Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri on järkyttävä tapaus. Väkin tarjoavat semmoisia hommia, Joita kukaan ei ota vastaan.

Vierailija
10.12.2020 |

Minä olen joutunut jättämään koronan takia hyväpalkkaisen työni, jossa niin myös sadat ovat lomautettuna. Nyt työkkäri on alkanut pommittamaan mua jollain liukuhihna töillä kaukana kotoani ja jossa on paljon ulkomaisia ihmisiä töissä. Esimerkiksi, että mä menisin HooKoolle kanaa leikkaamaan tai Uutenkaupunkiin mersuja tekemään. Ihan tuulesta temmattuja, vaikka tämä, että menisin Laitilaan Munaxille töihin niiden itä-blokkilaisten kanssa huonolla palkalla kymmenien kilometrien päähän. Mä en ymmärrä tätä epätoivoa. Ennenkaikkea korona aikana.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.

Kuulostaa ihan v**ttuilulta, jos oikeasti tarjotaan jotain hanttihommaa noin kaukaa. Luulisi, että tuollaiseen työhön löytyisi joku lähempänäkin sijaitseva hakija. Ei ole mitään järkeä tarjota kaupungista X työtä 2 tunnin matkan päässä kaupungissa Y asuvalle, ja sitten kaupunfin Y työpaikkaa kaupungissa X asuvalle. Kumpikin kulkisi turhaa 4 tuntia päivässä julkisilla, sen sijaan että työpaikat päittäin vaihtamalla voisivat kulkea vain 5 min kävellen.

Ongelmana on se, että X ei hae kotipaikkakunnalta töitä, koska luottaa, että saa olla jouten. Sitten hän saa tarjouksen naapurikaupungista ihan siksi, että on kovasti väittänyt työkkärissä, että omassa kaupungissa ei työllisty.

Ihan oma vika!

Miksei työkkäri etsi hänelle lähellä olevia työpaikkoja, jos niitä kerran on? Luulisi, että siellä kauempana olevalla paikkakunnalla olisi työttömiä myös. Eikö olisi järkevämpää tarjota heille sitä työtä, mikä on ap:lle kaukana, ja etsiä ap:lle työ hänen omalta paikkakunnaltaan? Sitten jos on niin, ettei ap:n paikkakunnalla ole töitä, niin eihän ap silloin ole valehdellut. Mutta edelleenkin ihmettelen, miksi täytyy työllistää juuri hänet, kun työttömiä on muitakin, ja jotka saattavat asua lähempänä sitä työpaikkaa? Yhteiskunnan kannaltahan on ihan sama, kuka lukuisista tyypeistä lojuu työttömänä, kun kerran jonkun kuitenkin täytyy. Kaikille ei riitä töitä kuitenkaan. Ja jos kyseiseen työpaikkaan löytyy työntekijä, tarkoittaa se yhtä työtöntä vähemmän, eli on yhteiskunnan kannalta hyvä asia. Ei yhteiskunta mitään lisäarvoa saa juuri ap:n työllistämisestä.

Vierailija
42/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkkäri velvoittaa hakemaan myös sellaisiin työpaikkoihin, jotka ovat olleet julkisuudessa työpaikkakiusaamisen ja kaikenlaisen epämääräiseb suhmuroinnin takia. Eivät niissä sitten ihmiset yleensä pitkään pysy, jos paikkaa tarjotaan, kun on pakotettuna hakenut. 😕

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan tämmöisenä aikana on otettava semmoisia töitä, joita saa. Et työttömänä voi valikoida, tai odotella että sut headhuntataan johonkin oman alan hommiin.

Ehkä oppisit siinä työssä jotain uutta näkökulmaa, tunnut olevan aika elitisti."

Anteeksi kuinka?

Työkkärin tehtävä ei ole asennekasvattaa!

Ainoastaan tarjota asiallisia työpaikkoja hakijoille.

Vierailija
44/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo mainitsemasi työt ovat kyllä ihan asiallisia töitä. Jonkun ne on tehtävä eikä voi tehdä etänä. Pääasia että on myös asialliset ja koronaturvalliset työolosuhteet sekä kunnon palkka.

No miksi hakea työväkeä täältä Jumalan selän takaa? Eikö Ulvilassa eli Porin seudulla ole Mr. PANINI eines leipien tekijöitä?

Takuulla on tietysti.

Siellä ehkäpä joku virkailija on päässyt monistuskoneen ääreen ja innostunut tienaamaan palkkansa?

Vierailija
45/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä.

Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta.

8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja.

Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani.

Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän."

- - -

Työkkärissä on ihan järkyttäviä tapauksia asiakaspalvelussa.

Vierailija
46/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuulostaa ihan v**ttuilulta, jos oikeasti tarjotaan jotain hanttihommaa noin kaukaa.

Luulisi, että tuollaiseen työhön löytyisi joku lähempänäkin sijaitseva hakija.

Ei ole mitään järkeä tarjota kaupungista X työtä 2 tunnin matkan päässä kaupungissa Y asuvalle, ja sitten kaupunfin Y työpaikkaa kaupungissa X asuvalle.

Kumpikin kulkisi turhaa 4 tuntia päivässä julkisilla, sen sijaan että työpaikat päittäin vaihtamalla voisivat kulkea vain 5 min kävellen.[/quote]

Herranterttu odottaa että haetaan taksilla töihin[/quote]

Älä sinä tyrkytä tapojasi.

Vierailija
47/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap. Sinä et milloinkaan voi valita työkavereita. Tuntuu myös, että asut jossakin korpikylällä. Meistä jokainen voi muuttaa metsään ja alkaa siellä valittamaan kun ei ole työpaikkoja. Lihanleikkaajaksi ei kaikki pääse eikä opi sitä tekemään. Ei työkkäri voi pakottaa osa-aikatyöhön. Työtön saa ansaita 300 euroa eikä menetä korvauksia. Olisiko lähituntumassa sellaista parin tunnin työtä tarjolla.

Vierailija
48/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap. Sinä et milloinkaan voi valita työkavereita. Tuntuu myös, että asut jossakin korpikylällä. Meistä jokainen voi muuttaa metsään ja alkaa siellä valittamaan kun ei ole työpaikkoja. Lihanleikkaajaksi ei kaikki pääse eikä opi sitä tekemään. Ei työkkäri voi pakottaa osa-aikatyöhön. Työtön saa ansaita 300 euroa eikä menetä korvauksia. Olisiko lähituntumassa sellaista parin tunnin työtä tarjolla.

Maaliskuun loppuun saakka suojaosa on 500 euroa, mutta vasemmistoliitto ehdottaa sitä pysyväksi.

https://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/5141121/Vasemmistoliiton+Andersson+Ty…

Vierailija
49/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

70 tuntia viikossa töitä tehnyt ei saa aikaiseksi lähettää muutamaa hakemusta? Noin kovalla tekijällä on luonnollisesti ollut myös vähintään kolmen kuukauden ammattisuoja-aika levätä laakereillaan siellä jossain jumalan selän takana. AP on myös "jättänyt työnsä" eli irtisanoutunut ihan omatoimisesti, lomautettunahan ei tule karenssia.

Ihan hitusen kiinnostaa että mikä tämä AP:n upea kovapalkkainen työ on noilla spekseillä ja taidoilla voinut olla. Mut hei, kyllä sinne Mynämäelle varmasti kohta tulee joku globaali suuryritys noinkin osaavan työvoiman perässä. Eiku sori, globaali ei kelpaa, sieltähän voi tulla vaikka joku ikävä ulkomaalainen pistämään konttoria pystyyn.

Mutta kerro vaan reippaasti aloittaja että millaisia työpaikkoja voisit armeliaasti harkita, niin pannaan tapahtumaan.

Vierailija
50/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varastomies, jäin joitakin vuosia sitten työttömäksi ja kerroin te-haastattelussa hakevani tulevaisuudessa opiskelemaan kaupallistaalaa (merkonomi).

Samaan aikaan oli pörssiyhtiö koneen pääjohtajan paikka auki. Te-virkailija käski hakea sitä, jos olen kaupallisesta alasta kiinnostunut.

Epäilin että tokkopa minua trukin-kuljettajaa siihen pestiin huolitaan. Mutta te-virkailija kirjasi tämän hakemuksen tietoihini ja ilmoitti etten voi kieltäytä hakemasta "osoitettua" paikkaa.

No eipä minua valittu, yllätys! Tämän jälkeen olen suhtautunut te-väkeen hiljaisella huumorilla, enkä ole kertonut mitään ylimääräistä otsestäni, vastannut uteluihin vain kyllä tai ei. Nykyisin olen perus-kirjanpitäjä.

Vierailija
51/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen varastomies, jäin joitakin vuosia sitten työttömäksi ja kerroin te-haastattelussa hakevani tulevaisuudessa opiskelemaan kaupallistaalaa (merkonomi).

Samaan aikaan oli pörssiyhtiö koneen pääjohtajan paikka auki. Te-virkailija käski hakea sitä, jos olen kaupallisesta alasta kiinnostunut.

Epäilin että tokkopa minua trukin-kuljettajaa siihen pestiin huolitaan. Mutta te-virkailija kirjasi tämän hakemuksen tietoihini ja ilmoitti etten voi kieltäytä hakemasta "osoitettua" paikkaa.

No eipä minua valittu, yllätys! Tämän jälkeen olen suhtautunut te-väkeen hiljaisella huumorilla, enkä ole kertonut mitään ylimääräistä otsestäni, vastannut uteluihin vain kyllä tai ei. Nykyisin olen perus-kirjanpitäjä.

Ihan huippua! 😲 Itse hain työkkärin osoittamana työpaikkaa, joka oli ollut julkisuudessa mm. työpaikkakiusaamistapausten vuoksi. Sain paikan ja oli kuin kivi olisi pudonnut sydämeltä, kun pääsin sieltä pois.

Vierailija
52/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työkkäri velvoittaa hakemaan kiikennelentäjän paikkaa, niin haen. En ymmärrä lentokoneista mitään, ei ole lentolupakirjaa ja jo lämpömittarin lukeminen tuottaa vaikeuksia. Jos minut valitaan, otan työn vastaan. Tervetuloa kyytiin, pientä turbulenssia luvassa.

Vierailija
53/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan huippua! 😲 Itse hain työkkärin osoittamana työpaikkaa, joka oli ollut julkisuudessa mm. työpaikkakiusaamistapausten vuoksi. Sain paikan ja oli kuin kivi olisi pudonnut sydämeltä, kun pääsin sieltä pois.

Jälkikäteen lyhyttä pätkää sitten joutuu tosin töitä hakiessa selittelemään tyyliin ammatilliset tavoitteeni kirkastuivat jne. Ei kuulostaisi hyvältä työhaastatteluissa morkatakaan sitä, vaikka maine sillä on mitä on. Mieluiten olisin jättänyt kyseisen paikan kokonaan väliin!

Vierailija
54/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko muuten kiinnittänyt huomiota mustalaisnaisten kenkiin? Ne käyttää sellaisia 18cm koron strippari korkkareita. Niillä pystyy ottamaan korkeintaan semmoisia pikku askeleita sen samettihameen kanssa. Eihän heillä ole mikään kiire minnekkään valmiissa maailmassa. Silloin kun minä tein vielä 70 tunnin työviikkoja, mulla oli paikat ihan jumissa. En ikinä pystyis niillä tolppa kengillä sipsutteleman. Mulla on sellainen työnaisen kroppa.

Vierailija
55/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.

Valta tekee sairaaksi. Pompotteleviin virkoihin hakee yleensä ihmiset, joilla ei ole mitään erityislahjakkuutta. Nämä sitten mielellään yrittävät kostaa keskinkertaisuuttaan lahjakkaimmille yksilöille.

Joo.

Semmosia ne on Kelan ja t e toimiston tätit. Setät.

Vierailija
56/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o. Koko te toimisto yksiniso suuri vitsi. Siellä ne oikeat elämäntapatyöttömät leikkii olevansa duunissa tietsikkaa räpsytellen. Nyt korono jamuukalaispelon vuoksi monien lukkojen takana. Melkoisia harmaita peraoonia, mitä tullut jonkun joskus tavattua. Huumorinkukka ei vahvin lajinsa.

Vierailija
57/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut natisee siitä, että miksi muutin tänne metsään ja jumalan selän taakse, joksi myös itse tätä kutsun. No. Ihan siitä syystä, että täällä on todella halvat asunnot. Se mun edellinen työ oli semmoinen, ettei haitannut, missä asuin. Ei tullut kyllä mieleen että tulee joku pandemia joka vie duunit mennessäään.

Vierailija
58/58 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarjosivat postinjakajankin hommia. Aikamoista. Suppea valikoima ja juuri niitä hommia, joita kukaan ei oikeasti haluaisi tehdä kehnolla palkalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kaksi