Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään vanhemman miehen käyttävän hyväksi henkisesti jälkeenjäänyttä tuttuani.

Vierailija
25.04.2014 |

Minulla on eräs tuttu, jolla on todennäköisesti jonkinlainen diagnoosi henkisestä jälkeenjäämisestä. Ei ymmärrä esimerkiksi mitään sarkasmista, kypsemmästä huumorista, apaattisuudesta, vaan haahuilee n. 8-9 vuotiaan tasolla joissain asioissa. Esimerkiksi käyttää vielä lasten vaatteita jotka kokonsa vuoksi antavat periksi. Ei omista tilannetajua. Tämän vuoksi hänellä ei ole ollut kovinkaan paljon kavereita, mutta silloin kun kävimme samassa oppilaitoksessa koulua, olin hänelle ystävällinen, seuraksi ja vapaa-ajallakin kahvittelin hänen kanssaan.

Muutin opiskelemaan muualle suomeen, kun ei ollut mahdollisuutta jäädä opiskelemaan tähän kaupunkiin. Tässä muutama päivä sitten kun olin käymässä pääsiäisen hengessä täällä, niin tapasin myös tämän tuttuni. Hän kertoi, että on alkanut seurustelemaan 8 vuotta vanhemman miehen kanssa. Toki epäilyni heräsivät jo heti alussa, mutta maltoin istua alas ja kuunnella koko homman takana. Olivat tavanneet netissä, mies käy salaa näkemässä tyttöä viikonloppuisin. Sisäinen stalkkerini heräsi henkiin ja menin tsekkaamaan tämän miehen facebookista; ammattikoulun käynyt, ns. elämän koululainen, kaverilista täynnä muitakin 15-18-vuotiaita tyttöjä. Seinältä löytyi tosi eroottisia ja jopa pervojakin päivityksiä. Myös liibalaabaa käytettiin paljon.

Olen miettinyt, tulisiko minun ilmoittaa tämän tuttuni vanhemmille, että pelkään jonkin olevan pielessä tässä suhteessa? Olen oikeasti huolestunut tilanteesta, sillä en halua että niinkin viaton tyttö joutuu hyväksikäyteksi. Hän ei yleensä huomaa muissa ihmisissä tai asioissa mitään pahaa ja on tosi ystävällinen ja kiltti ihminen. Maailmassahan on kaiken näköistä porukkaa, joka on valmis etsimään juuri tällaisia ihmisiä hyväksikäytettäväksi. 

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP kaipaa nyt oikeasti apua ja uskon että avlaisista on siihen. 

Tyttö on siis alaikäinen vielä jonkin aikaa.

Vierailija
2/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä tytön vanhempiin, ei siinä mitään häviäkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on hän on täysi-ikäinen, vanhemmille juoruaminen ei välttämättä kannata. Koettaisin itse hienovaraisesti hankkia lisää tietoa suhteen laadusta. Jos tapaisin tämäb miehen niin piikittelisin myös niistä facebook sivuista.

Vierailija
4/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin sanoisin, että kannattaa ottaa yhteyttä tytön vanhempiin.

Hienoa muuten, että olet tuon tytön ystävä ja että olet aikeissa puuttua tilanteeseen.

Vierailija
5/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:35"]Jos on hän on täysi-ikäinen, vanhemmille juoruaminen ei välttämättä kannata. Koettaisin itse hienovaraisesti hankkia lisää tietoa suhteen laadusta. Jos tapaisin tämäb miehen niin piikittelisin myös niistä facebook sivuista.

[/quote]

Oho, luin vain ensimmäisen viestin. Kannattaa toki sitten kertoa vanhemmille.

Jos ovat siis terävämpiä kuin tyttärensä.

Vierailija
6/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:35"]

Jos on hän on täysi-ikäinen, vanhemmille juoruaminen ei välttämättä kannata. Koettaisin itse hienovaraisesti hankkia lisää tietoa suhteen laadusta. Jos tapaisin tämäb miehen niin piikittelisin myös niistä facebook sivuista.

[/quote]

On edelleenkin alaikäinen. Ja lähden piakkoin takaisin opiskelupaikkakunnalleni.

Vierailija
7/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:35"]

Jos on hän on täysi-ikäinen, vanhemmille juoruaminen ei välttämättä kannata. 

[/quote]

Mutta jos kyseessä on henkisesti jälkeenjäänyt ihminen, niin se on ihan se ja sama onko kyseessä täysi-ikäinen vai ei jos henkilöä hyväksikäytetään. 

Vierailija
8/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään vinkkejä millä tavalla voin ilmaista huoleni hellävaraisesti? Olen nyt kirjoittamassa viestiä tytön äidille.

AP

Vierailija
9/9 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 18:48"]

Mitään vinkkejä millä tavalla voin ilmaista huoleni hellävaraisesti? Olen nyt kirjoittamassa viestiä tytön äidille.

AP

[/quote]

Voisit todeta, että et tiedä, onko huolesi aiheellinen, mutta että tilannetta voisi olla hyvä pitää silmällä jne.?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme