Mikä teillä on lantioluiden leveys? Entä pituus/paino?
http://www.iltasanomat.fi/seksi-parisuhde/art-1288681127270.html?pos=ok-ltm-life
Ottamatta nyt kantaa tuohon höpöhöpö-juttuun jäin kuitenkin pohtimaan tuota lantion leveyttä. Jutussa sanottiin, että 36 cm on se maahinen luku, jota isompi leveys tarkoittaa enemmän miehiä. Mikä naisilla sitten keskimäärin on tuo lonkkaluiden välinen pituus? Itselläni se on 28 cm, olenko todellakin erityisen kapea? Olen toki lyhyt (160 cm) ja BMI on 20, mutta silti ihmetyttää
Kommentit (37)
Siis mistä ihmeestä tuo mitataan?! Siitäkö missä lantioluun kaaressa on sellainen terävä nyppyläkohta? Miten kuvan naisella on se kohta tuolla sivulla? Minulla ne kohdat ovat suoraan edessä. Niiden väli on vaivaiset 28cm vaikka muuten olen todella leveälantioinen, ympärysmitta 102cm. Js oon 161 pitkä
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 23:29"]Siis mistä ihmeestä tuo mitataan?! Siitäkö missä lantioluun kaaressa on sellainen terävä nyppyläkohta? Miten kuvan naisella on se kohta tuolla sivulla? Minulla ne kohdat ovat suoraan edessä. Niiden väli on vaivaiset 28cm vaikka muuten olen todella leveälantioinen, ympärysmitta 102cm. Js oon 161 pitkä
[/quote]
Niin siis pituus 161 ja paino 60kg.
Oli pakko käydä mittaamassa... mulla on tasan 30 cm, pituus 169, paino 63. Mutta joo, kyllähän tuohon vaikuttaa rasvan määräkin, se mitta on toki suurempi mitä enemmän siinä on rasvaa nauhaa "venyttämässä". Ilmeisesti tuossa tutkimuksessa on jotenkin otettu se rasvan määrä huomioon, ja mitattu vain "linnuntie" luiden välistä?
Pitipä tämäkin sitten tutkia. :D Jos otetaan luusta luuhun mitta, niin mulla on 26 cm. Pituutta 163 cm ja painoa 58 kg. Omasta mielestäni lantioni ei kyllä ole pituuteen nähden erityisen kapea, päin vastoin lantio on levein kohtani.
Leveä lantio on tietysti arkkityyppinen naiseuden merkki, joten varmasti se viehättää miehiä ihan biologisten syiden takia. Yleensä kuitenkin vyötärö-lantio-mitta on se, jota pidetään naisvartalon viehättävyyden mittarina. Länsimaissa 0,7:ää pidetään täydellisenä mittasuhteena. Se mitataan jakamalla vyötärön ympärysmitta lantion ympärysmitalla (ei lonkkaluiden, vaan lantion leveimmän kohdan kohdalta).
Minulla on 45cm.. On kyllä jäätävä lantio!
Pituus 175cm ja paino 65kg
Mulla oli 30cm. Oon 165cm ja 72kg. Ihan tyypillinen omenavartalo, kaikki läski on vyötäröllä ja rinnoissa, lantio ja jalat hoikat.
Mulla on noin 28 cm. Olen 170 cm / 59 kg.
Mulla 34 tai 35cm, oli jotenkin vaikea mitata. Pituus 168 ja painoa jotain 45kg.
Olen luullut, että mulla on tosi kapea lantio. Mittasittekohan te ihan oikein?
9.
Jotain 39cm, pituutta 168 ja painoa 58. Lantio-vyötärösuhdekin on tasan 0,7, mutta eipä noita miehiä silti ole taivaasta tipahdellut. :P
Kutonen mittasi siitä luiden korkeimmista kohdista.
lantio 41, pituus 170 paino 75,5 hymyilen
Siis teksti kertoo lantion luista ja ap mittaa lonkkaluista? Onko tuo mittauspiste siis mikä? Suoliluun harjut vai?
Lonkkaluut on lantion luut, niistä se korkein kohta.
Mulla vain 26cm. Pituus 164cm, paino 69kg. Lantion ympärysmitta kuitenkin yli 90 :o
Tarkoitetaanko tällä siis sitä sisämittaa eli luun sisäreunasta toiseen? Jos tarkoitetaan niin mulla noin 26 cm, pituus 168 cm, paino 60 kg, kolme lasta synnytetty ja jokainen synnytys sattui ihan sairaasti!!
30 cm (171/54)