Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arabianranta asuinpaikkana?

Vierailija
28.04.2014 |

Onko hyvät palvelut, koulut, päiväkodit?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

menisit k-kauppaan.

olen asunut alueella 10 vuotta enkä huomannut narkkiongelmaa.

Vierailija
2/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita narkkeja tuntuu olevan nykyään ihan joka paikka täynnä, ns. paremmat asuinalueet on myös täynnä niitä, eira, töölö jne.

En tiedä, kuvittelenko vaan, mutta mielestäni 90-luvulla joka paikka ei kuhissut narkkeja tuolla tavalla, onkohan huumeiden käyttö lisääntynyt yleisesti ottaen?

Eilen olin ullanlinnassa uutta asuntoa laittamassa, jätin auton sinne rantaan, ja kyllähän sielläkin niitä oli, kun kävelin yöllä autolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 12:27"]

menisit k-kauppaan.

olen asunut alueella 10 vuotta enkä huomannut narkkiongelmaa.

[/quote]

Joku narkkiasuntola Arabianrannassa kuitenkin on, kuuntelin kerran kun juttelivat menevänsä asuntolalle ja lampsivat AMK:lle/opiskelija-asunnoille päin.

Narkit onneksi ovat yleensä tulossa tai menossa eivätkä hengaile ostarilla kun siellä ei ole heille mitään ostettavaa. Ratikassa on kiva kuunnella niiden narkkaamisjuttuja :(

K-kaupassa on kyllä harvemmin jonoa, mutta on hitsin kallis. Myös alkoholistien asuntola alueelta löytyy, taitaa olla kai Toukolan puolella. Esim. Kurvissa ei ole sellaisia juoppolaumoja kuin Arabiassa (10-20 hlöä hengaa vuokratalojen kulmalla ja/tai ostoskeskuksen kapeiden portaiden juuressa) etenkin päivisin.

Vierailija
4/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä menis. Ahdasta. Kaikki talot vierekkäin.

Kynitty paikka.

Vierailija
5/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 19:51"]

Eikö tuolla ole kalastuskielto myrkkyjen takia?? Uimassakaan ei saisi samasta syystä käydä, kuulemma...

[/quote]

Vanhankaupungin kohdilla ainakin runsaasti kalastajia. Vaikka yläjuoksun pikkukaupungeista aina ajoittain lurahtelee viemärijätettä jokeen. (vinkkinä: mitä enemmän vaahtoa pinnalla, sitä enemmän viemärivettä seassa)

Vierailija
6/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutisista bongasin, että toissapäivänä palaneen vihannestukun tutkimukset hankalia, koska maaperässä mm. syanidia ja tuo ei ole edes ihan siinä vanhan jätteenpolttolaitoksen vieressä, no melko lähellä.

Vierailija
7/35 |
30.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuleva ghetto

Vierailija
8/35 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 07:54"]

Oletko koskaan käynyt Musta Pekassa? Veikkaan että et... K-kaupan palvelutiskin henkilökunta on ihan perusmukavaa, kassat usein aika yrmeitä. Kauppias taas on aika ärsyttävä, välillä näkyy kaupan käytävillä poseeraamassa kierroksellaan tavallisen kansan ja työläisten seassa. Vaihtaa teennäisesti muutaman sanan työntekijöidensä kanssa ja suurin elein poimii roskan tms.  En kyllä ymmärrä sitäkään, että kassoja istutetaan juttelemassa työpisteissään odottamassa asiakkaita, tehoton työvuorosuunnittelu näkyy kyllä hinnoissa. 

Salaattibaari on muuten ihan surkea, tarjolla mm. jäähileistä avokadoa ja pakastevihanneksia. Irtokarkit ovat myös usein kivikovia ja leipomotuotteista ei ole usein juuri mitään jäljellä klo 17 jälkeen jolloin itsekin työssäkäyvänä haluaisin niitä ostaa.

[/quote]

Olen käynyt Mustassa Pekassa muutaman kerran, mutta en voi väittää tuntevani sitä erityisen hyvin. Valikoima on siellä huippuluokkaa, mutta kauppa on ahdas ja henkilökuntaa mielestäni liian vähän. Olen käynyt siellä vain lauantaisin, jolloin väkeä on tietysti paljon. 

Mun mielestä A-rannan kauppias on mukava, lihatiskillä ovat opastaneet mua hyvin. 

Arvostan sitä, että kaupan kassalla ei tarvitse kohtuuttomasti jonottaa, oli sitten syynä huono työvuorosuunnittelu tai joku muu. Pääasia, että kassoilla on väkeä. Sovitaan, että ollaan A-rannan K-kaupasta sujuvasti ja sopuisasti eri mieltä.

S-market on olemassa, samoin Siwan elintarvikemuseo, M-kauppa. Jos on auto, pääsee helposti sekä Mustaan Pekkaan että Latokartanon Prismaan ja ratikalla Hakaniemen halliin ja Stockan Herkkuun. Eli nälkään ei ainakaan kuole. :)

16

[/quote]

Ja kesällä voi käydä ongella rannassa :)

Vierailija
9/35 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="29.04.2014 klo 07:54"]

Oletko koskaan käynyt Musta Pekassa? Veikkaan että et... K-kaupan palvelutiskin henkilökunta on ihan perusmukavaa, kassat usein aika yrmeitä. Kauppias taas on aika ärsyttävä, välillä näkyy kaupan käytävillä poseeraamassa kierroksellaan tavallisen kansan ja työläisten seassa. Vaihtaa teennäisesti muutaman sanan työntekijöidensä kanssa ja suurin elein poimii roskan tms.  En kyllä ymmärrä sitäkään, että kassoja istutetaan juttelemassa työpisteissään odottamassa asiakkaita, tehoton työvuorosuunnittelu näkyy kyllä hinnoissa. 

