pärjäänkö hyvin lukiossa [APUA]?
pitkä matikka: 7,7,9
biologia: 8,9
fysiikka: 8,8
kemia: 9,9
englanti: 8,8
ruotsi: 7,6,6
saksa: 9,7
filosofia: 6
psykologia: 9
historia: 10
uskonto: 8
äidinkieli: 9,9
Tässä mun tän hetkiset numerot (eka numero on ykköskurssista, toka kakkosesta jne). Mun mielestä pärjään ihan ok, mutta iskä patistaa mua koko ajan lukemaan enemmän ja nostaa tavotteita... Tai esm. ennen tavoteltiin kielistä kasia. Nyt ku sain englannista kasin, tavote nostettiin ysiin. Tai sen tavotteet nostettiin. Tuntuu että mun aika ei riitä kaikkien aineiden lukemiseen ja numeroiden pitämiseen ysinä D--:
Jos pidän tän tason, niin kai se on ihan hyvä? Millaset teiän numerot oli lukiossa?
Kommentit (4)
Hyvin sulla menee, useissa aineissa jopa tosi hyvin. Kuulostaa hieman erikoiselta nuo isäsi vaatimukset. Ehkä olette jo tehneetkin niin, mutta voisitko jutella isäsi kanssa tästä asiasta, jos tunnet, ettet jaksa pitää yllä hänen vaatimustasoaan? Kertoisit, mitkä ovat sinun tavoitteesi ja missä et ehdi / jaksa enää tavoitella parempaa ja miksi et. Voisitko myös kysyä isältäsi, miksi hän vaatii sinulta niin paljon?
Yo-kirjoitusten arvosanojen lisäksihän eri oppilaitoksiin pääsemiseen vaikuttaa (joskus jopa ratkaisevammin) pääsykokeet.
Sulla on hyvät numerot. Jatka samaa rataa!
Sinun numerot ovat hyvät, kiitettäviäkin hienosti ja esim. pitkä matikan ysi on erittäin hyvä. Oletteko keskustelleet, minne olet lukion jälkeen suuntaamassa ja mitä aineita aiot kirjoituksissa kirjoittaa. Isäsi on varmaan n. minun ikäluokkaa, jolloin kirjoitukset olivat erilaiset, kirjoituksia ei esim. hajoitettu.
Hyvää kevättä!
paremmin pärjäät ainakin kuin minä...