Mistähän johtuu että nykyään näkee niin vähän lyhyttukkaisia tyttöjä
Kommentit (23)
Ennen oli tapana leikata helppohoitoiset hiukset tytöille. Ei kai 70-luvulla peseydyttykään niin usein kuin nykyään.
Lyhyet hiukset ei sovi kaikkien kallonmuotoon, pitkillä on helpompi peittää ne kamaluudet.
Nykyään näkee ylipäänsä vähemmän hyvännäköisiä, naisellisia, itsenäisiä naisia. Kaikki ovat vain sitä samasta puusta veistettyä pökkelöä. Sori te harvat individualistiset naiset.
Miksi ei näy pitkiä hameita? Miksi ei lyhyitä hiuksia? Miksi ei pitkiä hiuksia? Nykyään suurin osa nuorista naisista on mitäänsanomatonta massaa.
Missä oikein liikun!? Ihan stadissa käyskentelen miehen ominaisuudessa.
En usko, että äiti 70-luvulla hirveästi mietti esteettisiä seikkoja, kun leikkasi samanlaiset kypäräkampaukset meille kaikille lapsille sukupuolesta riippumatta.
Lyhyttä hiusmallia joutuu käydä leikkauttamassa kampaajalla n. kahden kuukauden välein, ja tämä maksaa paljon. Itselläni on lyhyet hiukset, ja pakko tosiaan käydä koko ajan kampaajalla, jotta pysyy malli ja hiukset siisteinä. Pitkähiuksiset ystäväni käyvät leikkauttamassa latvansa n. kerran vuodessa. Selvää säästöä on olla pitkähiuksinen.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:55"]En usko, että äiti 70-luvulla hirveästi mietti esteettisiä seikkoja, kun leikkasi samanlaiset kypäräkampaukset meille kaikille lapsille sukupuolesta riippumatta.
[/quote]
Sama mun äiti 80-luvulla. Mua kiusattiin sen tukan takia koulussa. Ennen vanhaan naiset olivat mun mielestä rumempia niitten kiharoiden, lyhyiden hiustensa kanssa.
Kyllä siinä 2000-luvun alkuvuosinakin näkyi paljon lyhyitä hiuksia. Ehkä tulossa taas, vetihän Pamela Anderssonkin lyhyeksi.
Minulla lyhyet ja kampaajalla kuuden viikon välein. Seitsemän viikkoa ehkä nipun napin menee jos pakko.
Mutta ainakin minulle lyhyt vaan sopii paremmin. Ja on niin helpompi hoitaakin.
Ap vissiin tarkoitti lapsia? Olen itse miettinyt samaa. Minä olin ihan kunnon poikatyttö, nykyään niitä näkee harvoin.
Mulle on aina opetettu , et pitkät hiukset on naisen kauneus ja ylpeys .
Kas kummaa, musta taas tuntuu että valtaosa naisista on poikatukkia tuulipuvut päällään.
En mä vaan oo huomannut että lyhyttukkaisuus ois jotenkin vähentynyt... vai alkaako kananpersemuoti viimeinkin olla ohi?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 20:27"]
Kas kummaa, musta taas tuntuu että valtaosa naisista on poikatukkia tuulipuvut päällään.
[/quote]
Aloituksessa luki "tyttöjä" ei "naisia".
Mutta asiaan, totta, omalla luokallanikin oli monta lyhythiuksista tyttöä aikanaan 80-luvulla, minä itse mukaanlukien. Nyt oman 3-lk lapseni luokalla ei taida lyhythiuksisia olla.
Muotijuttuja. Minua kiusattiin 80-luvulla keskipääjakauksesta. Kaikilla muilla oli otsatukka.
Ikäluokat ovat pienentyneet.