Iäkäs 90-vuotias äitini sai Nordeasta yhteydenottopyynnön nettipankkiin!
Arvatkaa onnistuiko? Luulisi, että näin iäkkäille lähetettäisiin kirje.
Äitini on hoitanut asiansa aina jämptisti mutta nyt tuli harmitus kun homma meni pieleen.
Kommentit (51)
Minkälainen on iätön 90-vuotias?
Nää provot on raskaita lukea kun te olette niin typeriä ja kirjoitatte käsittämättömän huonosti.
🖕
Hirveä keuhkoaminen, mutta vieläkään ei kukaan ole kertonut minkä ikäiselle pankin pitäisi päättää ettei ihminen osaa käyttää palveluja jotka hänen asiakastiliinsä on liitetty? Tai minkä ikäisen kohdalla pitäisi olla pankkilaissa poikkeus, ettei tunnistetietoja tarvitse toimittaa? 90? 80? 70? 60? Eihän pankista kukaan voi jokaiselle erikseen soittaa ja säännöllisesti tarkistaa, että mitäs palvelua se asiakas tänä vuonna kykenee käyttämään. Jos nykyinen tapa on mielestänne väärä, ehdottakaa edes jotain toista tapaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vapaaehtoistöissä 90+ vuotiaan henkilön luona. Hän käyttää nettipankkia, hänellä on Facebook-profiili, älypuhelin, Ipad jne. Ei ikä ole este digiasioiden käytölle.
Ei, mutta ymmärrys niistä asioista on. Sanoisin, että sinun ysikymppisesi on harvinaisuus. Minun 96-vuotias appiukkoni ei osaa lukea puhelimestaan tekstiviestejä eikä osaa katsoa, kuka on soittanut, jos ei ennätä vastata puhelimen vielä soidessa. Minun äitini ei osannut käyttää digiboksia silloin, kun ne vuonna 2007 tulivat, vaan minun piti naapurista aina käydä ongelma selvittämässä. Äiti oli silloin 82-vuotias. Kyllä, olemme molemmat ns. vanhojen vanhempien lapsia: mieheni ja minä 60-luvulla syntyneitä, vanhempamme 20-luvulla syntyneitä.
Eli pankin pitäisi kartoittaa jokaisen asiakkaansa digitaidot ennen kuin voivat viestejä lähettää? Voihan olla, ettei 30-vuotiaskaan osaa käyttää nettipankkia. Ei se osaamattomuus iästä kiinni ole.
Kyllähän pankista näkevät, että minkäikäinen henkilö kyseessä. Itse en kyllä uskaltaisi lähettää 90-vuotiaalle äidilleni tärkeää ja tmp tarvitsevaa asiaa sähköpostitse!
Ei välttämättä tuosta vaan näe. Ja tarkempaan syyniin ei ole tarvetta, koska on loogista olettaa, että henkilö, jolla on nettipankki, osaa sitä myös käyttää. Ei ole pankin ongelma jos ihmisellä on palvelu, jota hän ei kykene käyttämään. Varsin rajoittunutta kuvitella, että 90-vuotiaat ovat kaikki nollataitotasoisia digiasioissa.
Varsin rajoittunutta on kuvitella, että kaikki 90-vuotiaat ovat täysillä mukana tässä digitalisoituneessa yhteiskunnassa. Ehkä voisi hiukan tulla alas sieltä korkeuksista ja asettua 90-vuotiaan elämään ennen kuin ylimielisenä dismissaa heidät kaikki nuorekkaiksi joogaajiksi, jotka hilluvat päivätansseissa joka viikko. Tunnetko ylipäätään yhtäkään yli 90-vuotiasta?
Kukas täällä on sellaista kuvitellut? Aivan, ei kukaan. Älä siis pistä sanoja muiden suuhun. Ihan omasta päästäsi nimittäin tulivat nuo joogaaja-ajatukset ynnä muut ylilyönnit.
