Gallup: kuinka usein viihteellä on liikaa???
Eli ehkä tyhmä kysymys, mutta tuoreena äitinä minua kiinnostaa kovasti mitä yleensä ajatellaan pienten lasten vanhempien viihteellä käymisestä. Kuinka usein on liikaa??
Onko liikaa, jos päälle yksi vuotiaan vanhemmat käyvät esim. kerran kahdessa kuukaudessa viihteellä? Pahoitin mieleni, kun olin kesän aikana viihteellä kaksi kertaa, eli kerran kesäkuussa ja toisen kerran heinäkuussa ja ravintlan vessassa sitä kummasteli eräs tyyppi, koska minulla on puolitoistavuotias tyttö. Toiset taas sanovat, ettei äitiys saisi muuttaa mitään, vaan viihteellä voisi käydä vaikka joka viikonloppu. Mielestäni se on kuitenkin AIVAN liian usein, enkä moiseen itse pystyisi. Haluaisin kuitenkin käydä ulkona äitiydestä huolimatta noin parin kolmen kuukauden välein. Mitä mieltä olette tästä? Olen komikymppinen.
Kommentit (9)
Onneksi mua ei kukaan usko äidiksi, kun ulos pääsen. :D
Mutta siis. Jos kerran pääset menemään ja teillä ei siitä ongelmia ole kotona, niin mene! Kyllä sitä aina joku keksii urveltaa vastaan, mutta ole kuuro idiooteille.
mutta ei sen tietenkään tartte aina olla pilkkuun asti kännäämistä (vaikka sallittakoon sekin ilo joskus äideille!)
Voihan sitä käydä konsertissa, teatterissa tms. ja illallinen pitkän kaavan mukaan viineineen ja sitten bubiin yhdelle ja kotiin :0)
Okei, parit pikkujoulut olen kyllä juhlinut. Niin, mä olenkin sellainen kotonaviihtyjä, mutta jos joku tykkää ja jaksaa olla viihteellä, niin mikäs siinä. En mä ajattele pahalla niistä jotka käy. Jos lapsellä hyvä hoito sen ajan, niin anti palaa vaan. Kyllä musta voi olla kerran viikossakin. Jokainen sitä kai itse saa päättää tuollaiset asiat.
Tosiaan hullua välittää muiden mielipiteistä, mutta olen vielä joskus epävarma äitiyden roolistani tämän esikon kohdalla.. Kiva kuulla, ettei sitä yleisesti paheksuta, jos parin kuukuden välein heittää vähän viihteelle. Niin ja muuten lapsi on vielä kotihoidossa;)
Kerran viikossa viihteellä on ehkä vähän liikaa mutta kerta kuussa jo enemmän kuin suotavaa! Voi kun olis mahdollista...
Siis mitä väliä kuinka monta kertaa vuodessa/kuukaudessa käy ulkona viihteellä? En pysty ymmärtämään..en. Tätä " minä itse paras" -ajattelua taas. Jos lapsi HYVÄSSÄ hoidossa niin mitä sitä nyt kotihiiret arvostelemaan.
Sanoisin että useammin kuin kerran kuussa olisi minusta liikaa, mutta jokainen tietänee oman tilanteesta parhaiten. Ja se olisi minusta liikaa siksi että haluan paljon aikaa perheeni kanssa, tälläkin hetkellä siihen tuntuu olevan turhan vähän mahdollisuuksia ja baarissa käymiset vähentävät niitä aina entisestäänkin.
Eli kerran kahdessa kuussa jees. Mutta jos viihteellä käynti on jotain muuta kuin kännäämistä niin toki useimmin voi käydä.
Esikoisen jälkeen eka kerran kävin missään kun poika oli 9kk ja lopetin imetyksen. Nyt olen käynyt kerran tämän toisen pojan jälkeen ja hän vasta 2kk. Tuosta poden huuononäidin taakkaa. Join kaksi siideriä ja olin kotonakin jo 00.30, mutta jotenkin en ole itse vielä sujut asian kanssa. Lapset oli isin kans kotona.
Kerran kuukaudessa kuulostaisi vielä siedettävältä.