Työkkäri on järkyttävä tapaus. Väkin tarjoavat semmoisia hommia, Joita kukaan ei ota vastaan.
Minä olen joutunut jättämään koronan takia hyväpalkkaisen työni, jossa niin myös sadat ovat lomautettuna. Nyt työkkäri on alkanut pommittamaan mua jollain liukuhihna töillä kaukana kotoani ja jossa on paljon ulkomaisia ihmisiä töissä. Esimerkiksi, että mä menisin HooKoolle kanaa leikkaamaan tai Uutenkaupunkiin mersuja tekemään. Ihan tuulesta temmattuja, vaikka tämä, että menisin Laitilaan Munaxille töihin niiden itä-blokkilaisten kanssa huonolla palkalla kymmenien kilometrien päähän. Mä en ymmärrä tätä epätoivoa. Ennenkaikkea korona aikana.
Kommentit (58)
Työtähän ei tarvitse ottaa vastaan, jos se on yli 1,5 tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä kotoa. Tuo 1,5 tuntia lasketaan käytettävissä olevien liikennemuotojen perusteella. Eli kävellen tai polkupyörällä 1,5 tunnissa ei kovin pitkälle pääse.
Vierailija kirjoitti:
Työtähän ei tarvitse ottaa vastaan, jos se on yli 1,5 tunnin yhdensuuntaisen matkan päässä kotoa. Tuo 1,5 tuntia lasketaan käytettävissä olevien liikennemuotojen perusteella. Eli kävellen tai polkupyörällä 1,5 tunnissa ei kovin pitkälle pääse.
Sekaisinhan sinä olet, 1,5 tuntia lasketaan julkisten kulkuyhteyksien mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos niitä ei ole siellä omalla asuinseudulla? Sellaisia ei voi käyttää, mitä ei ole.
Kannattaa hakea niihin paikkoihin, työkkäri voi varmistaa työnantajalta oletko hakenut paikkaan, jos et ole hakenut niin 2kk karenssi. Kokemusta on.
Mitä työtä on sitten panimo tuotteiden hyllyihin latoja? Muutama tunti viikossa on ihan harrastelua. Samaten 5 tuntia viikossa henkilökohtainen avustaja jollekkin vanhukselle, harrastelua. Mä olen tottunut tekemään 70 tunnin työviikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, mutta jos niitä ei ole siellä omalla asuinseudulla? Sellaisia ei voi käyttää, mitä ei ole.
Eiköhän niitä busseja kulje aika hyvin. Uskoisin että te-toimiston virkailija on tarkastanut asian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän niitä busseja kulje aika hyvin. Uskoisin että te-toimiston virkailija on tarkastanut asian.
Reps ;D
Senkus otat karenssin jos työt eivät kelpaa.
Mä olen tottunut kovaan työhön ja 70tunnin työviikkoihin, mutta mä en ymmärrä semmoista pakottamista epäsopiviin töihin. Että mun on haettava jotain todella epäsopivaa tai muuten seuraa karenssi.
Trolli se siellä taas kännissä sössöttää satujaan.
Mitä hyvä palkkaista tekee kieli oppia osaa maton?
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa keskittyä mun omaan tekstiin. Kai te sen verran ymmärrätte.
Totta kai tuo on loukkaavaa, mutta se on pelin henki. Juurikin niitä paikkoja tarjotaan, joihin ei tule hakijoita luonnostaan.
Pistät sinne saman CV:n ja lähes saman hakemuksen kuin muihinkin töihin. Ei ne ota sua edes haastatteluun.
Niillä tuntuu olevan joku paniikki nyt, kun työkkärit siirtyvät kuntien vastuulle vuoden vaihteessa. Virkailijoilla on oma työpaikka katkolla ja tulosta osaamisestaan pitää yrittää näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en jaksa keskittyä mun omaan tekstiin. Kai te sen verran ymmärrätte.
Samalla asenteella teet ne työhakemuksetkin, niin ei huolta edes haastatteluihin pääsemisestä.
Niin se on. Työtön on työtön on työtön, ei siinä ole taustalla merkitystä te-toimiston mielestä.
Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.
Vierailija kirjoitti:
Tästä on jo aikaa kun työkkörin täti oli toisissaan sitä mieltä että kaksi tuntia työmatkaa on ihan hyvä. Olin yksinhuoltaja ja tämä matka siis tarhalta. 8h työpäivä tarkoittaisi 4 tuntia matkustamista siihen päälle julkisissa ja siihen vielä noin puoli tuntia tarhamatkoja. Jonkun kympin tuntipalkan ja vuorotyön takia käyttäisin 15 tuntia vuorokaudestani. Voisi suoraan työntää lapsen jonnekin laitokseen ja hyvästellä kaiken oman elämän.
Niin siis 13 tuntia 😂 kunnon aivopieru.
Ei ole pakko olla työkkärin asiakas. Jättäydyt vaan kokonaan ulkopuolelle. Kaikkien kannalta paras ratkaisu.
Nimenomaan tämmöisenä aikana on otettava semmoisia töitä, joita saa. Et työttömänä voi valikoida, tai odotella että sut headhuntataan johonkin oman alan hommiin.
Ehkä oppisit siinä työssä jotain uutta näkökulmaa, tunnut olevan aika elitisti.