Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*~* ENSKAT viikko 32 *~*

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluks kiitokset kaikille myötätunnosta sodassamme d-vitamiinitippoja kohtaan. Neuvolasta saatiin Devitolit sillon 2 viikkosena, mut ne aiheutti heti sellaset huudot, et parin päivän päästä jo hain Jekovitit apteekista ja niillä on nyt myöhemminkin menty. Nyt näyttäs olevan pahin ohi. Viikko mentiin yhellä tipalla ja loppuhan se huutokin. Eilen sitten uskaltauduin antamaan 2 tippaa, eikä aiheuttanu kummempia. Kahella mennään nyt sitten taas muutama päivä ja sit nostetaan kolmeen. Kolme on meillä annostus, kun poitsu on korvikkeella.

Nukahtaminen: meillä poika nukahtaa pinnikseen joskus ite, joskus uuvuttavan tutti suuhun taistelun jälkeen. Jos ei tarpeeks väsyny oo, leikitään tutti suuhun, tiputus ja kiukkunen ähinä ja jos ei ähinällä saa tuttia alkaa huuto. Joskus tosiaan nukahtaa ihan yksikseen sinne. Päivällä nukkuu alakerrassa sohvalla tai meidän sängyssä. Kohta kun ei uskalla sohvalle enää jättää, laitetaan matkasänkyyn päikkäreille. Meillä noi makkarit yläkerrassa, niin ei aina viitti kuskailla ylös. Ja tuntuu nukkuvankin paremmin alhaalla, kun kuulee elämän ääniä tuossa.

Ehkäsy: meillä on kumilla menty nyt, mut sain pillerireseptin jälkitarkastuksesta. Pitää vaan menkat ootella, että pystyy ne alottaan. Kierukkaa en halunnu, kun kakkosta jonkun ajan päästä kuitenkin aatellaan, niin eipähän tarvi mennä sitä poistattaan. Ja toisaalta kumin kanssa sähläily on mun mielestä ärsyttävää. Pillerit on mulle ollu aina helppo ja vaivaton tapa..

Odottelijalle hyvää mökkiviikonloppua! Toivottavasti säät suosii teidän vaelluksia. *hiukka kateellinen*..

Pacolle onnea rouvittumisesta!

Heltsyn Kiia oli muuttanu omaan huoneeseen ja yötkin oli sujunu jotakuinkin, onnea siitä!

Hellin raskauskilot oli kadonnu. *Hiukka kateellinen* edelleen:) Kylvetyksestä kyselit: meillä poitsu kylpee joka kolmas päivä yleensä. Poikkeuksena jos oikeen puklaa päällensä tai on meno johkin pesuiltana, niin sitten muutenkin, mut pääsääntösesti joka kolmas päivä.

pia-marialle voimia anoppilaan muuttoon ja toivottavasti pääkipu helpottaa!

Dragonin mies on ollu pitkällä lomalla. Meilläkin mies oli poitsun syntymän jälkeen ensin 5 viikkoo kesälomalla ja sitten kolme viikkoo isyyslomalla ja kyllä oli kiva, kun oli toinen tukena ja kaverina poitsun alkutaipaleen. Rempassa se loistava lopputulos palkitsee ja vielä onnea hienoista mitoista neuvolassa.

Susannan Saagalle onnea ylähampaista. Täällä vasta tai jo runsasta kuolausta, mut ei kai ne hampaiden aika vielä ihan ookkaan. Toivottavasti hiekkalaatikkokelit jatkuu.

Omaa napaa: arkee vaan. Ei huvita lähtee vaunuajelullekaan kun sataa vettä. Kaalilaatikon tein uuniin, poitsu nukkuu sohvalla ja isäntä tulee kohta töistä. Viikonloppu menee kotosalla, ois autoon jarruremppaa. Sunnuntaina olis mun kummitytön nimpparikahvit. Siinä se ohjelma, ilmeisesti sadekelin kattelua ikkunasta ja vähän olympialaisten vilkuilua!

Ai niin, varovainen tiedustelu: Keski-Suomen enskamammat, onko meitä paljon, ja oisko innostusta järkätä meille jotakin tapaamista, esim. Jyväskylässä?

Semmosta, hyvät viikonloput jokaiselle!

Norppis ja poitsu 10 ja puol viikkoo

Vierailija
42/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, huh kyllä taas oli pakkaamista vaikka vaan pariks päiväks mennään muualle. Mutta kun noi ilmatkin on mitä on niin pitää varautua kaikkeen.

Norpanpoikanen: meillä Kiia nukkui alkuun pikkupäikkärinsä aina sohvalla kanssa. Vaikka meillä ei ookkaan iso kämppä niin oli mukava kun tyttö oli silmän alla kun itse puuhaili keittiössä. Ja niitä heräämisiä oli mukava kanssa katsella, vieläkin Kiia saattaa viihtyä itsekseen rattaissa kymmenenkin minuuttia jutellen ennen kuin huutelee äitiä paikalle.

Odottelijalle ja Eemilille oikein hyvää lapin reissua! Kuulostaa mukavalta tuo kantorinkkailu, ja kiva kun Eemil viihtyy siellä.

Tipulle ja Siennalle heilutuksia! Teillä on taas mukavasti ohjelmaa viikonlopuksi ja eikös se miehesikin jo kohta taas tule kotiin? Vai muistanko väärin..?

Helli: kyselit kylvetyksistä. Meillä kylvetettiin aluksi ehkä 2 kertaa viikossa, vauvauinnin tultua mukaan toinen kerta vaihtui suihkutteluun ja nykyään ei enää tuota ammetta olla juuri käytetty. Tuntuu menevän helpommin koko touhu kun toinen meistä ottaa Kiian mukaansa suihkuun.

Pia_Maria: jaa että anoppilaan joudutte;) no onhan siellä ainakin lapsenvahtiapua tarjolla. Koita ajatella positiivisesti.

Mukavaa kun Dragon kävi poikkeamassa, ja kiva kuulla että teillä menee hyvin. Nauttikaapa koko perheen yhdessäolosta oikein kunnolla kun kerran lomaa on ruhtinaalisesti.

Susannan Saagakin on aloittanut hiekkalaatikkoon tutustumisen. Ja mullakin on erikseen Kiialle hiekkisvaatteet, ei haittaa vaikka menee likaseks kunnolla ja kuluukin. Onneksi Saagaa ei ole hampaat pahemmin vaivanneet.

Yksikselle ja Mialle viettävät ostospäivää, tuliko löytöjä tehtyä?

Dese: menkoista. Nehän voivat alkuun tulla kovinkin epäsäännöllisesti siis että vaikka jo ekat oot joutunut kokemaan niin seuraaviin saattaakin taas vierähtää aikaa kun kerran imetät. Kurjaa silti että ne jo alkoivat, täälläkin nyt kahdet takana ja täytyy sanoa että ehti jo tottumaan niiden poissaoloon. Ehkäsystä kyselit. Mä en pähkäilystä huolimatta osannut päättää mikä vaihtoehto olisi hyvä joten edelleen mennään kumilla. Kierukka ei kiinnosta yhtään mutta pillerivaihtoehtokaan ei sytyttänyt. Ehkä kun imetys loppuu niin palaamme renkaan käyttöön, siitä tykkäsin ennen raskautta.

Nyt viwelä viime hetken pakkailut ja auto kohti mökkiä, hyvät viikonloput kaikille!

heltsy ja kiia

P.s tässä vielä Tipun Siennan tavoin parin viikon takainen piknikkuva. Jospa nytkin pääsisi mölkkyä pelaamaan..
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=bcf09db6-6544-11dd-be7b-…!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee tekstiä tänne parissa päivässä jo paljon, hyvä niin! parempi aktiivinen palsta kuin hiljainen! Taitaa meitä isompia alkaa ens kuun alussa jo siirtymään taapero-puolelle. Buuffan Neea tais olla vanhin, sit Tipun Sienna ja sit Eetu. Kiia tais tulla sitten seuraavana vai muistankohan noi nyt ihan väärin...?

Eetu on ollut tänään hereillä tosi paljon, olikin sitten niin sippi että samantien nukahti sänkyynsä. Pikku reppana kun touhuaa niin paljon. Eilen kävin töissä pyörähtämässä ja alko ärsyttään kun niin monet kauhisteli kun jo pian tulen töihin! että miten en jää kotiin noin pienen kans ja miten raskin viedä sen hoitoon? PRKL! kukahan meidän asuntolainan maksaa? toi kotihoidontuki ei riitä minhinkään!

Hellikki kyseli kylvetyskertoja. Eetun ollessa pieni, kylvettiin 2/krt viikossa, yleensä ti ja la. Sit kun opittiin suihkussa käynti niin nykyään meidän vakkari iltatouhuihin kuuluu se että Eetukin käy suihkussa. Se tykkää ihan hirveesti! ihoon joskus sipaisen perusrasvaa mutta mitään säännöölistä rasvausta ei ole tarpeen. Tai no kasvoihin tulee kyllä laitettua päivittäin kun sen iho on kovalla koetuksella. Mutta siis varman jostain 7kk iästä lähtien ollaan käyty iltapesut tekeen suihkussa melkein joka ilta. Tsemppiä sinne sukujuhliin.

Pia-marialle myös tsemppiä asuntohommiin. Jospa se anoppilassa hetken asuminen ei niin kamalaa oliskaan...

Susannan Saaga oli päässyt hiekkikselle =) mä oon varmaan kamalan kamala äiti kun Eetu ei oo vielä kertaakaan käynyt hiekkalaatikolla =( no ehtiihän tuota vielä. Toivottavasti Saagan hampaat tulevat ilman suurempia kitinöitä.

Odottelijalle perheineen mukavaa mökkireissua!!

Yksikselle ja Mialle mukavia sukulointipäiviä! Toivottavasti saitte matkasängyn ja että Mia siinä nukkuisikin. Mua vähän hirvitti kun laitoit että tulee 4kk neuvolassa neljä piikkiä!? huh mikä määrä kerralla.

Desejo, Eetu nukahti pienenä päiväunilleen melkein minne vaan. Mutta yöunille 3kk ikään asti vain tissille =/ niitä aikoja ei kyllä ole ikävä! Se heräs heti kun mä edes ihan pikkusen liikahdin kauemmas, voi niitä niska-hartiakipuja kun könötin tuntikausia kyljellään poika vieressä ja sillä tissi suussa. Perhepetissä siis nukuttiin se 3kk koska Eetu tosiaan heräs aina kun sitä yritti siirtää. Ja oli ne yöimetyksetkin helpompia kun ei tarvinnut poikaa siirtää vierestä pois vaan se sai nukahtaa siihen tissille. Valitettavasti musta ei siis ole neuvojaksi. Ajattelin silloin että onneks se kuitenkin nukkuu eikä huuda, ei siis tarvinnut sylissä kanniskella ollenkaan. 3kk iässä alettiin opettamaan nukahtamaan omaan sänkyyn ja parin viikon jälkeen se sitten oppikin ja siitä lähtien on alkanut aina yöunille itsekseen. Tarvii kyllä tutin. Nyt ollut enempi ongelmaa kun se on ruvennut liikkumaan mutta onneks sekin vaihe on ehkä takanapäin. Pitää vaan näköjään olla riittävän väsynyt että heti nukahtaa (niinkuin tänään.) Ehkäisyasioista vielä, mulla imetys piti huolen ehkäisystä. Oli niin kuivat limakalvot ettei seksi yksinkertaisesti onnistunut. Jep, jep, meillä oli 8kk kestävä selibaatti. Liukastusvoiteita ja ceridal-öljyä jne kokeiltiin vaan eipä auttanut. Imetyksen loputtua alko menkat ja sen jälkeen tilanne normalisoitui. Mitään ehkäisyä ei aloitettu koska toiveissa olisi se pikkukakkonen.

Gaiole, musta on sadepäivinä joskus ihana vaan olla kotona eikä tosiaan pistää edes nokkaansa ulos. Joskus en edes hae postia...

heltsy, kiitos vaan kysymästä. Pottailu sujuu aika vaihtelevasti. Tänään ei saatu kuin ihan pienet pisut. Kahdet kakat siivottiin vaipasta. Istutin poikaa pitkään potalla aamupäivällä syönnin jälkeen-> ei mitään! Sen jälkeen meni ehkä 10min ja äkisti kakat vaippaan(on sattunut usein näin) Mä kyllä heti aloin laittaa sitä takas potalle kun näin se ähinän mut oli jo ehtinyt tehdä kakat. Eetun vatsan toimintaa on tosi vaikea ennustaa, monesti se tekee kakat aamulla heti herättyään(jolloin me vielä nukutaan). No täytyy vaan edetä ihan lapsen tahtisesti. Mukavaa viikonloppu reissua teille. Tavaraa saa kyllä varata mukaan isot kassit jos meinaa olla vaikka vaan yhden yön. Nämä kesäsäätkin kun on nykyää aika koleat. Ja kiva kun Kiia asettui kiltisti omaan huoneeseen =) mä en muuten ainakaan tänään saanut kuvaa auki..

