Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävelyharrastus aloitettu kesällä, nyt lonkat on varsinkin nukkumaan mennes kipeät. Mitä teen väärin?

Vierailija
08.12.2020 |

Niin....en vaan haluaisi lopettaa mukavaa harrastusta.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vääränlaiset kengät? Jos ei, niin fyssari varmaan osaa sanoa asiasta jotain. Itselleni selvisi, että toinen jalkani on hieman lyhyempi, mikä korjautui toiseen kenkään laitetulla pohjallisella.

Vierailija
2/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin siinä, että jätät kertomatta oleellisen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin sanon, että kengät. Mene tarkistamaan askellus ja osta itsellesi oikeanlaiset kengät.

Vierailija
4/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkoilmaihminen kirjoitti:

Vääränlaiset kengät? Jos ei, niin fyssari varmaan osaa sanoa asiasta jotain. Itselleni selvisi, että toinen jalkani on hieman lyhyempi, mikä korjautui toiseen kenkään laitetulla pohjallisella.

No mulla on varmaan 10 vuotta vanhat Adidaksen peruslenkkarit...:D

Minkälaiset lenkkarit ois hyvät? Juoksukengät?

Vierailija
5/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytteletkö ollenkaan?

Vierailija
6/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin sanon, että kengät. Mene tarkistamaan askellus ja osta itsellesi oikeanlaiset kengät.

Missäs askelluksia voi testata?

Vierailija
7/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Venytteletkö ollenkaan?

Juu, takapohkeita ja lonkankoukistajia.

Vierailija
8/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa mennä fyssarille ennen sitä kenkien ostamistakin.

Vierailija
9/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lonkan bursiittia. Itsellä kipeytyy myös ja jos nukun kyljelläni niin lonkat huutaa öisin hoosiannaa.

Itseasiassa kipeydyn kävelystä jaloistani. On jatkuvaa penikkaa, päkiän kipuja, akillesjänne kireä, takareidet jumissa ja polvet välillä kipeät ja pitää hirveää ääntä esim.portaita alaspäin kävellessä. Selkäongelmia jne. Silti vaan vuositolkulla kävelen ja kävelen. Kivutonta päivää ei ole ollut. Maasto on vaihtelevaa.

Vierailija
10/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut jostain luin että pakaralihaksia pitäis treenata myös...pitääkö paikkansa?

Vierailija
11/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla on varmaan 10 vuotta vanhat Adidaksen peruslenkkarit...:D

Minkälaiset lenkkarit ois hyvät? Juoksukengät?

Käy urheiluliikkeessä testaa juoksukenkiä /lenkkikenkiä, on helppo tuntea mitkä sopii omaan jalkaan kun kävelee hieman edes takaisin eri vaihtoehdoilla.

Vierailija
12/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko kävelet päivässä

Vierailija
13/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä johdu kengistä. Voi olla, että et tee tarpeeksi tai oikeanlaisia liikkuvuusharjoituksia. Staattisten venyttelyjen ohjella/sijasta kannattaisi tehdä dynaamista venyttelyä ja muuta kehonhuoltoa. Myös lepopäiviä kannattaa pitää silloin tällöin ja välillä kävelyn sijaan tehdä esim. toiminnallinen kehonhuoltoharjoitus tai vaikka flow-joogaa. 

Vierailija
14/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa mennä fyssarille ennen sitä kenkien ostamistakin.

Kaipa se on mentävä. Tarviiko siihen tk-lääkärin lähetteen?

Vierailija
15/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoksukengät eivät sovi kävelyyn ja toistepäin.

Toinen asia on, että millaisella alustalla kävelet? Asfaltti ei ole niin hyvä kuin esim.metsätiet.

Vierailija
16/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävely tuhosi lonkat. En tajuu miten se on mahdollista, uppoisi omaisuuden fyssariehin ja kenkiin. Kävely on vain äärimmäisen rasittavaa laji.

Nyt kun lopetin liikkumisen niin olen paljon paremmassa kunnossa eikä mee särkylääkeitä 50 kilo kuukaudessa.

Vierailija
17/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei välttämättä johdu kengistä. Voi olla, että et tee tarpeeksi tai oikeanlaisia liikkuvuusharjoituksia. Staattisten venyttelyjen ohjella/sijasta kannattaisi tehdä dynaamista venyttelyä ja muuta kehonhuoltoa. Myös lepopäiviä kannattaa pitää silloin tällöin ja välillä kävelyn sijaan tehdä esim. toiminnallinen kehonhuoltoharjoitus tai vaikka flow-joogaa. 

Jatkan omaan viestiini. Ei hassumpi idea välttämättä käydä urheiluhierojallakaan vaikka kerran, pari kuussa mutta kannattaa muistaa, ettei hieronta ikinä korvaa itse tehtyä kehonhuoltoa vaan on sille vain ekstraa. Sinuna konsultoisin fysioterapeuttia tai hyvää personal traineria, jos löydät riittävän ammattitaitoisen. Minä otin aikanaan hyvältä pt:ltä (joka oli myös fyssari) 10 kerran paketin ja tehtiin juuri erilaista dynaamista kehonhuoltoa ja niiden treenien ja oppien jälkeen olen saanut pidettyä erilaiset urheiluvammat minimissä. 

Vierailija
18/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävely tuhosi lonkat. En tajuu miten se on mahdollista, uppoisi omaisuuden fyssariehin ja kenkiin. Kävely on vain äärimmäisen rasittavaa laji.

Nyt kun lopetin liikkumisen niin olen paljon paremmassa kunnossa eikä mee särkylääkeitä 50 kilo kuukaudessa.

Lopetit kokonaan liikkumisen? Se ei nyt kuulosta hyvältä ratkaisulta sekään. Ehkä joku toinen laji voisi olla sulle sopivampi? Vaikka vesijuoksu, uinti, pyöräily, jooga tms? 

Vierailija
19/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoittaa kipeät? sattuu paljon vai ovat väsyneen tuntuisia? Jos väsyneet niin se on ihan normaalia.

Vierailija
20/42 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisaalta luonto on viisas ja osaa aina tasoittaa tilanteen. Niin kuin jos nyt toinen jalka on vähän lyhyempi kuin toinen, niin se toinen jalka vastaavasti on vähän pitempi.