Lapsemme on osapäivähoidossa, vaikka minä, SEKÄ MIES kotona. Kysyttävää?
Laitanpa tällaisen nyt ekaa kertaa elämässäni, kun varmasti monella omat mielikuvansa ja ennekaikkea ennakkoluulonsa perheestämme.
Kysykää.
Kommentit (24)
Olisit nyt edes vähän enemmän kertonut esim. minkäikäinen lapsi kysessä sillä jos on vaikka yli 3-vuotias lapsi ei minulla ole mitään kysyttävää mutta jos kyseessä vaikka 1-2 vuotias niin silloin kysyisin että miksi.
Ap, kerjää haukkuja ja lopulta kertoo että he ovatkin yrittäjiä jotka työskentelee kotona kellon ympäri.
...tai lapsella on diagnooseja enemmän kuin hyvällä viinillä laatusanoja.
Ok, ymmärrän. Lapsi tarvitsee virikkeitä enemmän kuin pystytte antamaan sekä vertaistaan seuraa. Leikkikaverit on hyvä juttu sekä lapsen sosiaalisten suhteiden luominen ikätovereihin ennen kouluikää.
Etenkin jos lapsella on kehitysviivettä on erittäin tärkeää viedä lapsi saamaan virikkeitä ja vertaisoppimaan ikätovereiltaan.
Minäkin vein lapset päiväkotiin vaikka olin kotona työttömänä. Olen yh ja ajattelin ihan omaa jaksamistankin. Lapset pitivät päiväkodista.
Nro 2. Ajattelin jattää tilaa kysymyksille. Lapsemme on kolme, siihen asti pidimme kotona.
nro 3. Kumpikaan meistä ei ole yrittäjä.
nro. 5 Olet oikeassa. Lapsellamme on kehitysviivettä ja mm. neurologi suositteli lapselle pk:ta.
Niin, aloitushan ei kerro lapsen ikää, ei sitä, että miksi molemmat vanhemmat ovat kotona.
Minäpä pistän paremmaksi. Omat isommat lapset ovat kokopäivähoidossa, vauva kotona ja sekä molemmat vanhemmat ja isoäiti kotona. Arvatkaapa miksi?
On niin paljon suurisuisia jotka mesoavat omia mielipiteitään, eikä heillä oikeasti ole mitään tietoa mitä syitä ihmisillä on viedä lapsi päiväkotiin.
Meillä myös kotona vauva ja saattaapa hyvinkin olla, että joku täti tomera huomaa, että lähdemme "tyytyväisenä kärryttelemään" vauvan kanssa, kun isompi jää tarhaan. Siitä hän tekee päätelmän, että olen kotona iloisia kissanpäiviä viettävä viettävä laiskamutsi.
Kysykää, kysykää.
Ap
Lapsenne hoitoaika ja hoitipäivien määrä/vko?
Nro 9. 5 päivää viikossa. Oikeus 5 per päivä, mutta omasta halustamme pidämme ainakin näin toistaiseksi vain 3h.
nro 10. Sitä epäillään. Toisaalta kysymys saattaa olla myös pelkästään voimakkaasta aistiyliherkkyydestä.
Narsismi kukkii taas näin keväällä.
Tekeekö miehesi kolmivuorotyötä tai yötyötä, ja nukkuu päivisin ? Onko miehelläsi jokin vakava sairaus, oletko miehesi omaishoitaja? (Toivottavasti ei mitään näin vakavaa teillä, mutta voisihan näinkin jolla kulla olla.)
Sinä olet ilmeisesti äitiyslomalla, jos teillä kerran vauva on. :)
Mitä kysyttävää? Sä oot laiska ja itsekäs, ja kaiken lisäksi sun lapses vie tarhapaikan joltakulta joka sitä oikeesti tarvitsis.
Nro 13. Mieheni on terve ja osallistuva, jää tästä isyyslomalle piakkoin.
nro 14. Meidän lapsemme tarvitsee neurologin, puheterapeutin ja toimintaterapeutin mukaan ihan oikeasti tarhapaikan. He suostuttelivat, kun me vanhemmat emmimme. Sinä olet juuri niitä, jonka vuoksi tämä ketju. Omahyväinen, omaa napaa tuijottava, mukakaikkitietävä pälli.
Miehesi on vammautunut vakavasti työtapaturmassa v. 2007 ja taistelette edelleen vakuutusyhtiön kanssa korvauksista. Miehen oireina on satunnaisesti, mutta huomattavan usein toistuvat epilepsiakohtaukset, jotka vaativat jonkun paikallaolijan apua. Kunta toimitti teille niin kauniin sairaanhoitajan omahoitajaksi, ettet uskalla jättää miestäsi tämän kanssa kahden, ja niinpä myös Sinä olet jäänyt kotiin.
Neurologiset oireet ja tarhapaikka on iso vitsi. 16 lasta, 1 aikuinen, 3 lapsella joku diagnoosi ja siinä sitten pitäisi muka "kuntouttaa" päivähoidon nimissä.
Onko ap:n vauva eriytyislapsi tai tarvitsee paljon erityishoitoa tai hänellä on paljon esim. lääkärikäyntejä tai muita hoitoja? Minulla tulee nyt vain tällaisia ikävimpiä vaihtoehtoja näköjään mieleen, kauhistus sentään. Toivottavasti ei mistään tällaisesta ole kyse.
Seiskalle, asuuko isoäiti teillä, koska ei enää pärjää omillaan?
[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 15:59"]Nro 13. Mieheni on terve ja osallistuva, jää tästä isyyslomalle piakkoin.
nro 14. Meidän lapsemme tarvitsee neurologin, puheterapeutin ja toimintaterapeutin mukaan ihan oikeasti tarhapaikan. He suostuttelivat, kun me vanhemmat emmimme. Sinä olet juuri niitä, jonka vuoksi tämä ketju. Omahyväinen, omaa napaa tuijottava, mukakaikkitietävä pälli.
[/quote]
Sinä itse olet syy tähän ketjuun. Itse halusit kertoa asioistasi ja kuvitella olevasi jotain niin erikoista että kiviäkin kiinnostaa.
Nro.17 Tuohon en osaa sanoa muuta, kuin että oma lapsemme on joissain asioissa mennyt eteenpäin, joissain asioissa taantunut hieman.
nro 18 Vauva vaikuttaa terveeltä.
nro 19 Ihmisiä, ja varsinkin av palstalaisia kiinnostaa aina muiden asiat ja ihmisten elämäntilanteista tehdään oletuksia, vaikkei olisi mitään ensikäden tietoa. Ja sinä olet yksi sellaisista ihmisistä.
Kaikkea paskaa täälä pitää jauhaa..olisko niin,että ootte saaneet sossun kautta tukitoimema tenaville hoitopaikan.pysyy ees tenavat sosiaalisina!