Salaattibaari on muuten ihan surkea, tarjolla mm. jäähileistä avokadoa ja pakastevihanneksia. Irtokarkit ovat myös usein kivikovia ja leipomotuotteista ei ole usein juuri mitään jäljellä klo 17 jälkeen jolloin itsekin työssäkäyvänä haluaisin niitä ostaa.

[/quote]

Olen käynyt Mustassa Pekassa muutaman kerran, mutta en voi väittää tuntevani sitä erityisen hyvin. Valikoima on siellä huippuluokkaa, mutta kauppa on ahdas ja henkilökuntaa mielestäni liian vähän. Olen käynyt siellä vain lauantaisin, jolloin väkeä on tietysti paljon. 

Mun mielestä A-rannan kauppias on mukava, lihatiskillä ovat opastaneet mua hyvin. 

Arvostan sitä, että kaupan kassalla ei tarvitse kohtuuttomasti jonottaa, oli sitten syynä huono työvuorosuunnittelu tai joku muu. Pääasia, että kassoilla on väkeä. Sovitaan, että ollaan A-rannan K-kaupasta sujuvasti ja sopuisasti eri mieltä.

S-market on olemassa, samoin Siwan elintarvikemuseo, M-kauppa. Jos on auto, pääsee helposti sekä Mustaan Pekkaan että Latokartanon Prismaan ja ratikalla Hakaniemen halliin ja Stockan Herkkuun. Eli nälkään ei ainakaan kuole. :)

16

[/quote]

Ja kesällä voi käydä ongella rannassa :)

Vierailija
10/35 |
29.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuolla ole kalastuskielto myrkkyjen takia?? Uimassakaan ei saisi samasta syystä käydä, kuulemma...

Vierailija
11/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihana paikka asua. Meri lähellä, paljon lapsiperheitä, kauppakeskuksessa mm.Apteekki, Alko, S- ja K-marketit ja Tarjoustalo. Ei oikeastaan mitään moitteita, paitsi koulu ja päiväkodit on tupaten täynnä. Uusia taloja rakennetaan koko ajan, muttei uusia päiväkoteja. Olen kuullut, että joidenkin perheidenpitää viedä lapsensa Kulosaareen asti päiväkotiin, sillä lähipäiväkodit on  niin täynnä.

Vierailija
12/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä kuin 2. 

Lisään vielä, että hyvä kirjasto ja urheilupuisto. Asukastoimintaa sille, joka sitä kaipaa. Koska täällä on työpaikkoja ja kouluja, elämää on koko päivän - ei siis ole mikään nukkumo. Täältä löytyy jopa yksi hyvä ruokapaikkakin (Dylan). 

Koska kauppakeskus on pitkänomaisen kaupunginosan toisessa päässä, voi toisesta päästä olla kauppaan vähän pitkä matka, mutta kulkeehan bussit ja ratikat. :)

Vierailija
13/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Arabianrannassa ja tykkään kovin. Minulla 2 koiraa ja tosi hyvät lenkkimaastot, silti itse asuinalue urbaani ja aika u usi joten ei ole sitä ankean lähiön leimaa. 

Vierailija
14/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viihtynyt todella, todella hyvin. 2 lasta, toinen melkein 6v ja toinen vauva. Molemman ikäisten kanssa ihana asuinpaikka. Leikkipuistoja, lounaspaikkoja, hienot ulkoilumaastot, maauimala, uimahalli, kirjastot ja tietty kaupat lähellä (mä asun lähellä kauppakeskusta, mutta onhan siellä toisessa päässä rantaa Siwa ja keskellä M-kauppa). Ja n. 20 minuuttia julkisilla tai pyörällä keskustaan ja julkiset kulkee päivällä 5 min välein, illallakin tiheästi. Talvella jos on lunta, hiihtolatu lähtee ikkunan alta. Käsittääkseni myös on vauva/perhekahvilatoimintaa paljonkin, itse en ole vielä ehtinyt tutkia asiaa kun vauva on niin pieni.

Vierailija
15/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kohtaa Arabianrannassa on maauimala?

Vierailija
16/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Kumpulan maauimalaan on lyhyt matka :) 

Vierailija
17/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok. Kiitos! :)

Vierailija
18/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.04.2014 klo 10:41"]

Missä kohtaa Arabianrannassa on maauimala?

[/quote]

Tarkoittanee Kumpulan maauimalaa

Vierailija
19/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kyllä uimahalliakaan ole, mutta Mäkelänrinteen uintikeskukseen on jalan tai fillarilla kiva matka. Julkisilla vaatii vaihdon Kurvissa tai Mäkelänkadulla. 

Arabiankadulle tulee kuulemma lähikauppa kunhan noi uudet talot valmistuu. 

3

Vierailija
20/35 |
28.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten hieno paikka mutta päiväkodit ovat täynnä ja koulukin ihan pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän