Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ketään, joka olisi haudattu ei-kirkollisin menoin?

Vierailija
08.12.2020 |

Esim kirkosta eronnut, joka ei halunnut ev lut siunausta. Miten ja mihin vainaja haudattiin?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun mun mutsi. Jonnekin kirkon takapihallehan ne tuhkat sitten siroteltiin. Vähän karu toimitus, vaikka tonnin maksoikin.

Vierailija
2/4 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun isäni, oli ollut ateisti ja eronnut kirkosta 1950-luvulla, kuoli 1980-luvulla.

"Pääsi" kirkkomaan laidalle, joku vapaa-ajattelijoiden edustaja piti siinä muistopuheen. Ei mies edes viitsinyt odottaa että me lapset olisimme ehtineet haudan ääreen, vaan alkoi puhua. Oli varmaan kiire pois.

Seuraavana päivänä oli lehdessä kuolinilmoitus, ja siinä kuitenkin väitettiin, että isä "siunattiin"!

Olisinpa päässyt siitä huolehtimaan niin ei olisi lukenut noin.

Mutta kun vanhemmat oli eronneet ja isä asui vieraan muijan kanssa niin minkäpä sille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen. Läheinen on haudattu normaalisti kirkon hautausmaalle. Ei minnekään takapihalle.

Vierailija
4/4 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo. On tuhkattu ja tuhkat haudattu uskonnottomien haustausmaalle. Niitä on siellä täällä, Tampereella ainakin kolme.

Tuhkaamiseksi lähettämiseen ei kuulunut mitään seremonioita, mutta muistotilaisuus pidettiin ihan normaalisti (paitsi ilman pappia). Uurna laskettiin myöhemmin pienen lähipiirin kesken, sekin ilman sen kummempia seremoinioita..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kuusi