Ylilyönnit tulivat kyllä sinun päästäsi...
On ylilyönti kertoa, että kaikki yli 90-vuotiaat eivät ole enää lankapuhelintasolla, vaan osa on hyvinkin valveutuneita digitaitojen suhteen? Missä maailmassa sinä oikein elät?
Joo, mutta ne yli 90-vuotiaat, jotka minä tunnen, eivät ole sellaisia. Ei yksikään heistä. Sinä taas vihjaat, että kaikki ovat sellaisia, enkä agendaasi tiedä, miksi näin teet. Joku juttu tässä nyt täytyy taustalla olla, sillä ei noin kiihkeästi omaa asiaansa aja kuin, no, jonkinnäköinen hihhuli. Hurahtanut. Syystä tai toisesta.
Ei, kultaseni, en sanallakaan ole missään vihajannut että KAIKKI ovat digitaitoisia ysikymppisenä. Loppu onkin jo sen verran harhaista juttua, että menepä ottamaan iltalääkkeet. Ne selvästi jääneet välistä.
Itse en mitään nettipankkien viestejä lue. Jos eivät osaa lähettää normaalia paperikirjettä, olen sitten autuaan tiedottomana, mitä asia koskee. Sitä paitsi, voisivat soittaa. Puhelimeen vastaisin kyllä, toisin kuin nykyajan ihmiset.
Lähdenpä tekemään valitusta siitä, että minulle lähetetään sähköpostia. Ihan itse olen sähköpostin ottanut käyttöön, mutta kyllähän lähettäjien pitäisi tietää, että minä en lue sähköpostia juuri koskaan, kun minulla ei ole nettiä kotona.. Eikö niin?
AP et kai käytä äitisi nettipankkitunnuksia äidin laskujen maksuun? Siltä vähän kuulostaa, ja se on väärin, koska nettipankkitunnukset ovat sähköinen avain/allekirjoitus moneen muuhunkin palveluun, esim omakantaan. Äitisi tili tulisi liittää sinun omaan nettipankkiisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn vapaaehtoistöissä 90+ vuotiaan henkilön luona. Hän käyttää nettipankkia, hänellä on Facebook-profiili, älypuhelin, Ipad jne. Ei ikä ole este digiasioiden käytölle.
Ei, mutta ymmärrys niistä asioista on. Sanoisin, että sinun ysikymppisesi on harvinaisuus. Minun 96-vuotias appiukkoni ei osaa lukea puhelimestaan tekstiviestejä eikä osaa katsoa, kuka on soittanut, jos ei ennätä vastata puhelimen vielä soidessa. Minun äitini ei osannut käyttää digiboksia silloin, kun ne vuonna 2007 tulivat, vaan minun piti naapurista aina käydä ongelma selvittämässä. Äiti oli silloin 82-vuotias. Kyllä, olemme molemmat ns. vanhojen vanhempien lapsia: mieheni ja minä 60-luvulla syntyneitä, vanhempamme 20-luvulla syntyneitä.
Eli pankin pitäisi kartoittaa jokaisen asiakkaansa digitaidot ennen kuin voivat viestejä lähettää? Voihan olla, ettei 30-vuotiaskaan osaa käyttää nettipankkia. Ei se osaamattomuus iästä kiinni ole.
En minä pankista mitään sanonut. Voi elämän kevät sentään näitä tahallaan väärinymmärtäjiä. Voisitteko niinku edes joskus ymmärtää oikein, kiitos!
No kuulepas, vaikea sinua on ymmärtää mitenkään kun sönkötät tajuttoman typerää tekstiä.
Isäni kuoli 89-vuotiaana, oli kouluja käymätön ja työuransa tehnyt ennen tietokonneitten tuloa. Niin vaan ukko laittoi tietsikan ja kuolemaansa asti maksoi laskut ja surffaili netissä. Kaikki eivät katsos ole yhtä tyhmiä kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelusta (ei pankki) hei!
Emme valitettavasti kykene tarkistamaan jokaisen asiakkaan ikää ja taitotasoa ennen massaviestien lähettämistä. Meillä ei yksinkertaisesti ole siihen resursseja. Jos et halua vastaanottaa viestejä sähköisesti, ilmoita siitä itse asiakaspalveluun. Silloin asialle voidaan huomioida ja sinun tietosi poistaa sähköisten viestien vastaanottajalistalta.
Mukavaa joulunodotusta!
Äitini yhteydenottopyyntö oli yksilöity tapaus hänen omien asioiden hoitamiseksi.
Mitenkä siihen asiakaspalveluun saa yhteyttä? Mites se tunnistautuminen? Jätetäänkö soittopyyntö vai mikä ilmoitus?
Aivojaan saa käyttää. Esim. puhelin on edelleen ihan toimiva väline.
Nordean osalta tiedot tuosta
Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm*)
Palveluaika on ma-pe klo 8-20 ja la-su klo 9-17.
Ulkomailta soitettaessa +358 200 3000 (ulkomaan puhelun hinta)
HV
Ei onneksi mennyt tunteisiin! Jos olisi, niin mitäpä olisit kirjoittanut.
Täytyy olla elämä köyhää ja hermo kireellä jos noin hermostuu kun joku haluaa auttaa.
Vierailija kirjoitti:
AP et kai käytä äitisi nettipankkitunnuksia äidin laskujen maksuun? Siltä vähän kuulostaa, ja se on väärin, koska nettipankkitunnukset ovat sähköinen avain/allekirjoitus moneen muuhunkin palveluun, esim omakantaan. Äitisi tili tulisi liittää sinun omaan nettipankkiisi.
No kuule en käytä. Maksaa itse laskunsa ja tilaa ruoat nettikaupasta.
Oli vain missannut epähuomiossa tämän viestin ja oli harmissaan kun ei ollut huomannut viestiä. En itsekään huomaa yhteydenottopyyntöjä. Tosin eivät ole olleet tärkeitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asiakaspalvelusta (ei pankki) hei!
Emme valitettavasti kykene tarkistamaan jokaisen asiakkaan ikää ja taitotasoa ennen massaviestien lähettämistä. Meillä ei yksinkertaisesti ole siihen resursseja. Jos et halua vastaanottaa viestejä sähköisesti, ilmoita siitä itse asiakaspalveluun. Silloin asialle voidaan huomioida ja sinun tietosi poistaa sähköisten viestien vastaanottajalistalta.
Mukavaa joulunodotusta!
Äitini yhteydenottopyyntö oli yksilöity tapaus hänen omien asioiden hoitamiseksi.
Mitenkä siihen asiakaspalveluun saa yhteyttä? Mites se tunnistautuminen? Jätetäänkö soittopyyntö vai mikä ilmoitus?
Aivojaan saa käyttää. Esim. puhelin on edelleen ihan toimiva väline.
Nordean osalta tiedot tuosta
Nordea Asiakaspalvelu 0200 3000 (pvm/mpm*)
Palveluaika on ma-pe klo 8-20 ja la-su klo 9-17.
Ulkomailta soitettaessa +358 200 3000 (ulkomaan puhelun hinta)
HV
Ei onneksi mennyt tunteisiin! Jos olisi, niin mitäpä olisit kirjoittanut.
Täytyy olla elämä köyhää ja hermo kireellä jos noin hermostuu kun joku haluaa auttaa.
Ihanko pyyteettömästi autat? Tekopyhä olet. Kyllä ihmiset tunnistaa vittupään.
Jospa ei yleistettäisi. Kaikki eivät edes 100-vuotiaina ole raihnaisia muistisairaita. Pappani kuoli 102-vuotiaana terveenä kuin pukki. Ei yhtään lääkettä säännöllisessä käytössä. Hyvin harvoin edes pikkuflunssaa. Kuoli yksinkertaisesti vanhuuteen.