Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaisia DIY = Tee se itse -projekteja sinä harrastat? Taidetta, käsitöitä, askartelua, verstashommia, millaisia?

Vierailija
09.12.2020 |

Minä neulon sukkia ja suurimpana työnä 3 villatakkia on tehty viime talvena. Lisäksi haaveilen että alkaisin taa maalata, öljyväreillä ihan siis tauluja vaan osaisiko sitä enää mitään :) Myös oman kuksan haluaisin veistellä!

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toi "tee-se-itse-kasvikset". Eli puutarhuroin. Mukavaa hommaa.

Vierailija
2/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa ja noitaliemiä. 

Kokkailen (slow food, hävikin vähentäminen ja säilöntä ovat sydäntä lähellä), keittelen luuliemiä ja teen pihka- ja inkiväärisalvaa sekä kotikosmetiikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon. Pääasiassa sukkia. Enimmäkseen itselleni, mutta myös jonkin verran perheenjäsenille. Tein kuopuksen kastemekon neulomalla. Virkkaan myös. Osaan myös kinnasneulalla väkertää jotain ja kehrätä värttinällä.

Haluaisin oppia kutomaan kangaspuilla.

Vierailija
4/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjansidonta ja kirjankorjaus, huovutus mm. omista hiuksista. Lisäksi ompelen kaikenlaista mitä nyt satun tarvitsemaan, kuten polkupyörän satulansuojuksia, kangaskasseja ja viime aikoina tietysti kangasmaskeja. Puutöitä haluaisin oppia, olisi kiva tehdä uusi kahva juustohöylään tai kunnollinen puurokauha.

Vierailija
5/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotivideoita miehen kanssa.

Vierailija
6/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kauheasti tee. Haluaisin kyllä. Jotenkin kaipaan luovuutta, mutta tuntuu, ettei musta oo mihinkään, ainakaan oppimaan uusia taitoja. Korjaan jonkin verran vaatteita, esim. lasten housuja ja parsin sukkia. Tykkään asioiden korjaamisesta. Mulla on nukkekoti, jota haluaisin laittaa, mutta tuntuu, ettei ole henkistä tai fyysistä tilaa siihen.

Meillä on vanha talo, jossa pitää tehdä remontteja. En ole mitenkään kätevä käsistäni (toisin kuin mieheni), mutta kyllä multa onnistuu ainakin purkaminen, rappaaminen, maalaaminen ja muu pintakäsittely, pinkopahvittaminen ja tapetoinnin avustaminen.

Vierailija
7/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neulon. Pääasiassa sukkia. Enimmäkseen itselleni, mutta myös jonkin verran perheenjäsenille. Tein kuopuksen kastemekon neulomalla. Virkkaan myös. Osaan myös kinnasneulalla väkertää jotain ja kehrätä värttinällä.

Ah joo. Teen myös liemiä itse, eli luuliemiä, lihaliemiä, milloin mitäkin porisee puuhellan kulmalla. Säilöntääkin, kuivaamalla, umpioimalla jne. Muutakin sellaista kokkailen, mitä järkevät ihmiset ostaa valmiina kaupasta tai eivät osta ehkä ollenkaan, kuten naudankielileikkelettä, porsaanposkea, häränhäntää eri muodoissa, veriruokia...

Teen myös itse saippuaa. Alkaen sianihran puhdistuksesta laardiksi..

Vierailija
8/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalin vahoja huonekaluja ja maalailen, lakkailen ja huollan niitä, päällystän uudestaan.

Värjään vaatteita, tai muita tekstiilejä. Monessa on värissä säästetty, esim itse saa kestävät haalistumattomat mustat farkut, väri 5€.

Seuraavaksi väriä vaihtaa raskaat pellavaverhot.

Vierailija
9/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki okt:n remonttihommat, huonekalujen rakentelua, vaatteiden korjausta, kodinkoneiden korjausta, auton ja polkupyörien huoltoa jne. Mieluummin katsoo saako korjattua kuin ostaa heti uuden. Sähkökitarankin tein itse kun puoliso oli sitä mieltä että parempi olla ostamatta.

Vierailija
10/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ah joo. Teen myös liemiä itse, eli luuliemiä, lihaliemiä, milloin mitäkin porisee puuhellan kulmalla. Säilöntääkin, kuivaamalla, umpioimalla jne. Muutakin sellaista kokkailen, mitä järkevät ihmiset ostaa valmiina kaupasta tai eivät osta ehkä ollenkaan, kuten naudankielileikkelettä, porsaanposkea, häränhäntää eri muodoissa, veriruokia...

Teen myös itse saippuaa. Alkaen sianihran puhdistuksesta laardiksi..

Tervehdys toiselta liemeilijältä :D Mä en ole umpioinut, ehkä siksi, koska muisto äidin umpiolohesta kookosmaidossa vei innon. Meillä tehdään kuivalihaa, viimeksi peuraa, ja savustetaan sitäsuntätä. Haluaisin laajentaa sekä sieni- että villiyrttirepertuaariani ja saada vaniin pakastimen. Sitä ootellessa.

