Mitä Marimekko-tuotteita omistat?
Kommentit (26)
Pikkupyyhkeitä 2kpl, olkalaukku, penaali, verhot, peltirasia ja ruokalappu. En siis omista paljoakaan. Lapselle haluaisin Marimekon iloisen takin tunikapituudessa.
Ikivanhoja tekstiilejä, verhoja, pöytäliinoja, pari laukkua ja meikkipussia, joku vanha mekko..tykkään vanhoista verhoistani eivät onneksi ole unikkoa sitä inhoan samoin kuin niitä mariskooleja yms. ei noita laukkujakaan tule käytettyä.
[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 21:04"]
No vitsit mikä kysymys. Löytyykö Suomesta ainuttakaan suomalaista, joka pystyisi oikeasti laskemaan Marimekon tuotteensa? Ja lähtisi sitä laskemaan?
[/quote]
Löytyy, esim. minä.
Minulla on kaksi kangaspussukkaa, isompi ja pienenpieni, joista ensimainittua käytän lompakkona ja toiseksi mainittua kolikkopussina. Lisäksi seinällä riippuu iso, oranssi-keltainen "Kanteleen kutsu"-kangas sisustuskankaana. Siinäpä ne, ei vaatinut kauheasti miettimistä ja laskemista...
Öö.... pitää miettiä - 4 mariskoolia, pöytäliina ( tai mikä tää nyt on, kerniliina ), kaitaliina, pari laukkua, pikkupyyhkeitä ja pari isompaa kylpypyyhettäkin taitaa olla. Luulin että mulla ei oo juuri mitään Marimekkoa, mut onhan noita kertynyt sittenkin jonkun verran.
Olkalaukku, mukeja, nahkainen tasku, verhot, lakanat, meikkipussi, kukkaro ja penaaleja
Pyyhkeitä: laatu ok
Paitoja: 15 vuotta vanhat hyviä, pari vuotta vanhoista värit levinneet
Peltipurkki: ok, tosin kansi irronnut
Lautasia ja mukeja: tee pinttyy ikävästi
Olkalaukku: vanha kuin taivas, laatu ok
Marimekko ei taida nykyään valmistaa Suomessa oikein mitään? Minua jotenkin surettaa koko tuo yritys, vaatteiden laatu on nykyään aivan surkea ja kuositkin ties mitä kopioita. Plussa tosin siitä että tuotteessa rehellisesti kerrotaan ettei ole kotimaista tuotantoa, toisin kuin Vallilan lakanoissa, joiden pakkauksessa hehkutettiin "suunniteltu Suomessa", mutta valmistusmaasta ei ollut halaittua sanaa. Ei huvita maksaa ulkomailla valmistetusta tuollaisia hintoja mitä pyytävät. Suosinkin nykyään Nansoa, joka valmistaa tuotteensa kotimaassa tai Tallinnassa.