Tipulle mukavaa kaveripäivää huomiselle! Siennasta oli taas ihana kuva koirakaverin kanssa =)

Nyt pitää lopettaa kun en enää jaksa.

Dragonille vielä vilkutuksia! kiva kun kävit kertomassa kuulumisia.

Ja Norpanpoikaselle mukavaa viikonloppua olympialaisten parissa =)

hermione ja Eetu noin10,5kk

Vierailija
44/49 |
08.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vielä viimeiset ennen kuin joudun luovuttamaan tän meidän työhuoneen äidin ja sen miehen käyttöön...

Tipulle ihan alkuun, joo kirjallinen ilmaisu on vaikeeta... en käsittänyt väärin ja halusin sulle lähinnä viestittää ettet tuntisi huonoa omaa tuntoa omista ajatuksista ja siitä, että teillä Sienna tuli helposti :) Superäitiys on täällä kaukana ja eilen pinnaa koeteltiin oikein kunnolla taas, kun meillä oli känkkäränkkä kylässä koko päivän eikä muuten ollut mikään pikkuinen noita... ostoskeskuksessakin annettiin ääninäytettä ihan mukavasti ja minä siellä sitten yritin luikkia autolle ihmiseten luedessa "niitä" katseita...

Helli, Oregoniin ollaan menossa - se kun on automatkan päässä - vuokrattiin ns. Beach House viikoksi ja ollaan siis ihan vaan siellä pikkukaupungissa ja nautitaan ovelta alkavasta hiekkarannasta. Kylvettämisestä, meilläkin kylvetään noin joka toinen ilta ja oikein helteillä suihkuttelen tytön väli-iltoina... joskus saattaa vierähtää neljäkin päivää, mutta ihan fiiliksen mukaan on menty ja hyvin näyttää iho kestävän. Mia ei enää/vielä mahdu vauvanammeeseen... eli kun ei vielä istu on liian pitkä siellä liotettavaksi ja ollaankin kylvetty isossa ammeessa niin, että minä olen mukana kylvyssä ja se vasta onkin hauskaa...

Pia, mä en tiedä saako noita virityksiä isommille, meidän merkki on Sassy Dual Sleep Positioner ja uskoisin että tyttö siinä vielä jonkin aikaa pysyy ennen kun saa kammettua itsensä kiilan yli... Toivottavasti päänsärky on helpottanut!

Susanna, ihanalta kuulostaa Saagan hiekkisleikit...

Norppikselle vilkutukset, hyvä että ne d-vitamiinit on alkaneet sopia paremmin :)

Heltsy, Ei me mitään ostettu ihailtiin vaan... odottelen jos Mian momi vaikka vähän investoisi meille vaatteita syksyyn. Mammakamujen kanssa käytiin lounaalla ja kuten aiemmin jo kerroinkin niin Miahan pani parastaan ja koko ostari raikui...

Hermione, joo täällä laitetaan kerralla neljä :( ...tai voi niitä jakaakin, mutta sitten joutuu ramppaamaan piikillä joka viikko ja ehkä se on parempi kärsiä kerralla...

Ja vielä niitä omia kuulumisia... kekkasin eilen antaa Mialle jääpalan ja sehän vasta oli hauskaa... netistä luin että vauvalle voi helteellä antaa myös jäädytettyä maitoa ikäänkuin jäätelön korvikkeeksi, mutta siitä kyllkä taitais tulla ainakin meillä melkoinen sotku eli taidan pysytellä jääpaloissa. Eilen oli siis megahuonopäivä ja sen päätteksi Mia nukkuikin kellon ympäri yhdellä pysäyksellä ja tänään vaikuttaa taas paremmalta. Kiinteiden aloittamisesta juteltiin eilen ja yks mammoista kehotti aloittamaan avocadolla, ei muuten mikään pöllömpi idea... nyt siis harkitsen aloitetaanko avocadolla vai bataatilla...

Hyvää viikonloppua kaikille!

T.Yksis ja Mia kohta jo 4kk

Vierailija
45/49 |
09.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksikselle perheineen ihanaa lomareissua!!

Yritän laittaa meidän pojasta kuvaa kahden viikon takaa.
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=b89bcd40-65e4-11dd-b2c7-…!

