Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viiltävä kipu nivusten jänteissä?

Vierailija
28.04.2014 |

Olen tässä lyhyen aikaa treenaillut alavartalon lihaksia (jalkoja, peppua yms) kotona suurin piirtein joka toinen päivä. Nyt yhtäkkiä nivusten jänteet on tulleet ihan hemmetin kipeäksi, tuntuu viiltävää kipua joka kerta kun laittaa vähänkin painoa niille/liikkuu esim menee kyykkyyn, kääntyy sängyssä tai edes kävelee. Mihinkään lihaksiin ei koska vaan nimenomaan jänteisiin ja ne ovat menneet kireäksi verrattuna aikaisempaan. Venytellessä minkäänlaista kipua ei taas tunnu mikä on tosi kummallista.

Kuuluuko tämä asiaan vai voiko jänne napsahtaa poikki/tapahtua jotain myöhemmin jos on repinyt itseään liikaa? Siis en tarkoita, että nyt olisi mitään mennyt poikki kun tuskin pystyisin kävelemään siinä vaiheessa vaan voiko myöhemmin tapahtua jotain kun jänteet on muutenkin kireällä? Tänään aamusta oli lihaksissa pientä kipeyttä toissapäiväisen treenin jälkeen, mutta se meni ohi kun tuli käveltyä päivän mittaan jonkin verran, mutta heti kun aloitin illalla treenaamisen niin jänteiden kipu alkoi samantien ja tein veren maku suussa treenin läpi ja esim kyykätessä tuntui kuin joku puukottaisi ja lähtee jalat alta. Oliko virhe tehdä kivusta huolimatta vai onko sillä niin väliä? Mä oon ollut siinä käsityksessä aiemmin että sen parempi treeni mitä enemmän se koskee (no ei nyt ihan, mutta ymmärrätte varmaan mitä tarkoitan), mutta en muista että olisin ikinä tuntenut tälläistä kipua vaikka olen harrastanut liikuntaa läpi elämäni. Olen aina ollut hoikassa/hyvässä kunnossa jonka takia en ole jaksanut ylläpitää treenaamista kuin siihen asti kunnes olen päässyt tavoitteeseeni (tyyliin tulen tyytyväisemmäksi esim takapuolestani) koska en tee sitä laihdutuksen vuoksi vaan lähinnä kunnon parantamiseksi tai siksi ettei ole pitkään aikaan tehnyt kunnolleen mitään ja tulee huono omatunto.

Yritin etsiä netistä tietoa, mutta mulle nousi samalla korkea kuume niin keskittyminen ei ole parhainta tällä hetkellä enkä omasta mielestäni löytänyt juuri minun tilannettani vastaavia hakutuloksia tai sitten oon kuumehouruissani kirjoittanut hakusanoiksi mitä sattuun :)

Kiitos kuitenkin jo etukäteen, ei tähän nyt varmastikaan kuole, mutta ihan mielenkiinnosta aloin miettimään että onko tämä ihan normaalia.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuume + nivuskipu = herpes.

Vierailija
2/3 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylirasitus ja tulehdustila. Syö Buranaa ja pidä viikon treenitauko, tarkista liikesarjojen oikea suoritus.