Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten syrjäytynyt aikuinen saisi kiinni elämästä?

Vinkkejäarvostan
09.12.2020 |

Olen siis ollut poissa työ- ja opiskeluelämästä melkein 10 vuotta. Olen tänä aikana tehnyt vain joitakin lyhyitä pätkiä tai sijaisuuksia, kuten kesätöitä. Yliopistolla olen kirjoilla, mutta opinnot (gradu) ei ole edennyt tänä aikana juurikaan. Olen kyllä vaihtanut aihetta ja käynyt juttelemassakin laitoksella, mutta huomannut uudenkin aiheen ylitsepääsemättömän vaikeaksi.
Käytin masennuslääkettä vuosia, mutta lopetin sen muutama vuosi sitten. Siitä vasta ongelmat alkoivatkin: unettomuus, hormonaaliset häiriöt, erilaiset lihas- ja nivelkivut.
Nyt minulla ei ole enää mitään rutiineja elämässä jäljellä. Nukun ainakin 12 h vuorokaudessa, käyn ulkona lähinnä illalla kaupassa tai lenkillä. En juuri näe ystäviäni, niitä, jotka on vielä jäljellä. Kun en nuku, istun lähinnä tietokoneella. Päätän aina illalla, että huomenna on uusi päivä, jolloin muutan elämäni suunnan. Kun seuraava päivä on jo illassa, mikään ei juuri ole muuttunut.
Tarvitsisin siis neuvoja, miten saisin luotua rutiineja ja muutettua elämäni niin, että pääsisin takaisin opintojen pariin, takaisin työelämään ja voisin taas elää hieman sisällöltään rikkaampaa elämää. Yritin päästä julkiselle puolelle psykologille, mutta kuulemma minua ei sinne oteta, sillä jonot ovat nykyään niin pitkiä.

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta, ota koira, tee muodonmuutos. Ravistele arkea.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla