Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Olen vasta 21-vuotias ja haaveilen omasta lapsesta!

Vierailija
25.04.2014 |

Seurustelen siis vakituisesti ja olemme asuneet yhdessä jo kolmisen vuotta.

Nyt olemme muuttamassa isompaan asuntoon, jossa ylimääräinen huone. :D Aloin ihan tosissaan miettiä, että vitsi tuohan voisi olla lapsen huone. Olemme molemmat työssäkäyviä ihmisiä, minä valmistuin juuri emmekä juuri "biletä"

Milloin lasta voi alkaa tosissaan harkitsemaan? :D jotenkin tuntuu että minä olen vielä ihan liian nuori. Miehellä on ikää 27- vuotta.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missään muualla ei aleta nillittämään jostain kirjoitusvirheistä ja pienistä yksityiskohdista! Tää AV on aivan naurettava palsta

Vierailija
22/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:29"]

Iän tuomalla kokemuksella neuvoisin, että odottaisit kuitenkin ainakin 1-2 vuotta. Olet valmistunut, niin hanki tuolla työssäkäymisellä ja sen tuottamalla rahalla joitakin kokemuksia, joita sitten lasten saamisen jälkeen on hankalampi toteuttaa. Jos kuitenkaan et pidä tätä minun antamaani neuvoa hyvänä omaan kehitykseesi ja kehitystasoosi nähden, niin kuuntele  toisten neuvoja.

Lisäksi kannattaa pyrkiä hankkimaan ainakin työpaikka, johon palata perhevapaiden jälkeen :)

[/quote]

Näitä neuvoja aina vähän ihmettelen. Toki, jos on haaveissa jotain erityistä tyyliin extreme-reissaamista niin varmasti tällaiset haaveet kannattaa toteuttaaa ennen lasten saantia. Mutta monella ei mitään sellaisia haaveita ole, mitä lasten saanti estäisi. 

Lisäksi homma toimii ihan hyvin niinkin päin, että hankkii ensin lapset, sitten koulutuksen ja työn. Minä olen tehnyt juuri niin päin. Lasten ollessa pieniä lähdin yliopistoon opiskelemaan ja luin maisterintutkinnon nopeasti ja tehokkaasti. Sitten töihin, ja töitä on riittänyt tähän päivään asti hyvin. En ymmärrä mitä vikaa olisi siinä että tekee sen näin päin, minusta on hyvä ettei uraan tule enää lapsikatkoja kun ne on jo aiemmin hoidettu alta pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain lapsen 19 vuotiaana. raskausaikana tuli välillä kohtauksia, kun mietin että mitäs jos olenkin liian nuori, mitä jos en osaa. Kun lapsi syntyi, tajusin ettei asiassa ollutkaan mitään ihmeellistä, tai sellaista, että en ikäni vuoksi pärjäisi. Epävarmuushetkiä tulee ja menee.

Ei sulla ole mitään syytä, miksi et lasta voisi hankkia, jos vain miehesikin on samaa mieltä. 

Vierailija
24/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, ei ja ei!

Vierailija
25/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki koira tai ala pelaamaan vaikka simssiä

Vierailija
26/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmisiä vaivaa?! Normaali 21v. on jo ihan aikuinen ja voi ihan hyvin hankkia lapsia varsinkin jos on jo monta vuotta seurusteltu, mies on vanhempi, opiskelut on ohi ja on jo töitäkin ja yhteinen koti.

Vierailija
27/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on hedelmällisimmillään 18-20 vuotiaana, 25 vuotiaana hedelmällisyys alkaa jo laskea, joten varsinkin jos haluaa tehdä useamman kuin yhden lapsen ilman kauheaa kiirettä, kannattaa alkaa nyt tekemään. Se on kauhean raskasta tehdä lapsia pienellä ikäerolla, teette yhden nyt, ja myöhemmin toisen jos siltä tuntuu, yhden lapsen kanssa pärjää aina, ja saa elää ihan rauhassa, ja lapsenkin hyvä saada olla pikkulapsi tarpeeksi kauan, ettei tarvi 1 vuotiaana vaippapyllynä alkaa jonkun isoksi sisarukseksi.

Vierailija
28/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samassa tilanteessa, tosin 19v. Ja haaveeksi ei jää vaan alamme pian yrittämään lasta :) Miksi kakistella jos molemmat sitä tahtovat, ovat valmiita, suhde hyvällä pohjalla ja raha-asiat ok?

Vierailija
29/29 |
25.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 15:49"]Hyi helvetti. Olet siis ollut alaikäinen kun olet aikuisen miehen kanssa alkanut seurustelemaan!

Jos tapasitte 5 vuotta sitten, olit 16 ja mies 21!! Kuvottavaa

[/quote]

meillä näin. Neljä vuotta naimisisa, kahdeksan yhdessä ja yksi 3v lapsi. Aloin odottamaan kun olin 20v, miksipä ei :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi yhdeksän