Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkkäri on järkyttävä tapaus. Väkin tarjoavat semmoisia hommia, Joita kukaan ei ota vastaan.

Vierailija
10.12.2020 |

Minä olen joutunut jättämään koronan takia hyväpalkkaisen työni, jossa niin myös sadat ovat lomautettuna. Nyt työkkäri on alkanut pommittamaan mua jollain liukuhihna töillä kaukana kotoani ja jossa on paljon ulkomaisia ihmisiä töissä. Esimerkiksi, että mä menisin HooKoolle kanaa leikkaamaan tai Uutenkaupunkiin mersuja tekemään. Ihan tuulesta temmattuja, vaikka tämä, että menisin Laitilaan Munaxille töihin niiden itä-blokkilaisten kanssa huonolla palkalla kymmenien kilometrien päähän. Mä en ymmärrä tätä epätoivoa. Ennenkaikkea korona aikana.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo mainitsemasi työt ovat kyllä ihan asiallisia töitä. Jonkun ne on tehtävä eikä voi tehdä etänä. Pääasia että on myös asialliset ja koronaturvalliset työolosuhteet sekä kunnon palkka.

Vierailija
22/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuo mainitsemasi työt ovat kyllä ihan asiallisia töitä. Jonkun ne on tehtävä eikä voi tehdä etänä. Pääasia että on myös asialliset ja koronaturvalliset työolosuhteet sekä kunnon palkka.

No miksi hakea työväkeä täältä Jumalan selän takaa? Eikö Ulvilassa eli Porin seudulla ole Mr. PANINI eines leipien tekijöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi hakea työväkeä täältä Jumalan selän takaa? Eikö Ulvilassa eli Porin seudulla ole Mr. PANINI eines leipien tekijöitä?

Ilmeisesti ei, eli kaikki on Ugissa. Ongelmahan on se, että alati laajenevat yritykset sijaitsevat jossain hevon kuusessa, mihin on hankala saada työvoimaa, niinkuin joku Närpiökin. Töitä olisi ja firmat haluaisivat laajentua, mutta työväkeä pitää haalia Vietnamista ja Thaimaasta saakka.

Vierailija
24/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kun ei työnteko maistu?

Vierailija
25/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on kun ei työnteko maistu?

Porin seutu on aika valtava alue Satakunnassa. Porilaisille ei maistu työnteko mr. Panini tehtaalla. Täytyy täältä 50km päästä hakea tekijä.

Vierailija
26/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.

Kuulostaa ihan v**ttuilulta, jos oikeasti tarjotaan jotain hanttihommaa noin kaukaa. Luulisi, että tuollaiseen työhön löytyisi joku lähempänäkin sijaitseva hakija. Ei ole mitään järkeä tarjota kaupungista X työtä 2 tunnin matkan päässä kaupungissa Y asuvalle, ja sitten kaupunfin Y työpaikkaa kaupungissa X asuvalle. Kumpikin kulkisi turhaa 4 tuntia päivässä julkisilla, sen sijaan että työpaikat päittäin vaihtamalla voisivat kulkea vain 5 min kävellen.

Vierailija
27/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen tottunut kovaan työhön ja 70tunnin työviikkoihin, mutta mä en ymmärrä semmoista pakottamista epäsopiviin töihin. Että mun on haettava jotain todella epäsopivaa tai muuten seuraa karenssi.

sanoo nimim astrofyysikko Kiteeltä

Vierailija
28/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.

Kuulostaa ihan v**ttuilulta, jos oikeasti tarjotaan jotain hanttihommaa noin kaukaa. Luulisi, että tuollaiseen työhön löytyisi joku lähempänäkin sijaitseva hakija. Ei ole mitään järkeä tarjota kaupungista X työtä 2 tunnin matkan päässä kaupungissa Y asuvalle, ja sitten kaupunfin Y työpaikkaa kaupungissa X asuvalle. Kumpikin kulkisi turhaa 4 tuntia päivässä julkisilla, sen sijaan että työpaikat päittäin vaihtamalla voisivat kulkea vain 5 min kävellen.

Herranterttu odottaa että haetaan taksilla töihin

Vierailija
29/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä tuntuu olevan joku paniikki nyt, kun työkkärit siirtyvät kuntien vastuulle vuoden vaihteessa. Virkailijoilla on oma työpaikka katkolla ja tulosta osaamisestaan pitää yrittää näyttää.

Katkolla? Määräaikaisten sopimuksia on just jatkettu 2,5 vuotta.

Vierailija
30/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä noi paikat revit! Mä oon kans ollut lomautettuna eikä mulle oo tarjottu mitään. Olisin voinut vaikka lähteäkin Uuteenkaupunkiin. Nyt ei enää kannata kun työt jatkuu kohta.

Vierailija
31/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joutuu haastatteluun niin kikkoja ettet tule valituksi on loputtomasti.

Vierailija
32/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hakea niihin paikkoihin, työkkäri voi varmistaa työnantajalta oletko hakenut paikkaan, jos et ole hakenut niin 2kk karenssi. Kokemusta on.

Ei kannata hakea jos tuo 1,5 h aika ylittyy. Itse valitin tällaisesta osoituksesta (ei haliintovalitusta vaan nostin metelin) ja voitin.

Vierailija
33/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ongelmana on se, että X ei hae kotipaikkakunnalta töitä, koska luottaa, että saa olla jouten. Sitten hän saa tarjouksen naapurikaupungista ihan siksi, että on kovasti väittänyt työkkärissä, että omassa kaupungissa ei työllisty.

Ihan oma vika!

Vierailija
34/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työtähän ei tarvitse ottaa vastaan, jos se on yli 1,5 tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä kotoa. Tuo 1,5 tuntia lasketaan käytettävissä olevien liikennemuotojen perusteella. Eli kävellen tai polkupyörällä 1,5 tunnissa ei kovin pitkälle pääse.

Sekaisinhan sinä olet, 1,5 tuntia lasketaan julkisten kulkuyhteyksien mukaan.

Niin, mutta jos niitä ei ole siellä omalla asuinseudulla? Sellaisia ei voi käyttää, mitä ei ole.

Eiköhän niitä busseja kulje aika hyvin. Uskoisin että te-toimiston virkailija on tarkastanut asian.

Nyt lähti huutonaurut:D. Kuvitteletko että tällä työttömien määrällä/virkailija ne siellä laskeskelevat google mapsin välimatkahaun kanssa bussiaikatauluja räätälöidysti?

Vierailija
35/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 58vuotias, jäin työttömäksi helmikuussa. Olen ansiosidonnaisella. Te- toimistosta sain puhelun marraskuussa, jossa virkailija sanoi, että minun täytyisi mennä johonkin Typ palveluun. Kieltäydyin, koska en koe olevani mitenkään minkään Typ palvelun tarpeessa. Haen töitä, tes:in mukaisen palkan mukaan. Sain myöhemmin tietää, että ikäiseni yritetään työntää näihin 9/päivä töihin, jotta kunta säästäisi ikäisteni työttömien sakkomaksut. Kunnan täytyy työĺlistää 58vuotiaat työttömät, 6kk. ajaksi, tes: in palkalla, jotta he pääsevät ansiosidonnaisen piiriin. Siksi te-toimistosta yritetään ikäisiäni työntää näihin orjatöihin, että kunta säästää. Olkaa tarkkoina, te-toimisto yrittää tätä, jos ette tiedä oikeuksianne. Kieltäytykää näistä orjatöistä, ne ovat lainvastaisia.

Vierailija
36/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä noi paikat revit! Mä oon kans ollut lomautettuna eikä mulle oo tarjottu mitään. Olisin voinut vaikka lähteäkin Uuteenkaupunkiin. Nyt ei enää kannata kun työt jatkuu kohta.[/quote

et säkään sitten paljoa työkkärin sivuja seuraile.

Vierailija
37/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas nyt ymmärrätte miksi saamme valtion tukea kun ei 2h harrastusta riitä asumisen maksamiseen!!

Vierailija
38/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä eniten hymyilyttää se, että kansallispukuisilta ei vaadita yhtään mitään etujensa eteen. Sitä vaan reissataan suomi - ruotsi väli kuin kaksoiskansalaiset konsanaan nostamassa etuuksia volemmista maista.

Vierailija
39/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä eniten hymyilyttää se, että kansallispukuisilta ei vaadita yhtään mitään etujensa eteen. Sitä vaan reissataan suomi - ruotsi väli kuin kaksoiskansalaiset konsanaan nostamassa etuuksia volemmista maista.

Siis sitä mekko kangas rahaa, joka etuoikeuttaa heidät kunniakansalaisiksi.

Vierailija
40/58 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Herranterttu odottaa että haetaan taksilla töihin

Ei, vaan työpaikan lähellä olevat saman paikkakunnan ihmiset sinne töihin, ja toisella paikkakunnalla olevat ihmiset töihin sille paikkakunnalle. Ei ole mitään järkeä hakea 2 tunnin päästä tekijää hanttihommaan, jonka voi tehdä kuka tahansa muu lähelläkin asuva.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi