Mitä lisukkeeksi, kun perus perunat, pastat ja riisit kyllästyttää?
Kommentit (45)
Miten olisi esim. bataattisose jokopelkästä bataatista tai puoliksi perunasta ja puoliksi bataatista. Tai lanttukuutiot uunissa haudutettuna. Tai uunijuurekset, joko valmis pakastesekoitus tai itse valitut ja kuutioidut juurekset.
Linssit, herneet, juurekset, kaalit. Opettele uusia kasvisreseptejä.
Kaura- ja ohrasuurimot, amarantti, hirssi, kvinoa, bataatti.
Juureksia. Lanttua, porkkanaa,palsternakkaa,punajuurta,..tai sitten parsakaalia,kukkakaalia, papuja,herneitä,kikherneitä,linssejä. Ohraryynejä.
Aina Perussuomalaisia väheksytään.
Kun minua laiskottaa, käytän itse näitä
https://www.foodie.fi/entry/rainbow-ruokaisat-pannukasvikset-450-g/6414…
Kukkakaali"riisiä" tai -sosetta
bataatti-/ lantturanskiksia
Uunijuureksia
kesäkurpitsa"pastaa" tai -nuudelia
Höyrytettyä parsakaalia tai kukkakaalia.
Miksi ehdotatte jotain linssejä, papuja ja herneitä lisukkeeksi? Vegetaristithan sössöttävät aina, että nuo ovat niitä proteiininlähteitä eikä mitään energialisäkkeita kuten pasta, riisi ja peruna.
Siis niinkuin minkä lisukkeeksi? Kalan? Lihapullien... kai se siitäkin riippuu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ehdotatte jotain linssejä, papuja ja herneitä lisukkeeksi? Vegetaristithan sössöttävät aina, että nuo ovat niitä proteiininlähteitä eikä mitään energialisäkkeita kuten pasta, riisi ja peruna.
Kultaseni, niissä on molempia. Sellainenkin on mahdollista.
Esim mustapapu sis. proteiinia n. 30%, ja hiilaria n. 60%.
Vierailija kirjoitti:
No se nyt vaan on tosiasia, että tietyissä ruoka-aineissa on täydellinen koostumus eöi löytyy hyviä hiilareita JA proteiinia. Outo kysymys.
Salaatti,
Quinoa,
Kasviksia,
Ei aina tartte olla hiilaria....