Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummiksi pariskunta

Vierailija
09.12.2020 |

Miten toimisitte naimisissa olevan pariskunnan suhteen? Pitääkö molemmat pyytää, pari seurustellut 6v ja josta kohta 3v naimisissa+pari lasta.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti miehetkin pitää ajatuksesta olla kummisetä, mutta yleisimmin se varsinainen tekeminen jää sen kummitädin hommaksi.  Minun mies on yksinään kummi yhdelle lapselle, mutta ei ikinä muista tätä lasta mitenkään, ellen minä muistuta.  Minä ne kummilahjatkin joudun hommaamaan, sillä muuten niitä ei tulisi ollenkaan.

Joskus on tosiaan jäänyt koko muistaminen, kun en ole minäkään asiaa täysin sisäistänyt pelkästään minun hommakseni, mutta nykyään muistan jo paremmin.  Miehen kummius siis alkoi jo ennen kuin me olimme tavanneetkaan.  Sitä ennen taisi tästä kummiudesta muistutella anoppi.

Kovin nuoria kummeja ei kannata valita, koska elämäntilanteet ei ole vielä vakiintuneet ja mitä vain voi tapahtua ja ihmiset joutua ihan erilleen toisistaan.  

Minkä ihmeen takia kannat vastuuta asiasta, joka ei sinulle kuulu?

Vierailija
42/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyytäisin pariskuntaa vain jos tiedän että kyseisen pariskunnan mahdollisesti erotessa molemmat haluaisivat edelleen jatkaa kummina olemista. Me pyydettiin esikoisellemme kummeiksi mieheni parasta ystävää ja hänen vaimoaan. Kun he erosivat tuo vaimo ei enää ole lasta muistanut. Tiedän monta vastaavaa tapausta. 

No mistä sen etukäteen tietää, kuka haluaa jatkaa kummina olemista, jos elämäntilanteet muuttuvat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti miehetkin pitää ajatuksesta olla kummisetä, mutta yleisimmin se varsinainen tekeminen jää sen kummitädin hommaksi.  Minun mies on yksinään kummi yhdelle lapselle, mutta ei ikinä muista tätä lasta mitenkään, ellen minä muistuta.  Minä ne kummilahjatkin joudun hommaamaan, sillä muuten niitä ei tulisi ollenkaan.

Joskus on tosiaan jäänyt koko muistaminen, kun en ole minäkään asiaa täysin sisäistänyt pelkästään minun hommakseni, mutta nykyään muistan jo paremmin.  Miehen kummius siis alkoi jo ennen kuin me olimme tavanneetkaan.  Sitä ennen taisi tästä kummiudesta muistutella anoppi.

Kovin nuoria kummeja ei kannata valita, koska elämäntilanteet ei ole vielä vakiintuneet ja mitä vain voi tapahtua ja ihmiset joutua ihan erilleen toisistaan.  

Just niin! Meillä mies ei osta lahjoja kenellekään, joten niinpä jää hänen veljensä ilman lahjoja. Siskolleen ja anopille ostan lahjan, koska he muistavat mua ja meitä aina lahjoilla. Heille suvussa ollut tapa, että naiset muistaa miestenkin puolesta ... Mutta mä muistan vain heidän sukunsa naisia.

Vierailija
44/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä loukkaannuin siitä, kun vain mun mies pyydettiin kummiksi. Ollaan naimisissa ja kaksi lasta. Ärsyttää sen verran paljon, että miehelle olen suoraan sanonut, että en tikkua laita ristiin tälle kummilapselle hankittavien lahjojen eteen.

Olen varmasti pikkumainen monen mielestä. Vähän myös omasta mielestäni :D

Sama, miestä pyydettiin viume viikolla, nyt mietin lähdenkö koko ristiäisiin. Miehelle sanoin en sit hanki lahjoja, eli saa muistaa sit itse.

Vierailija
45/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä loukkaannuin siitä, kun vain mun mies pyydettiin kummiksi. Ollaan naimisissa ja kaksi lasta. Ärsyttää sen verran paljon, että miehelle olen suoraan sanonut, että en tikkua laita ristiin tälle kummilapselle hankittavien lahjojen eteen.

Ootteko sellainen perinteinen pariskunta, jossa nainen muuten hoitaa kaikki lahjojen ostot ja korttien lähettelyt? Vähän mielikuva tulee. 😀

No vähän joo kieltämättä tässä asiassa. Mä oon sellanen ”hyvissä ajoin” -neurootikko ja mies jättää kaiken ihan viime tippaan. Pitkän suhteen aikana valunut sitten mulle, kun hermo ei kestä sitä viimetinkaan venyttämistä.

Vierailija
46/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet tosiaan pikkumainen. Onneksi suurin osa miehistä hallitsee kummiuden ilman perään katsovaa vaimoa.

Vierailija
47/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me pyydettiin vain toinen eli ei pariskuntaa ja kyllä selkeästi siskoni mies loukkaantui ja pahoitti mielensä.

Tähän päädyttiin, koska kummeja oli jo yhteensä 4 henkilöäå

Vierailija
48/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hyvissä väleissä molempien kanssa, eli jos sattuvat eroamaan niin kumminkin pitäisitte molempiin yhteyttä?

Miksi pitäisi pitää yhteyttä molempiin? Ja onko se kummilapsen vanhemman/vanhempien tehtävä pitää yhteyttä kummeihin vai kenties kummien pitää yhteyttä kummilapseensa?

3 v. lapsi kirjoittelee kummeilleen joulukortit ? Ai niin, eihän niillä ole väliä, kunhan kummien ostamat joululahjat saapuvat perille... kyllä se on kummilapsen vanhempien tehtävä pitää yhtettä lapsensa kummeihin, kiittää lahjoista ja sopia tapaamiset kunnes lapsi on niin vanha, että itse siihen kykenee... ja silloinkin vanhempien täytyy muistuttaa lasta niistä kiitoksista ja joulukorteista!

Vierailija
49/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me valittiin siskoni ja hänen miehensä kummeiksi. Siskolla uutuudenviehätys katosi, kun ei voinut enää ostella lahjaksi söpöjä vauvanvaatteita, hänen miehensä on koko ajan ollut lapselle se läheisempi, joka muistaa juhlapäivät, pyytää yökylään, vie huvipuistoon jne. Eli ei se aina sukupuolesta ole kiinni, miten nämä menee.

Vierailija
50/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko hyvissä väleissä molempien kanssa, eli jos sattuvat eroamaan niin kumminkin pitäisitte molempiin yhteyttä?

Miksi pitäisi pitää yhteyttä molempiin? Ja onko se kummilapsen vanhemman/vanhempien tehtävä pitää yhteyttä kummeihin vai kenties kummien pitää yhteyttä kummilapseensa?

3 v. lapsi kirjoittelee kummeilleen joulukortit ? Ai niin, eihän niillä ole väliä, kunhan kummien ostamat joululahjat saapuvat perille... kyllä se on kummilapsen vanhempien tehtävä pitää yhtettä lapsensa kummeihin, kiittää lahjoista ja sopia tapaamiset kunnes lapsi on niin vanha, että itse siihen kykenee... ja silloinkin vanhempien täytyy muistuttaa lasta niistä kiitoksista ja joulukorteista!

Jos kummit lähettää kahjoja tai kortteja eikö he silloin pidä yhteyttä. Kiittäminen toki kuuluu asiaan mutta kyllä katson että yhteydenpidossa aloitteellinen on kummi. Jos hän ei halua pitää yhteyttä en koe velvollisuudeksi muistuttaa häntä kummilapsesta.

Harmillista välien katkeaminen voi olla mutta sellaista sattuu joskus. Meillä molempien lasten kohdalla on niin käynyt. Sisareni kuoli hänen puolisonsa toimii varakummina. (Ex)Ystäväni ei pidän enää yhteyttä sen paremmin minuun kuin kummilapseensakaan mutta ex puolisonsa pitää.

Vierailija
51/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä meillä pistettiin lapset lähettämään kiitoskortit lahjoistaan kaikille kummeille, samoin kuin kaukana asuville isovanhemmille, joita ei tavattu kaikkien juhlien yhteydessä. Ja kun olivat ihan pieniä, lähetin kiitokset lasten puolesta.

Itse olen kolmen lapsen kummi, kaksi on kiittänyt lahjoista, kolmas ei koskaan. Ja tälle kolmannelle olen ostanut todella paljon kaikkea, koska vanhemmat olivat nuoria ja vähävaraisia.

Vierailija
52/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä kummilapsistani on 7 kummia. Vähän yllätti tämä tilanne kun tulin ristiäisiin. Saahan sitä toki useammankin pyytää mutta jäi vähän fiilis että eivät he ehkä minua olisi enää tarvinneet joukon jatkoksi.

Vierailija
53/54 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Just niin! Meillä mies ei osta lahjoja kenellekään, joten niinpä jää hänen veljensä ilman lahjoja. Siskolleen ja anopille ostan lahjan, koska he muistavat mua ja meitä aina lahjoilla. Heille suvussa ollut tapa, että naiset muistaa miestenkin puolesta ... Mutta mä muistan vain heidän sukunsa naisia.

Et oo tosissasi. Sisko saa lahjan, mutta veljet ei? Haloo, törkeää.

Vierailija
54/54 |
11.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän viisi