Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä lapsen kehityksen vaikeudet johtuvat (puhe, motoriikka jne)?

Vierailija
10.12.2020 |

Miksi ns normaalit vanhemmat saavat lapsia, joilla on ongelmia esimerkiksi puheen tai motoriikan kanssa? Tai jotain muita kehityksen haasteita?

Näitä tuntuu olevan aika paljon ja tuskin kaikissa tapauksissa äiti on käyttänyt kiellettyjä aineita raskaana? Ihan vilpittömästi ihmettelen mistä nämä ongelmat johtuu?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on paljon, koska nykyään niitä osataan diagnosoida. On hyvä, että lapset saavat apua, mutta toisaalta voi myös miettiä, kapeneeko normaalin määritelmä.

Vierailija
2/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapsella todettiin myöhemmin asperger-piirteet ja lievä lapsuusiän autismi. Autismiahan on ollut jo sukupolvien ajan. Voit ap miettiä, että mistä astma johtuu. Ei kaikilla ole sitäkään. Aivojen poikkeavuudestahan nuo siis johtuvat, astmassa taas keuhkoputki tulehtuu. Tuskin säkään ap tiedät astman syytä, että miksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ainakin lapsella todettiin myöhemmin asperger-piirteet ja lievä lapsuusiän autismi. Autismiahan on ollut jo sukupolvien ajan. Voit ap miettiä, että mistä astma johtuu. Ei kaikilla ole sitäkään. Aivojen poikkeavuudestahan nuo siis johtuvat, astmassa taas keuhkoputki tulehtuu. Tuskin säkään ap tiedät astman syytä, että miksi.

Niin mutta miksi aivoista tulee poikkeavat?

Vierailija
4/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
5/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin mutta miksi aivoista tulee poikkeavat?

Geneettinen ominaisuus.

Toki sitäkin voi sitten miettiä, onko kysymys poikkeavuudesta vai ihmiselämän kirjoon kuuluvasta ominaisuudesta. Esim. minä olen ADD-tapaus, mutta en oikein tiedä, voiko minua pitää kauhean poikkeavana, vain olenko kuitenkin ennemmin ihmistyyppi. Kirjainyhdistelmää voi toki tarvita siihen, että saa työkauluja tietyissä asioissa, esim. koulussa, mutta mun mielestä kyllä vaikkapa omien aivojeni kaltaiset aivot ovat sekä vahvuus että heikkous.

Vierailija
6/6 |
10.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin meidän suvussamme vastaavia ongelmia on ollut jo aiemmin ihmisillä lapsuudessa. Kohtuullisen korkean älykkyyden omaavina ihmiset ovat aikuisiällä oppineet kompensoimaan niitä eri keinoin. Nyt tilanne on siinä mielessä parempi, että ongelmiin saa jo lapsena apua, jolloin monet asiat menevät helpommin elämässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme