Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viikko vielä töitä ja sit otan loparit

Vierailija
27.04.2014 |

Toivottavasti ei tule pitkää karenssia. Ihanaa kun saan viettää kesän kotona tyttären kanssa.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 09:05"]Toivottavasti ei tule pitkää karenssia. Ihanaa kun saan viettää kesän kotona tyttären kanssa.

[/quote]

Laske todella tarkkaan onko sinulla varaa 3 kk karenssiin. Paljon halvempaa on hankkia uusi parempi työpaikka lähempää. Vaihdon yhteydessä voi sitten vaikka pitää kuukauden vapaata jos ei jaksa suoraan siirtyä.

Vierailija
2/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai sulla silti irtisanomisaika on? Eli kyllä sä siellä töissä joudut hiukan pidempään lusimaan kuin viikon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 09:13"]

Mulla on mielestäni pätevä syy irtisanoutua, joten tuskin ihan 3kk:n karenssia saan.

Ei ole varaa käydä töissä. Työmatkat liian pitkät ja julkiset ei kulje ja kimppakyytimahdollisuutta ei ole.

AP

[/quote]

Jos tuo on perustelusi niin karenssi tulee leimasinmenetelmällä ilman minkäänlaista onnistuneen valituksen saumaa.

Vierailija
4/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 12:28"]

Mulla on mielestäni pätevä syy irtisanoutua, joten tuskin ihan 3kk:n karenssia saan.

Ei ole varaa käydä töissä. Työmatkat liian pitkät ja julkiset ei kulje ja kimppakyytimahdollisuutta ei ole.

AP

[/quote]

Jos tuo on perustelusi niin karenssi tulee leimasinmenetelmällä ilman minkäänlaista onnistuneen valituksen saumaa.

[/quote]No voitko kertoa miten käyn töissä kun ei ole varaa ostaa bensaa? Työmatka 140km/pvä. 

AP

Vierailija
5/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

[/quote]

[/quote]

Näin minäkin arvelisin. Lisäksi ilmoitan, että en tiedä, miten ap:n bensaraha-asiat järkätään.

Vierailija
6/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:12"]

AP

[/quote]

[/quote]No voitko kertoa miten käyn töissä kun ei ole varaa ostaa bensaa? Työmatka 140km/pvä. 

AP

[/quote]

Ei sillä bensan ostolla ole mitään tekemistä karenssin kanssa. Jos irtisanoudut työstäsi ilman että työnantaja on käytännössä rikkonut lakia niin karenssi tulee. Jos ei ole rahaa ostaa bensaa käydäkseen töissä niin sitten pitää irtisanoutua ja lusia se karenssi, ei liene muita vaihtoehtoja.

Vierailija
7/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 16:12"]

AP

[/quote]

AP

[/quote]

Työssäkäyntialue on (käsittääkseni) 80 kilometriä kotiovelta työpaikan ovelle ja sitäkin ollaan nyt kasvattamassa. Ei ole riittävä peruste karenssin välttämiseksi 70 kilometrin työmatkan kustannukset.

Vierailija
8/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on työssäkäyntialueen (80km) sisällä, joten siitä tulee kyllä karenssi. Bensat on tarkoitus ostaa palkalla, ja lisäksi voit säätää veroprosenttia alemmas koska saat aikanaan vähentää matkat verotuksessa.

Vierailija
9/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap...kyllä sulle tulee se 3kk karenssi ja siihen ei mitkään mutinat auta ettei ole varaa ostaa bensaa tms.... Itse olen työkkärissä työssä ja tiedän tämän tasan tarkkaan, joten kannattaa nyt miettiä irtisanoutuako vai ei ja onko varaa 3kk palkattomaan jaksoon kesällä.

Vierailija
10/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Justjust. Ei rahaa ostaa bensaa, mutta on kyllä varaa viettää kesä ilman minkäänlaisia tuloja...

Vierailija
11/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis millä matikalla jollain ei ole varaa ostaa bensaa että pääsee töihin (josta saa palkkaa) mutta on varaa olla 3 kk ilman tuloja? En tajua. Ap, mieti nyt vielä.

Vierailija
12/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa olla pitkälti karenssin päättäjästä kiinni. Itse irtisanoutusin vakituisesta työsuhteesta ja syyksi sanoin työpaikan huonon yhteishengen. Sain viikon karenssin. Kaverini kävi töissä 60km päässä ja sama homma kuin ap:lla, rahat uppos pitkälti bensoihin ja irtisanoutui. Hänellekin vain viikko karenssia. 

On sitten tapaus kun oli ollut lääkärintodistukset ja kaikki miksi ei pystynyt jatkamaan työtänsä, niin rapsahti 3kk:n karenssi. Toivottavasti AP:lle ei osu työhönsä kyllästynyt kaikkia vihaava päättäjä, vaan reilu työnsä osaava ammattilainen.

Vierailija
13/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.04.2014 klo 17:05"]

Taitaa olla pitkälti karenssin päättäjästä kiinni. Itse irtisanoutusin vakituisesta työsuhteesta ja syyksi sanoin työpaikan huonon yhteishengen. Sain viikon karenssin. Kaverini kävi töissä 60km päässä ja sama homma kuin ap:lla, rahat uppos pitkälti bensoihin ja irtisanoutui. Hänellekin vain viikko karenssia. 

On sitten tapaus kun oli ollut lääkärintodistukset ja kaikki miksi ei pystynyt jatkamaan työtänsä, niin rapsahti 3kk:n karenssi. Toivottavasti AP:lle ei osu työhönsä kyllästynyt kaikkia vihaava päättäjä, vaan reilu työnsä osaava ammattilainen.

[/quote]

Meitä on moneen junaan, perhetilanteesta johtuen minun perseeni/hermoni ei kestäisi moista riskinottoa karenssin kanssa.

Vierailija
14/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti paukkuu karenssi. Työkkäriä ei kiinnosta pätkääkään, pärjäätkö työnteollasi vai et.

Vierailija
15/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karenssi on 3kk, jos itse irtisanoutuu. mutta joskus se on sen arvoista. 

Hyvää kesää!

Vierailija
16/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi pyytää potkut tai sitten hakea uutta työpaikkaa jonka tietää olevan lyhytaikainen?

Tietty jos on oman palkkansa varassa, eikä perheessä ole muita tuloja, niin kai sitä kituuttelee yhden kesän toimeentulotuella. Kahden työssäkäyvän perheessä oltaisiin pahassa kusessa jos toisen palkka jäisi pois.

Vierailija
17/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP

Vierailija
18/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Potkujen pyytäminen ei ole yksiselitteinen juttu, sillä potkuille pitää ilmoittaa peruste. Aapeen kannalta kaikki hän omaan syyhynsä viittaavat perusteet ovat hunoja, niillä saa helposti saman karenssin ja työtodistuksessa näkyvinä ne helposti haittaavat seuraavan työpaikan saantia. Työnanatajlle taas on huono se ainoa aapeella hyvä syy: tuotannolliset ja taloudelliset syyt, sillä silloin työnantaja ei saa palkata samaan tehtävään uutta ihmistä puoleen vuoteen.

lyhyen määräaikaisuuden etsiminen sen sijaan toimii, ja jos on tosi nopea, ehtii saamaan vielä vapaan kesänkin.

Vierailija
19/20 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi hoitaa tilanetta jotenkin niin että saisit työnantajan maksumieheksi, esimerkiksi saikkua tai syyte ahdistelusta että saat korvauksia? Saikulla saat palkkaa ainakin jonkun aikaa. Tai työtapaturma? Yks tuttu työnsi kätensä puristuskoneeseen eikä sen tarvii ikinä enää tehdä töitä, 3000euroo tipahtaa silti joka kk tilille.

Vierailija
20/20 |
24.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuoreempia kokemuksia aiheesta?