Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Irtokarkkien hygieenisyys

Vierailija
27.04.2014 |

Miten hygieenisiã markettien tai kioskien irttarit oikein ovatkaan? Viimeksi tänään näin, kun joku lapsi koski sormillaan astian karkkeihin ja joskus muistan, kun erään videokioskin myyjä aivasti laariin sekoitellessaan karkkeja.

Ällöä. Oletteko muut törmänneet vastaavaan? Kuinkakohan hygieenisiä irttarit tai vaikka noutobuffat ovat?

Kommentit (91)

Vierailija
41/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:44"]

Olen nähnyt Helsingin keskustan Stockmannin Herkussa eläkeläistätsyn ottavan croissantteja pussiin paljain käsin.

[/quote]

mitä sitten? jos se koskee vain niihin mitkä ottaa.

Vierailija
42/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Kampin Valintatalossa pari vuotta sitten ja siinä ihan pokalla aikuinen mies (varmaankin läheisestä "palvelutalosta) ihan reteästi nappasi kourallisen karkkia taskuunsa. Joo, ei irtokarkkeja enää mulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vältän itsekin irtokarkkeja. En kuitenkaan ajattele tässä hygieniaa (en ole itse koko ajan käsiä pesemässä yms), minua vaan ällöttää suunnattomasti ajatus jonkun kakaran kuolasta ja räästä siellä karkeissa. Tai tuorepaistotiskin tuotteissa. Jotenkin toisten sylki ja räkä on aina aiheuttanut ihan järjetöntä puistatusta! Kadullakin näen jonkun sylkäisevän niin tulee ihan huono olo :D

Vierailija
44/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

filmivuokraamossa nähtyä; spugu käveli reteesti karkkilaareille ja käsin kahmoi karkkeja taskuun. Ihan hieman oksetti ajatus karkeista sen jälkeen, mutta tietoisesti koittanut unohtaa näkemän ja ostanut irtokarkkeja edelleen, kaupasta tosin :D ..ja juu, paikan kassa ei asiaan puuttunut millään tavalla

Vierailija
45/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kerran näin kun mummeli pudotti kauhan lattialle, sätti hetken itseään kömpelyydestä, laittoi kauhan takaisin ja jatkoi karkkien latomista toisella kauhalla. Minä kävin tämän lattialla olleen kauhan viemässä myyjälle ja sanoin kyllä mummelillekin ehkä tarpeettoman tiukasti, mutta tulipahan sanottua.

Vierailija
46/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 18:32"]

Yleensä jos kaupoissa ei ole vessaa niin silloin asiakkaat voivat käydä kusemassa irtokarkkilaariin. Näin kerran kun joku paskansi sinne ihan pokkana vaikka kylteissä luki isolla että irtokarkkien sekaan saa vaan kusta. Että tiedoksi vaan kaikille jotka niitä ostavat.

[/quote]

Repesin... Mutta oikeasti, ovatko ihmiset täällä ihan tosissaan? :D Ei ole koskaan tullut edes mieleen tuollainen asia. Hulluksihan sitä tulis jos kaikkea alkais miettiä. Tosiaan on paljon muitakin irtotuotteita joita ties mitkä pultsarit voi käydä klähmimässä..

Ennemmin olisin huolissani niistä kaikista väri- ja lisäaineista mitä ne karkit sisältää, sekä tietysti sokerista..

Vierailija
47/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis spurgu  t.48

Vierailija
48/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:08"]

siis spurgu  t.48

[/quote]

siis 46  Nyhän mul onnistuu :D

Vierailija
49/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko sen jutun kun lapsi oli huljuttanut käsiään niissä irtokurkkuastioissa?

Vanhempi nainen oli asiasta huomattanut, ja sitten kaupan ulkopuolella lapsen äiti kävi häneen käsiksi. Espoossa oli tämä.

EI IRTOTUOTTEILLE, EI BUFFET-RUOKAILULLE.

Vierailija
50/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta porukkaa... Ei ihme että allergiat ovat lisääntyneet, jos ihmiset ovat näin neuroottisia.

Vierailija
51/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä kaupassa, jossa myytiin irtokarkkeja, ja niiden "likaisuutta" järkyttävämpää on se, miten idiootteja ihmiset ovat niitä ostaessaan.:D Aikuiset ihmiset kauhovat nameja käsin suuhunsa/taskuunsa, jos tulee liikaa niin ei se mitään, takasin vaan laariin tai lattialle. Ollaan aidosti yllättyneitä, kun myyjä käskee käyttämään kauhaa, "kun minähän nämä karkit syön" - niin, ne siellä pussissa olevat syötkin, mutta mites nämä loput kolme kiloa täällä laatikossa? Huvittavinta oli kerran, kun pikkupoika kiljaisi isälleen keskellä kauppaa "ei isi niitä saa syödä! Pitää maksaa!" No, isi saikin selvitellä maksamista vartijan kanssa.

Vierailija
52/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ällöttää ne Punnitse ja Säästä kaupan laarit, kun se kauhan pidike on siellä laarin kannen sisäpuolella siten, että kauhan varsi koskettaa niihin irtotuotteisiin. Siinä joku noroviruksen levittäjä ensin perseisillä käsillään kahmii pähkinöitä ja laittaa sen pöpöisen kauhan sinne laariin, sitten ottaa seuraavasta laarista seuraavalla kauhalla jne. kunnes koko kaupan kaikki kauhat on saastutettu norolla. OKS!

Vierailija
53/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäpä hedelmät ja vihannekset, joita ihmiset käpälöivät paljain käsin! En osta enää tomaatteja ja viinirypäleitä, kun niiden kuorimiseen menee niin paljon aikaa.

Vierailija
54/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks avasin tän ketjun, nyt en enää ikinä pysty syömään mitään irtojuttuja :D

Toisaalta oon mäkin nähny kerran prismassa, kun joku mummeli käsin valikoi irtokarkkihyllyllä, että mitä ottaa..
Ja kerran näin kans kun vanhempi mies aivasti käteen ja suoraa vaan samalla kädellä tomaatteja valitseen..

Vierailija
55/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtokarkithan ovat lähes 100% sokeria. Sokeri on säilöntäaine ja suurina pitoisuuksina tappaa bakteerit (vrt. hillot). Ei siis huolta. Irtokarkit ovat steriilejä.

Vierailija
56/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin enemmänkin huolissani siitä, että noi irtokarkit tulee Kiinasta ja ne tehdään sellaisissa oloissa, että saa oikeasti pelätä mitä kemikaaleja tai myrkkyjä sattuu samalla saamaan, kun niitä syö.

Vierailija
57/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha rouva kouraisi kädellään karkit leffateatterissa laarista pussiin, pahaa teki.

Vierailija
58/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:29"]

Eivät varmasti ole kovin hygieenisiä, mutta en ajattele asiaa, vaan nautin :) Onhan niitä pöpöjä vaikka missä: ovenrivat, bussin selkänojat ja stop-nappulat, kaupan ostoskorit jne. Kosken niihin kaikkiin enkä pese käsiäni heti. Ties kuka pepunkaivelija niitä on hipelöinyt ennen minua.

[/quote]

mutta et kai laita niitä käsiä suuhun - tottakai kädet koskevat kaikkia mahdollisia pöpöjä päivän mittaan, mutta irtokarkit menevät pesemättä suuhun, siinä on aika suuri ero...

Vierailija
59/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 19:34"]

Entäpä hedelmät ja vihannekset, joita ihmiset käpälöivät paljain käsin! En osta enää tomaatteja ja viinirypäleitä, kun niiden kuorimiseen menee niin paljon aikaa.

[/quote]

etkö pese niitä ennen syöntiä??? Hedelmät ja vihannekset pesen, irtokarkkeja en

Vierailija
60/91 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran näin kun mies otti kauhan, jolla irtokarkkeja noukitaan, mutta se raaputtikin selkäänsä sillä kauhalla ja vielä paidan alta. Hyi hitto. Sitten keräsi karkkeja samalla kauhalla. Serkku näki että joku oli kaivanut kauhalla persettään. En tiedä, onko sama kauha.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme