Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pystyykö ruoan itse valmistamalla muka säästämään?

Vierailija
10.12.2020 |

Esim jos tekee leivät tai pastan itse?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivässä todella säästää. Varsinkin jos on eneegiapihi leipäkone.

Vielä enemmän säästää kun ei syö leipää ollenkaan.

Vierailija
22/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon te syötte leipää, jos sen tekemisellä säästetään?

Meillä menee kolmelle hengelle viikossa yksi iso jälkiuunileipäpussi. Maksaa 2,50 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos nyt laskee vaikka eilisen linssikeiton

- tomaattimurska, 1 iso sipuli, 2 valkosipulinkynttä, linssejä, kasvisfondi, mausteita parin centin edestä. 3,29€/4 annosta (todellisuudessa 5-6) eli annoshinta 82 cnt

Kaupan linssikeitto 2,35€/annos

Gulassi:

- naudan paistia (max kilo, tarjouksesta 10€), porkkanaa, sipulia, valkosipulia, paprikaa, tomaattipyrettä, mausteita muutamalla centillä, lihafondi, hapankaali, 5 perunaa  yhteensä n 16€. Annoksia 6 eli annoshinta 2,66€

Ravintolassa yhtä laadukas min 10€/annos

Broilerin koivet riisipedillä

- broilerin koipia, mukillinen basmatiriisiä, kanafondi, kuivattuja yrttejä ja mausteita muutama centti: 2,54€, eli annoshinta (meillä tuosta syö 4) 0,635€. 

Kaupan kanaa ja riisiä kermakastikkeesa 2,79€/ annos

Perheestä, lapsista ja töistä huolimatta aina on ollut aikaa tehdä ruuat itse. Mulle laatu merkitsee niin paljon. 

Minäkin lasken usein aterian hinnan. Normisti jää alle euron, mutta kala-ateriat on sitten arvokkaampia. Leipä, pulla ja muut leivonnaiset on kotona valmistettuna kirkkaasti halvempia.

Vierailija
24/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksineläjä voi ostaa kaksi halvinta mikroateriaa/päivä. Ei sen halvemmalla juuri pääse.

Vierailija
25/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus laskenut, että minun leivänsyöntimäärilläni en juurikaan säästäisi rahaa, jos leipoisin itse. Halvin pastakin on niin halpaa, että ei maksa vaivaa tehdä itse. Halvimmat kaupan kalapuikot tulevat halvemmaksi kuin itse halvimmasta kaupan kalasta tehtynä, vastaava pätee myös lihapulliin, nakkeihin ja makkaroihin.

Vierailija
26/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leivässä ehkä, muttei pastassa. Maku tosin ratkaisee.

Peruseinekset korvaamalla saa sekä maukua ja laatua. On yleensä myös halvempaa ja maku tosiaan ratkaisee tällä alueella vielä enemmän. Hyvin itse tehty ruoka saa einekset maistumaan moskalta.

Toki muistamme että tehtaat lisää sinne makua vahvistavia kemikaaleja? 70-luvun jälkeen euroopassa kiellettiin laittamasta tupakkiin riippuvuutta aiheuttavia aineita mutta tämä on edelleen sallittua elintarvikkeissa. Joskus nauroinkin itselleni kun HKn sinistä piti kaupasta lähtee vartavasten hakeen!

Vierailija
27/27 |
23.03.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sille ajalle tule kauheasti hintaa kun tekee helppoja ruokia. Ihan hyvin voi kokata vaikka av:ttamisen ohessa. Munakello on näppärä juttu niin ei tule polttaneeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän