Kamala työkaveri, onko muita samanlaisia kokemuksia?
Lopetin juuri erään opiskeluihini liittyvän työharjoittelun.
Tässä harjoittelupaikassa oli n.nelikymppinen, riuska rouvashenkilö ketä ensimmäisestä päivästäni alkaen oli sitä mieltä, että minähän en lähtökohtaisesti osaa mitään. Kun olin esim kassalla (ei kauppa, vaan sellainen hyvinvointikeskus), niin saattoi tulla kesken asiakkaan kovaan ääneen sanomaan mulle 'kipitäppä vittuun siitä niin tämänkin asian tulee hoitamaan joku joka osaa'' (vaikka siis olisin suoritunut tehtävästä ihan normaalisti), ei suostunut auttamaan vaikka kysyin, kyräili senkin edestä. Mikäli tein virheitä, ei koskaan tullut sanomaan mulle niistä, ainoastaan puhui jollekin muulle kollegoista kovaan ääneen ja luonnollisesti kanteli ylemmälle taholle.
Kun muutama työkavereista lisäsi mut facebookkiin, niin tämä kyseinen nainen meni kirjoittamaan heidän seinilleen ''kannattaisiko vähän miettiä ketä sitä kavereikseen hyväksyy'', ja ''tämä virus on näköjään tarttuvaa, varokaa vaan''. Kommenteista viimeistään selvisi hyvin, että kyse oli nimenomaan minusta. (?? )
En vieläkään tiedä mistä mahtoi tämä inho johtua, koska tosiaan alkoi ihan ekasta päivästä. Tulin ajoissa paikalle, hoidin hommani kitisemättä, en käynyt tupakalla, joustin vuoroissa jne.. Silti asenne oli ekasta päivästä alkaen tämä. Muu porukka tuntui hänen kanssaa tulevan hyvin toimeen, masensi aika lailla kun jostakin syystä oli päättänyt mua inhota niin että usein lähdin itku kurkussa näiden kommenttien ja hänen käytöksensä takia harjoittelusta kotiin.
Onko joku muukin joutunut jonkin tälläisen henkilön ''uhriksi'' työelämässä? Kun mainitsin tästä kohtelusta eräälle toiselle työkaverille, niin tämä totesi vain ''No kun tuo Pirjo on aina ollut aika räväkkä persoona'' - joopa joo, sehän onkin se yleisin diagnoosi muuten vaan luonnevikaiselle kyykyttäjälle.
Kommentit (22)
tuntuu että jokaisessa työpaikassa on aina vähintään yksi kusipää.. usein se on juuri tuollainen mörssirin kokoinen nainen, joka rääväsuisesti laukoo omia totuuksiaan.. muut sitten hiljaa kumartelevat tätä tyyppiä.
Samanlaisia mulkkuja niitä valitettavasti löytyy nuorten miesten keskuudesta :/ koita jaksaa ap