Oletko yleisesti kokeilijatyyppi? Mulle ei ole universumi antanut käsityöpeukaloa, enkä oikeastaan halua muistella sitä ainoaa suolasaippuakokeiluani (se ainoa merivedessä vaahtoava). Pirunmoinen vaiva eikä vaahdonnut missään vedessä :D

Vierailija
11/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen vähän kaikenlaista mitä sillä hetkellä huvittaa kokeilla. Esimerkiksi olen vaihtanut täytteet ja uudet päälliset vanhaan tuoliin (sattumalta oli työväenopistossa samasta aiheesta kurssi). Olen tehnyt lasipilleistä joulukranssin. Olen virkannut isoäidinneliöistä viltin. Kunnostanut nukkekodin ja tehnyt sinne huonekaluja ja kukkia. Maalannut glitteritaulun ja tehnyt muitakin tauluja. Maalannut huonekaluja ja hattuhyllyn koreja. Tehnyt erilaisia valaisimia, kuten Tiffany lampun (kurssilla) ja erilaisia helmilampunkupuja. Yleensä ideoita toteutan, jos tarvitsen jotain ja sitten googlettelen ja idea muotoutuu toteuttamis kelpoiseksi. Samalla mieleen jää kuvia ja ideoita joita kehittelen toteuttamis kelpoiseksi. Olen aika luova ja innokas värkkäämään uusia juttuja.

Vierailija
12/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakukissa kirjoitti:

Haalin vahoja huonekaluja ja maalailen, lakkailen ja huollan niitä, päällystän uudestaan.

Värjään vaatteita, tai muita tekstiilejä. Monessa on värissä säästetty, esim itse saa kestävät haalistumattomat mustat farkut, väri 5€.

Miten värjäät ne verhot? Tekisi mieli käsitellä pellavaverhot, mutta en ole uskaltautunut..

Vierailija
13/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Origameja. :) Oon reilu pari vuotta ny väsänny niitä.

Vierailija
14/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

DIY masturboin ja olen hyvä siinä.

Vierailija
15/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neulon sukkia ja villapaitoja, piirrän ja maalaan, ompelen vaatteita, kodintekstiilejä sekä pussukoita. Haluaisin osata tehdä kauniita koruja. Yritin kerran, ostin läjän korutarvikkeita mutta tuotoksistani tuli ihan järkyttävän mauttomia. Ja kalliita.

Vierailija
16/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakukissa kirjoitti:

Miten värjäät ne verhot? Tekisi mieli käsitellä pellavaverhot, mutta en ole uskaltautunut..

No, anoppi on jo kertaalleen "pilannut" nämä kyseiset verhot ja niissä on tahaton liukuvärjäys ylhäältä alaspäin. Joten ei ole paljon menetettävää. Vaikka ei tuo hiekan värinen liukuväri paha ole.

Olen kokenut Dylonin pesukonevärit todella laadukkaiksi.

Vierailija
17/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompelen, verhoilen huonekaluja ja teen hieman järeämpää ok-talon remonttia (katto tuli uusittua ja kylpyhuone laatoitettua viime kesänä). Ensi kesänä aloitan muotopuutarhan rakentamisen, joten talvi menee aihetta tutkien. Ammatiltani olen toimittaja - käsillä tekeminen on siis hyvää vastapainoa.

Vierailija
18/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

DIY masturboin ja olen hyvä siinä.

Koeta kehittyä tyydyttäväksi.

Vierailija
19/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remppaa ja huonekalujen kunnosta. Olisi ihan osata jotain käsityöjuttuja, muttei vaan ikinä tule mitään.

Vierailija
20/25 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kauheasti tee. Haluaisin kyllä. Jotenkin kaipaan luovuutta, mutta tuntuu, ettei musta oo mihinkään, ainakaan oppimaan uusia taitoja. Korjaan jonkin verran vaatteita, esim. lasten housuja ja parsin sukkia. Tykkään asioiden korjaamisesta. Mulla on nukkekoti, jota haluaisin laittaa, mutta tuntuu, ettei ole henkistä tai fyysistä tilaa siihen.

Meillä on vanha talo, jossa pitää tehdä remontteja. En ole mitenkään kätevä käsistäni (toisin kuin mieheni), mutta kyllä multa onnistuu ainakin purkaminen, rappaaminen, maalaaminen ja muu pintakäsittely, pinkopahvittaminen ja tapetoinnin avustaminen.

Miksi et voisi oppia käteväksi käsistäsi? mä en ollu lapsena mikään yleisnero mutta kiinnostus johti siihen että maalaan maalauksia,entisöin,oon yrittänyt leffa-kirjoitus-ynnä muita projekteja. Mutta yleisesti ottaen kiinnostus on johtanut oppimiseen (aika lailla yksin ja itse)joka vasta 35-40v mikä nyt oon niin on tuottanut tulosta. Ja meinaan jatkaa..tämä ei jää tähän. Uskon elinikäiseen oppimiseen.