Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia DIY = Tee se itse -projekteja sinä harrastat? Taidetta, käsitöitä, askartelua, verstashommia, millaisia?

Vierailija
09.12.2020 |

Minä neulon sukkia ja suurimpana työnä 3 villatakkia on tehty viime talvena. Lisäksi haaveilen että alkaisin taa maalata, öljyväreillä ihan siis tauluja vaan osaisiko sitä enää mitään :) Myös oman kuksan haluaisin veistellä!

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti tee. Haluaisin kyllä. Jotenkin kaipaan luovuutta, mutta tuntuu, ettei musta oo mihinkään, ainakaan oppimaan uusia taitoja. Korjaan jonkin verran vaatteita, esim. lasten housuja ja parsin sukkia. Tykkään asioiden korjaamisesta. Mulla on nukkekoti, jota haluaisin laittaa, mutta tuntuu, ettei ole henkistä tai fyysistä tilaa siihen.

Meillä on vanha talo, jossa pitää tehdä remontteja. En ole mitenkään kätevä käsistäni (toisin kuin mieheni), mutta kyllä multa onnistuu ainakin purkaminen, rappaaminen, maalaaminen ja muu pintakäsittely, pinkopahvittaminen ja tapetoinnin avustaminen.

Miksi et voisi oppia käteväksi käsistäsi? mä en ollu lapsena mikään yleisnero mutta kiinnostus johti siihen että maalaan maalauksia,entisöin,oon yrittänyt leffa-kirjoitus-ynnä muita projekteja. Mutta yleisesti ottaen kiinnostus on johtanut oppimiseen (aika lailla yksin ja itse)joka vasta 35-40v mikä nyt oon niin on tuottanut tulosta. Ja meinaan jatkaa..tämä ei jää tähän. Uskon elinikäiseen oppimiseen.

Varmasti suurin syy on, että tuntuu, ettei jotenkin oo henkisesti aikaa millekään.

Vierailija
22/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Neulon. Pääasiassa sukkia. Enimmäkseen itselleni, mutta myös jonkin verran perheenjäsenille. Tein kuopuksen kastemekon neulomalla. Virkkaan myös. Osaan myös kinnasneulalla väkertää jotain ja kehrätä värttinällä.

Haluaisin oppia kutomaan kangaspuilla.

Ah joo. Teen myös liemiä itse, eli luuliemiä, lihaliemiä, milloin mitäkin porisee puuhellan kulmalla. Säilöntääkin, kuivaamalla, umpioimalla jne. Muutakin sellaista kokkailen, mitä järkevät ihmiset ostaa valmiina kaupasta tai eivät osta ehkä ollenkaan, kuten naudankielileikkelettä, porsaanposkea, häränhäntää eri muodoissa, veriruokia...

Teen myös itse saippuaa. Alkaen sianihran puhdistuksesta laardiksi..

Tervehdys toiselta liemeilijältä :D Mä en ole umpioinut, ehkä siksi, koska muisto äidin umpiolohesta kookosmaidossa vei innon. Meillä tehdään kuivalihaa, viimeksi peuraa, ja savustetaan sitäsuntätä. Haluaisin laajentaa sekä sieni- että villiyrttirepertuaariani ja saada vaniin pakastimen. Sitä ootellessa.

Oletko yleisesti kokeilijatyyppi? Mulle ei ole universumi antanut käsityöpeukaloa, enkä oikeastaan halua muistella sitä ainoaa suolasaippuakokeiluani (se ainoa merivedessä vaahtoava). Pirunmoinen vaiva eikä vaahdonnut missään vedessä :D

Joo olen ehdottomasti testaajatyyppiä. Mies kun tulee ruokikselle ja tapaa mut keittiössä pukeutuneena essuun suojalaseihin ja kumihanskoihin, se tokaisee että täällä onkin taas joku testilabra toiminnassa ja lähtee ulos syömään. :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla varusteilla pääsee Hollywoodiin?

Vierailija
24/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein vauvalle hirveästi leluja itse: virkkasin, ompelin, askartelin lelukaaren jne.

Vaatteita ompelen sille enemmän kuin edes tarpeen ja lisäksi tulee neulottua paitoja ja sukkia. Ristiäismekon ompelin kans itse ja virkkasin siihen pitsitkin. Seuraava projekti olisi hääpuku, jaiks.

Vierailija
25/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon, virkkaan, macrame-työt, ompelen, entisöin huonekaluja ja valmistan joitakin kuten penkkejä ja pöytiä, tuunaan keramiikkaa, teen koruja, maalaan, piirrän, harrastan kalligrafiaa, teen pajutöitä, askartelen luonnonmateriaaleista, leivon, värjään lankoja, teen fursuitteja, kudon mattoja, verhoilen ja ihan askartelen.

Rakastan käsillä tekemistä yli kaiken. Aina on jokin projekti menossa enkä osaa olla hetkeäkään mitään tekemättä. Tykkään oppia kaikkea uutta ja innostun helposti. En edes jaksa muistaa mitä kaikkea on tullut tehtyä jo kokeiltua.

Nuo luetellut on asioita mitä olen tehnyt ihan parin viime kuukauden aikana ja suurin osa on sellaista mitä teen jatkuvasti.