Te, joilla paljon kirjoja: oletteko oikeasti lukeneet kaikki?
Paljonko teillä on kirjoja ja oletteko lukeneet ne kaikki?
Mietin vain, kun kävin kodissa, jossa oli noin neljä metriä täyskorkeaa kirjahyllyä täynnä kirjoja.
Kommentit (43)
Meillä on noin 3000 nidettä, olen lukenut niistä noin 70 %. En ole kaikkia niitä itse hankkinut. On minulla sellaisiakin kirjoja, jotka ovat itse hankkinut, mutta ovat toistaiseksi lukemattomia.
Jep. Sellaiset kirjat joita en lue loppuun tai en varmasti lue toistamiseen dumppaan surutta. Kirjahyllyyn pääsevät ainoastaan kirjat jotka joko odottavat ensimmäistä lukemista tai jotka luen uudestaan korkealla todennäköisyydellä.
Minulla on muutama tuhat kirjaa. En ole lukenut kaikkia, vielä. Luettavaksi ne on kyllä ostettu.
Muutama puoliväliin jääny. En pysty keskittyy enää romaaneihin. mutta paljon muuta kirjallisuutta.
Minulla on n. 30 hyllymetriä kirjoja. Kaikki olen lukenut, ja useimmat vielä toiseenkin kertaan. Joitain kymmeniä kirjoja luen uudelleen ja uudelleen, en edes tiedä kuinka monta kertaa olen ne lukenut.
noin 800 kirjaa ja kyllä, olen lukenut ne kaikki, osan jopa useampaan kertaan.
Olen lukenut kaikki mitkä olen itse ostanut tai saanut. Seassa on jonkin verran puolison kirjoja joita en ole lukenut, ei vaan aihe kiinnosta, sama toisin päin. Mutta kyllä joku ne kaikki tässä taloudessa on lukenut.
En ole lukenut suurinta osaa niistä jotka omistan. Laitan kiertoon ne jotka olen lukenut.
Onko muilla perintökirjoja, joita ei kiinnosta lukea, mutta joita ei raatsi heittää poiskaan? Minulla on sellaisia monta hyllymetriä.
En ole laskenut, mutta niitä on paljon. Osa on vielä lukematta. Luettavaksi ne on kyllä tarkoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Onko muilla perintökirjoja, joita ei kiinnosta lukea, mutta joita ei raatsi heittää poiskaan? Minulla on sellaisia monta hyllymetriä.
Muutama lastenkirja. Ei ole tilaa haalia paljon turhaa tavaraa.
On kaksi kirjahyllyllistä kirjoja. En ole lukenut (vielä) kaikkia, jotkut odottavat vuoroaan. Olisi niin paljon kiinnostavaa luettavaa ja aluen myös e-kirjoja, kuuntelen äänikirjoja ja lainaan kirjastosta.
Vierailija kirjoitti:
On jonkun verran, ne ovat miehen suvun puolelta, 1800-luvulta. En ole niitä avannut koskaan, on useita raamattuja.
Jörn Donnerkin tapasi eräässä mainoksessa sanoa: "Lukeminen kannattaa aina". Eli lue paljon, lue monipuolisesti. Ja tarkoittaa aivan erityisesti juuri niitä kirjoja.
Joo, aiemmin oli iso moniosainen kirjahylly, missä tietty osa oli lukemista odottaville kirjoille. Muut oli luettu. Nykyään luen sähköisesti säästyy tilaa.
Meillä on 8 aikuisten täyskorkeaa kirjahyllyä täynnä kirjoja plus lasten kirjahyllyt ja mökin kirjahyllyt. Olen lukenut paljon kirjoja, mutta en kaikkia, koska osa kirjoista on miehen kirjoja. Ja tietysti olen lukenut paljon muita kirjoja esim kirjastosta.
4 kirjahyllyä täynnä kirjoja, jokaisen olen lukenut ja uusia ostan myös suht usein.
En ole lukenut kaikkia meillä olevia kirjoja, mutta olen kyllä lukenut paljone enemmän kirjoja kuin mitä hyllyymme mahtuu.
No juu kyllä 99,99%.
Mites se sua ihmetyttää?