

Mitä puoluetta tai ketä henkilöä aiotte äänestää toukokuun eurovaaleissa?

Kommentit (143)

Vierailija
1/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin suunnitellut äänestäväni Olli Rehniä, mutta koska tällä vaalijärjestelmällä se ääni voi mennä Keskustan listalla myös kaikesta täysin vastakkaista mieltä olevalle Väyryselle niin joudun äänestämään jotain muuta puoluetta. Älytön tilanne sinänsä, mutta itsepä ovat ehdokkaansa valinneet. Myös Sipilän äärikonservatiivinen linja epäilyttää melkoisesti, vaikka sillä ei näissä vaaleissa olekaan niin väliä.

Vierailija
2/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ketään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut paljon Petri Sarvamaan kirjoituksia EU:sta, eikä minulla ole juuri koskaan ollut aihetta olla eri mieltä. Joten hänelle menee ääneni. Viimeksi äänestin Ville Itälää, sitä ennen Piia-Noora Kauppia  ja Kirsi Pihaa.

Vierailija
4/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:24"]

Äänestän Maaseutu ja -erävihreiden puheenjohtajaa Anne Blandia.  Haluan, että maaseudun asiat tulevat hoidetuksi muuten kuin Keskustan toimesta. 

[/quote]

Hei, kiitti vinkistä. Mäkin just eilen mietin, että ketähän helvettiä sitä äänestäisi. Tykkään Oras Tynkkysestä, koska hän on aina tosi asiallinen eikä kiihkoile suuntaan tai toiseen, mutta Oras on kuitenkin kaupunkilainen ja minä asun maalla, ja kuten kommentissasi sanoitkin, maaseudun asioita voisi jakaa vähän muillekin tahoille kuin Keskustalle... Tutustun tuon Anne Blandin mielipiteisiin ja katson, natsaako. Olipa kerrankin hyödyllistä avata AV!

Vierailija
5/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:19"]

Äänestän Maaseutu ja -erävihreiden puheenjohtajaa Anne Blandia.  Haluan, että maaseudun asiat tulevat hoidetuksi muuten kuin Keskustan toimesta. 

[/quote]

Bland vaikuttaa tosiaan ihan pätevältä ehdokkaalta. Varsinkin kun Kepua ei ole maaseudun asioiden hoitaminen liiemmin kiinnostanut enää tämän vuosituhannen puolella ja muutenkin puolue tuntuu palanneen arvoasioissa menneisyyteen. Erityisesti Vanhasen aikana maaltamuutto oli jopa nopeampaa kuin muiden hallitusten aikana. Ehkä näillä Blandin kaltaisilla ehdokkailla olisi muutakin annettavaa kuin maataloustukien haaliminen.

Vierailija
6/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miiapetra Kumpula-Natrille menee mun ääni, todennäköisesti.

Vierailija
7/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:09"]

Minä ainakin äänestän Keskustaa. Sipilä tolkun miehenä ei hyväksy aborttia eikä homoliittoja eikä halua tänne mitään maahanmuuttajia tai mitälie muiden uskontokuntien pummeja elätettäväksi. 

[/quote]

Hehe, tää oli hyvä. Äänestäjät on selkeästi puolueensa näköisiä. Sori vaan mutta tasa-arvoinen avioliittolaki saadaan voimaan Sipilän vastustuksesta huolimatta.

Vierailija
8/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osalla vastaajista ei nähtävästi ole pienintäkään aavistusta europarlamentissa tehtävästä työstä. Sinne halutaan henkilöitä päättämään asioista, joista oikeasti päätetään Suomen eduskunnassa tai oman kotikunnan valtuustossa.

Vierailija
9/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavan harva tiedostaa myöskään sitä, millaisiin ryhmiin nämä Suomen puolueet Euroopan parlamentissa kuuluu, vaikka se on usein ratkaisevan tärkeää päätöksenteossa. Perussuomalaisilla on ihan hyviäkin ehdokkaita mutta muualla Euroopassa populistipuolueissa on todella radikaaleja fasistejakin keskeisillä paikoilla, Keskustan ryhmä vastustaa maataloustukia ja suurinpiirtein kaikkea muutakin mitä Suomen Kepu tukee, Kokoomuskin on Eurooppalaisia sisarpuolueitaan (Berlusconi ym) huomattavasti liberaalimpi. Vaikka olen toisinaan äänestänyt Kokoomusta kansallisissa vaaleissa niin eurovaaleissa valitsen ehdokkaani Vihreiden ja Sosialidemokraattien väliltä.

Vierailija
10/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson tai Jussi saramo vasemmistoliitolta. Eroja näkemyksissä mutta molemmat asiansaosaavia eu-asiantuntijoita

Vierailija
11/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Li Andersson tai Jussi saramo vasemmistoliitolta. Eroja näkemyksissä mutta molemmat asiansaosaavia eu-asiantuntijoita

Vierailija
12/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin äänestän Keskustaa. Sipilä tolkun miehenä ei hyväksy aborttia eikä homoliittoja eikä halua tänne mitään maahanmuuttajia tai mitälie muiden uskontokuntien pummeja elätettäväksi. 

Vierailija
13/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persua aion äänestää. Pitää vielä löytää sopiva ehdokas. Tai kolme vaihtoehtoa on jo mutta en ole päättänyt, kuka heistä saa ääneni.

Vierailija
14/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.04.2014 klo 00:09"]

[/quote]

No siinäpä tulikin jo pari syytä miksi en ikinä voisi äänestää tuota lestadiolaisten valloittamaa konservatiivipuoluetta. Tulee kyllä kamalat ajat jos Sipilä pääsee viemään Suomea takaisin keskiajalle.

Vierailija
15/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sampo Terhoa ajattelin äänestää. Taisin viimeksikin äänestää häntä. Fiksu kaveri, persujen ehdotonta aatelia!

Vierailija
16/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin äänestää Timo Harakkaa. Vakuuttava asiaosaaminen ja vaikuttaa muutenkin sympaattiselta tyypiltä.

Vierailija
18/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni

Vierailija
19/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anne Blandia, yksinkertaisesti paras ehdokas.

Vierailija
20/143 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes vielä katsonut, ketkä ovat ehdokkaina. Hetkinen, käyn katsomassa... vastaan hetken kuluttua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi