Muutto Joensuuhun!
Näin on näreet. Sana on vapaa! Hyvät/huonot puolet? Onko keskusta ainoa paikka jossa säilyy järjissään? Millaiset koulut? Entäspä ihmiset? Mitä voi harrastaa? Päivähoitopaikat, saako niitä, millaisia paikkoja?
Vuokrat ainakin vaikuttivat hirveiltä! Ilmeisesti ihmiset ostavat ennemmin uuden/oman? Uudisrakentamista on ainakin verrattain paljon. No, sana on vapaa!
Kommentit (14)
Miksi muutat? Et ainakaan töiden perässä...
Ihmiset mielestäni ihania. Marjala hyvä lapsiperheelle, rauhallista, paljon muita muksuja ja puistoja sekä koulut ja päiväkodit lähellä. Hyvät kulkuyhteydet myös sinne keskustaan.
Päiväkotipaikkoihin tunkua, mutten ihmettele yhtään, sen verran hyvät päikkärit. :)
Luonto lähellä ja keskusta on ihana kesällä, varsinkin jokiranta.
Jos mahdollista niin muuttakaa keskustaan. Olen asunut Ranta-Mutalassa, Rantakylässä ja Utrassa sekä ydinkeskustassa.
Jos autoa ei käytettävissä niin parasta asua keskustassa. Bussilla pääsee helposti terveyskeskukseen ja sairaalaan. Jos tulet maalta niin busseja kulkee ruhtinaallisen paljon jos taas pääkaupunkiseudulta niin erittäin harvakseen, ehkä 1-3 krt/tunti.
Kannattaa katsoa bussiaikataulut jos olette julkisten käyttäjiä ja sitten päättää minne muutatte. Siinä olet oikeassa että vuokrat täällä on törkeän kalliita.
Minkä ikäiset lapset?
Vitonen vielä, huono puoli tosiaan että vuokrakämpät opiskelijakaupungissa aika tiukassa ja kalliita. Yleensä kuitenkin myös erittäin hyvässä kunnossa. Joensuussa on kaikki perustarpeellinen, plussana kauniit jokimaisemat. :)
Marjalasta vielä, jos autoa ei ole niin ainut mahdollinen kauppa abc/linja-autoreissu kauppaan.
Joensuussa keskusta ja vanhat omakotitaloalueet (Kanervala, Otsola, Niinivaara) ovat rauhallisia. Muilla alueilla on hyvää ja huonoa, esim. Noljakka: Etu-Noljakka on mukava pientalopainotteinen alue, jonka rannoilla asuu "parempaakin" väkeä, sen sijaan ostarin ja Noljakankaaren takainen alue levotonta. Sama meininkin Rantakylässä: Ranta-Mutala mukava, Rantakylän ydin ei.
Joensuu on leppoisa kaupunki.
Kouluihin olemme olleet tyytyväisiä mitä opetukseen tulee.
Laitan linkin kunnan koulujen sivustolle
http://www.joensuu.fi/opetus;jsessionid=AABC5AD198FF5348365976D24AEABB26.node1
Kaupungissa on myös norssi, jossa peruskoulu ja lukio.
Harrastemahdollisuudet ovat hyvät. Tanssia, teatteria, urheilua, kuvataidetta. Vilkasta seuratoimintaa urheilun saralla.
ps.
Tosin useita kouluja on vaivannut/vaivaa sisäilmaongelmat&home. Osa kouluista on tämän vuoksi suljettu. Taitaa olla valtakunnallinen ongelma.
Joensuu lienee kaupunki siinä missä muutkin: osa viihtyy, osa ei.
Itse olen täällä asustellut vuodesta 2006 eikä ole suunnitteilla muuttaa enää mihinkään :) Mukava pienisuuri kaupunki (itse olen noin 10 000 asukkaan kunnasta alun perin), josta saa lähes kaiken mitä keksii tarvita, mutta josta on mukava päästä välillä vähän "isommille kirkoille". (Ja luonnollisesti palata takaisin:) )
Tykkään luonnon läheisyydestä ja varsinkin keskustan tuntuman joki luo kaupunkiin oman fiiliksensä. Kesällä Joensuu toki on monin verroin eläväisempi ja mukavampi kuin talvella, ja kesällä täällä kyllä riittää tekemistä: festareita Ilorokin lisäksi ainakin Osuuskaupparock, Supasoul, Parafest, Popkatu + kaikki Kerubin ulkokeikat. Torilla tapahtuu ja on mukavaa ohjelmaa.
Tervetuloa, toivottavasti olette sitä sakkia joka kaupunkiin tykästyy :) Moni joka ei tykästy, katoaa vuoden-parin sisään muualle. Ehkä niitä jotka tänne jäävät yhdistää sosiaaliset ympyrät - ilman niitä kaupunki voi olla melko tylsä. :)
Kiitos tuhannesti vastauksista! Olen tosiaan ihaillut tuota omakotialuetta (lienee juuri Kanervala/Otsola) mutta uskoisin että päädymme vuokralle keskustaan kerrostaloon.
Huhhuh, mahtuvatkohan lapset samaan päiväkotiin vai tuleeko kuskaamisia...kuulostaa pahalta kyllä. Keskustaa ajattelin juuri siksi ettei olisi niin paljon auton varassa.
Kiitos vielä kovasti, lisääkin saa laittaa kommentteja jos vielä tulee ajatuksia.
Tuttuja ei myöskään paikkakunnalla ole...
-ap
Myö asutaan karsikossa ja oon tykänny hirveesti :) asutaan Joensuun kodit oyn kerrostalossa ja vuokra on vajaa 500e ja neliöitä 54:) Joensuun keskustassa on perheentalo jossa käy tosi paljon lapsiperheitä. Siellä ainakin tutustuu helposti uusiin ihmisiin! Minkä ikäisiä lapsia teillä on?
Laakkosten mafiaklaanin johdossa koko kaupunki. Korruptio ja hyvävelkerho jyllää. Selittää myös osittain tuon asuntojen korkean vuokratason.
Pitääpä siis tarkistaa perheentalo ja laakkosten mafia! Kiitos vielä ja hyvät yöt!
-ap
[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 21:37"]
Pitääpä siis tarkistaa perheentalo ja laakkosten mafia! Kiitos vielä ja hyvät yöt!
-ap
[/quote]
Tässä sinulle Laakkosen ajatuksia.
Vierailija wrote:
Laakkosten mafiaklaanin johdossa koko kaupunki. Korruptio ja hyvävelkerho jyllää. Selittää myös osittain tuon asuntojen korkean vuokratason.
Läpeensä korruptoitunut kaupunki tuo Joensuu. Käy sääliksi ihmisiä, jotka joutuu siellä asumaan. Juuri mikään ei toimi, paitsi jos kuulut pieneen piiriin.
Mistä muutatte?
Jos jostai kehä-III sisältä niin sehän on kuin landelle muutais. Jos taas maalta muutatte niin on kuin kaupunkiin menis.