Vierailija
46/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä taas pitkästä aikaa...mä en paljoo tälläin kesällä kerkee palstaileen. Mut tulin kertoon vähän meidän kuulumisia.

Neea on nyt alkanu "käveleen" ilman tukee. 6 askelta on tähänastinen enkka. Täytyy kohta mennä kenkäostoksille. Nyt kun tää kävelytaito on opittu, niin on ollu vähän levottomuutta öisin. Toivottavasti menee pian ohi. Hirmusesti myös uusia sanojen merkityksiä opittu. Hienosti näyttää kun kysyy vaikka että missä on varvas. Niin ja sit ei niin kauheesti äitiä miellyttävä taito on se, että koittaa kiivetä joka paikkaan.

Ihania kuvia olitte taas laitellu. Täytyy vissiin meidänkin joku uus otos laittaa.

Pacolle onnea rouviintumisesta.

Dragon oli käynyt moikkaamassa piiitkästä aikaa. Kiva kiva.

Heltsy:

Kiva että Kiian omaan huoneeseen siirtyminen on sujunu hyvin. Mä en oo viä raaskinu siirtää Neeaa.

Hermione:

Niin nyyh...taaperoihin pitäs kohta tosiaan matkata. No onneks teitäon muitakin tulossa perässä. En ookkaan seuraillu juurikaan kuinka aktiivista palstailua siä on. Toivottavasti vanhoja tuttuja löytyy. Vai lienevätkö jo täysin tonskailun parissa.

Onnittelut kaikille uusia taitoja oppineille enskapenskoille ja vilkutuksia kaikille.

Buuffa ja Neea 11kk

Vierailija
47/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heltsy, nyt aukes kuva. Aivan YLI-söpö kuva Kiiasta =) me ollaan tykätään myös mölkystä.

Buuffa, Neealle onnittelut taas uusista taidoista. Hienoa! Mä oon ton omaan huoneeseen siirtämisen suhteen vähän samoilla linjoilla kuin sinä, en raaski vielä.. Ja toi Eetun huonekin pitäis sisustaa ihan uusiks niin sekin hidastaa meidän "muuttamista". Mieskään ei halua vielä siirtää poikaa pois meidän huoneesta joten en oo ainut höperö =/

Meidän viikonloppu meni nopeasti, eilen käytiin yksissä synttärijuhlissa joissa meinasin vetää herneen nokkaan mut sain hillittyä itseni. Kävin hakeen itselleni täytekakkua ja sattu tuleen tosi iso pala. No mieskin sitä päivitteli että miten jaksan syödä? no vieressä istuva vanhempi eukko siinä sanomaan että anna lapselle kakkua. Mä vaan että en anna. Sit se että on se kumma että itse syödään kakkua ja lapselle annetaan vaan jotain purkkimössöä (olin hetki sitten syöttänyt Eetulle hedelmäsosetta). Mä vaan että olenpas mä ilkeä äiti. Siihen se vielä vastas tietäväisenä että no, toisen lapsen kanssa ne rajat sitten löystyy. Voihan viude, jos mä en anna 10kk lapselle kakkua niin saan tollaisia kivoja kommentteja kuulla. Samassa pöydässä nimittäin istu toinen pariskunta joilla oli noin kk vanhempi poika ja sille ne anto sitä kakkua vaikka kuinka paljon. Mulle ihan sama mitä kukakin syöttää lapselleen eikä maistiaissa mitään pahaa ole, mut oma valinta on mulla etten kaiken maailman makeita herkkuja vielä anna tässä vaiheessa. Voi tsiisus!!

h+e

Vierailija
48/49 |
10.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti täällä mökillä lueskelin teidän kuulumiset ja kirjoittelen muutamaan asiaan... (on tämäkin kun pitää mökilläkin olla kone mukana...)

Ehkäisystä oli puhetta: Minä sain jälkitarkastuksessa minipillerit (Cerazette) ja olen ollut tyytyväinen, vaikka olen kuullut, että niistä saa herkästi sivuoireita. Minulle lääkäri neuvoi, että ne voi aloittaa, vaikka kuukautiset eivät olisi alkaneet, kunhan käyttää ensimmäisen kuukauden ajan kondomia (ilman synnytystä ne pitäisi aloittaa samana päivänä kun kuukautiset alkaa jolloin myös ehkäisyteho alkaa heti). Kierukkaa ensin mietin, mutta kuitenkin sellainen pieni ajatus on mielessä, että jos kuitenkin pikku kakkosta esim. vuoden päästä haluaisi yrittää, vaikka vielä ei siis varsinaisia haaveita tai suunnitelmia ole. Äskettäin oli muuten jossain lehdessä, että yllättävän moni tulee nopeasti synnytyksen jälkeen raskaaksi, vaikka imettäisi ja ensimmäisen lapsen saamisessa olisi ollut vaikeutta, eli jos ei pikku kakkonen ole haaveissa, niin ei kannata luottaa siihen, ettei kuitenkaan tule raskaaksi...

Nukuttamisesta joku pikku enskojen äideistä kyseli: Meillä poju nukahti pari ensimmäistä kuukautta rinnalle tai syliin, kunnes ongelmaksi tuli nukkuvan vauvan siirtely. Alettiin tehdä niin, että kun hän rauhoittui syliin tai rinnalle, siirrettiin rauhallisena omaan sänkyyn ja siinä hyräiltiin tai soitettiin soittorasiaa ja siliteltiin, kunnes nukahti. Kääntymisen oppimisen jälkeen onkin ollut vaihtelevasti helpompaa, välillä hankalampaa tuo nukuttaminen. Tällä hetkellä ei kovasti kääntyile, mutta nostelee jalkoja suuhun. Välillä rauhoittuu paremmin itsekseen sänkyyn, välillä rinnalle tai syliheijaukseen, välillä sänkyyn musiikkia kuunnellen, välillä sänkyyn silitellen... Vartista puoleen tuntiin menee. Siitä on kuitenkin yritetty pitää kiinni, että kun rahoittuu, laitetaan sänkyyn eli ei uneen asti nukuteta muualla. Positiivista tällä hetkellä on se, että isäkin kelpaa taas nukuttajaksi! 4 kk iässä oli sellainen äiti-vaihe. Mies on nyt ollut lomalla siitä lähtien kun Justus täytti 5 kk, joten ehkä sekin vaikuttaa.

Soseita meillä menee mukavasti. Tasan viikko on nyt annettu ja tänään annettiin ensimmäistä kertaa kaksi ateriaa samana päivänä, toinen vihannesta ja toinen hedelmää. Perjantaina Justus älysi idean kunnolla eli nielaisi heti ja avasi suunsa seuraavaa satsia varten. Makuja on nyt peruna, porkkana, maissi ja päärynä. Sekä omat että kaupan menee. Sitä tässä mietin, että oletteko laittaneet itse tehtyihin marjasoseisiin hedelmäsokeria? Kun eihän sitä sokeria kai pitäisi näin pienelle juuri antaa, mutta onhan ne aika karvaita ilman, ainakin pakastimesta, ja tuossa kaupan päärynäsoseessa oli tuoteselosteen mukaan hedelmäsokeria.

Hermionelle pitää vielä kommentoida, että nuo (yleensä vanhempien tätien) neuvot on joskus niiiin ärsyttäviä! Itsekään en oikein ymmärrä tuota herkkujen syöttämistä niin pienelle, joka ei kuitenkaan sitä osaa pyytää. Etenkin esikoisen kanssa yritän selvitä mahdollisimman pitkään mahdollisimman terveellä ruokavaliolla. Toisen lapsen kanssa on varmasti hankalampaa, kun vuoden parin ikäinen osaa jo vaatia samaa kuin isompi.

Nyt mies tuolla jo hermoilee, että tarttis päästä nettiin...

Hyvää alkuviikkoa! M & J

Vierailija
49/49 |
13.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välivilkutus reissun päältä! Lähdettiin ihan ex tempore sukuloimaan viime viikolla, ja palaillaan vasta ensi viikon puolella kotiin. Eli koneelle ei ole pääsyä, nyt vaan pika pikaa sukulaisten nurkissa pääsin kurkkaamaan kuulumisia.

Kommentointi jää siihen, että älkää nyt hyvät lähes-taaperoiset vielä mihinkään karatko, jatketaan vaan juttelua täällä kaikki! Eiköstä joo?

Piiperöllä sujuu oikein mainiosti, hyvin on ruoka maistunut ja uni tullut myös reissussa. Toivottavasti jatkuu samaan tahtiin. Nyt lähden unta hakemaan itsekin...

Heipat kaikille!

Gaiole ja piiperö 7,5 kk