olen töissä puutarhamyymälässä, haluatko kysyä jotain?
Kaikki esittää näitä aloituksia joten minäkin sitten :D
Kommentit (21)
Joo! Lapsi just sanoi, että haluaa istuttaa jotain, ja minä lupasin selvittää mitä tähän aikaan vuodesta voi ja kannattaa istuttaa. Google toki kertoisi, mutta kun niin sopivasti satuit paikalle niin voisit kertoa =)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:07"]Joo! Lapsi just sanoi, että haluaa istuttaa jotain, ja minä lupasin selvittää mitä tähän aikaan vuodesta voi ja kannattaa istuttaa. Google toki kertoisi, mutta kun niin sopivasti satuit paikalle niin voisit kertoa =)
[/quote]
Mitä tahansa monivuotista. Keäkukista orvokki ja narsissi.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:07"]Joo! Lapsi just sanoi, että haluaa istuttaa jotain, ja minä lupasin selvittää mitä tähän aikaan vuodesta voi ja kannattaa istuttaa. Google toki kertoisi, mutta kun niin sopivasti satuit paikalle niin voisit kertoa =)
[/quote]
[/quote]
Ei helvetti :D Ihanko vetäisi alan ammattilainen kehiin niin itsestäänselvän vastauksen, että peruskoululainenkin kykenisi moiseen :D
Missäs olet töissä, ihan vaan että osaan välttää kyselemisen siellä...
Mitä olet mieltä puutarhatontuista?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Ei helvetti :D Ihanko vetäisi alan ammattilainen kehiin niin itsestäänselvän vastauksen, että peruskoululainenkin kykenisi moiseen :D
[/quote]
No juurihan näin asia on. Monivuotisia voi jo istuttaa. On pihan / paikan koosta kiinni mikä se monivuotinen sitten on. Kesäkukista orvokki ja narsissi kestävät kylmiä öitä.
No olkoon sitten. En minä väkisin halua kirjoitella, kun on turhaa tietoa. Anteeksi.
Ap
Ainakin puutarhamyymälöissä pitäisi jo vähitellen uskoa, että mummon akkunalla kasvaa pelargoni, ei pelargonia. Ja puutarhamyymälöissä myydään pelargoneja, ei pelargonioita!
MIllainen istutsväli on töyhtöangervon taimilla. Taimia ei vielä ole, mutta penkin ehtisin tehdä valmiiksi. Penkkiin ei tule muuta (tai tulee jotain kevätkukkaa, narsissi tms mutta ei kesäperennaa)
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:17"]
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:13"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No juurihan näin asia on. Monivuotisia voi jo istuttaa. On pihan / paikan koosta kiinni mikä se monivuotinen sitten on. Kesäkukista orvokki ja narsissi kestävät kylmiä öitä.
No olkoon sitten. En minä väkisin halua kirjoitella, kun on turhaa tietoa. Anteeksi.
Ap
[/quote]
Hei Ap!
Minä olin tuo alkuperäinen kyselijä, enkä kirjoittanut tuota seuraavaa vastausta. Kiitos kun vastasit yleensäkään mitään =)
Me istutellaan jotain, ei sillä taida olla lapselle niin väliä mitä sieltä kasvaa. Kunhan tahtoo saada sen itse kasvattamisen kokemuksen.
Mitä mieltä taikinamarja-aidasta?
Pääsenkö töihin puutarhamyymälään?
Olin nuorena puutarhatyössä. Vastaa.
En ole töissä puutarhamyymälässä, mutta vastaa silti: Töyhtöangervot kasvavat niin julmetun suuriksi, että istutusvälin on syytä olla melkein metrin verran, ainakin yli puoli metriä.
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Buhahaa... Eikä tietenkään ole mitään merkitystä onko istutuspaikka käsivarren lapissa vai varsinais-suomen sisämaassa?
Nämä kassalle päässeet muka-asiantuntijat pilaavat oikeiden ammattilaisten maineen :(
Annatko nimiä puutarhatontuillesi?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
Buhahaa... Eikä tietenkään ole mitään merkitystä onko istutuspaikka käsivarren lapissa vai varsinais-suomen sisämaassa?
Nämä kassalle päässeet muka-asiantuntijat pilaavat oikeiden ammattilaisten maineen :(
[/quote]
Ottaen huomioon suppean kysymyksen, vastaus on ihan samaa tasoa.
Osaatko neuvoa asiakkaita oikeasti eli onko sinulla alan koulutus?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:27"][quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:10"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Puutarhamyymälöissä useinmiten muuten on töissä vain kesämimmejä. Missä te oikeat ammattilaiset luuraatte?
[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 13:34"]Osaatko neuvoa asiakkaita oikeasti eli onko sinulla alan koulutus?
[/quote]
Ap vissiin lähti jo pois kun joku jo alussa herjasi.
Mikä kasvi sopii puolivarjoiselle terassille?
Monivuotinen talven kestävä kivikkokasvi hakusessa, sellainen joka kestää auringonpaistetta.
En halua. Suora vastaus suoraan kysymykseen.