Palkanlaskennasta tietävät äitiysloma ja sairasloma
Mun äitiysloma alkaa 15.12.2020 mut oon ollut saikulla tosi pitkään, kesästä lähtien. Saikku loppuu 14.12.
Työnantaja maksaa äitiysloman alkusta 1kk palkan, eli 15.12-14.1. tessin mukaan. Miten tää maksetaan mulle? Saan kelasta kuitenkin rahaa 14.12 asti niin pelkään ettei noi etuudet mee jotenkin ristiin.
Mun palkkakausi on kuun ekasta kuun vikaan, joten saanko sen 1kk palkan osissa, eli joulukuun lopussa maksetaan 15.-31.12.2020 asti ja tammikuun lopussa 1.1-14.1? vai tuleeko se kaikki kerralla joulukuussa? En tajuu.
Kommentit (3)
Saat joulukuun palkan silloin, kun se muutenkin maksettaisiin, sama tammikuun kanssa eli 2 erässä tulee rahat. Palkat maksetaan palkanmaksukausittain, oli se jakso millainen tahansa.
Ok, eli kun toi äippäloma alkaa tolleen kesken niin se jakaantuu kahdelle palkanmaksukaudelle jolloin saan vielä tammikuun lopussa rahaa.
Jos olisin ollut normisti töissä joulukuun olisin saanut siis täyden kk-palkan joulukuulta ja sitten tammikuussakin vielä puolen kuun palkan mut tää saikku sekoitti tilannetta...
Itse sain normaalisti palkkapäivinä.