Perin sijoitusasunnon ja haluan myydä sen, mutta...
En tiedä mitä teen siitä saatavilla rahoilla! Tiedän, että tämä on todellinen ensimmäisen maailman ongelma, enkä halua tästä puhua kuin anonyymisti.
Perin asunnon tädiltäni. En jaksa olla tekemisissä vuokralaisten kanssa eikä koko asuntosijoitushomma kiinnosta lainkaan. Haluaisin myydä asunnon, mutta mihin laitan sen 100 000€, minkä asunnosta saan? Asun mieleisessä, velattomassa kodissa, minulla ei ole lapsia, tienaan ihan tarpeeksi mukavaan elämään ja sijoitan jo nyt ihan kohtalaisen summan kuukaudessa. En halua kesämökkiä tms. Koko summaa ei missään nimessä voi laittaa kerralla sijoituksiin. Olen kohta viisikymppinen ja asumme pitkäaikaisen miesystäväni kanssa erillään.
Vuokralainen on lähdössä ja suunnittelen jättäväni asunnon tyhjilleen ainakin muutamaksi kuukaudeksi. Jospa sinä aikana keksin, mitä aion tehdä.
Kommentit (30)
Tämä voi kuulostaa vähän mainokselta, mutta miten olisi Forenom (tai muu vastaava) jos haluat pitää asuntoa vuokrattuna? Konsepti on käsittääkseni sellainen että firma hoitaa kaiken vuokralaisiin liittyvän. Vuokratulo voi tietty olla alhaisempi kuin jos itse vuokraisi mutta onhan firman saatava katteensa myös.
Vaihtoehtoisesti: keskustelet pankkisi kanssa, panet osan rahoista johonkin sijoitusrahastoon, osan määräaikaistilille.
Miksi 50-v yrittää leveillä sadalla tonnilla? Hämmentävää sekä aiheuttaa myötähäpeää. Minulla on oma asunto, eli ihan persaukinen en itsekään ole.
Vierailija kirjoitti:
Tämä voi kuulostaa vähän mainokselta, mutta miten olisi Forenom (tai muu vastaava) jos haluat pitää asuntoa vuokrattuna? Konsepti on käsittääkseni sellainen että firma hoitaa kaiken vuokralaisiin liittyvän. Vuokratulo voi tietty olla alhaisempi kuin jos itse vuokraisi mutta onhan firman saatava katteensa myös.
Vaihtoehtoisesti: keskustelet pankkisi kanssa, panet osan rahoista johonkin sijoitusrahastoon, osan määräaikaistilille.
Pankilta ei ikinä pidä kysyä sijoitusvinkkejä
Niiden bisnes on myydä omia rahastoja ja muita tuotteita. Tehdä pankille rahaa, ei asiakkaalle.
Käytä sitä kesämökkinä. Miten kaukana se on kodistasi? Jos lähellä, sehän on ihan täydellinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pankilta ei ikinä pidä kysyä sijoitusvinkkejä
Niiden bisnes on myydä omia rahastoja ja muita tuotteita. Tehdä pankille rahaa, ei asiakkaalle.
Totta kyllä. Ajattelin vain että tuo olisi ns. helppo ratkaisu kun aloittaja vaikutti hämmentyneeltä. Vaikka kertoo säännöllisesti sijoittavansa.
Järkevä sijoittaja hajauttaa sijoituksensa. Vaikka minulla on pankin rahastossa rahaa, sitä on myös osakkeissa ja asunnoissa. Mutta en nyt lähtisi toiselle antamaan osakesijoitusneuvoja kun siinäkin voi menettää rahansa.
Osta sauna täyteen sokeria pahan päivän varalle.
Myisin asunnon ja pitäisin saadut rahat tililläni. Voihan niille keksiä myöhemmin käyttöä. Eihän sitä koskaan tiedä. Jos sijoittaminen ei kiinnosta, siihen ei kannata lähteä. Riskiä on aina.
Kyllä mä selvittelisin vielä, saisitko tuolla summalla ostettua sellaista osakesalkkua (tai niin sinulla oli jo niitä), että voit myös siirtyä osa-aikatöihin jos saat hyvät osingot eikä tarvi rahan takia tehdä niin paljon töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä selvittelisin vielä, saisitko tuolla summalla ostettua sellaista osakesalkkua (tai niin sinulla oli jo niitä), että voit myös siirtyä osa-aikatöihin jos saat hyvät osingot eikä tarvi rahan takia tehdä niin paljon töitä.
Tietysti tämä vaatii vähän opiskelua aiheesta.
OSTA KALJAA