47cm 3kg ja risat vauva, pitkä ja hoikka?
Kommentit (11)
Mun esikoinen oli 48 cm ja 2850 g ja näytti kyllä semmoiselta pitkältä ja hoikalta, jotenkin vähemmän vauvamaiselta kuin pulleammat vauvat. Vaikka eihän tuo mittansa puolesta pitkä tosiaan ole, mutta voi näyttää suhteessa pitkältä varsinkin jos on pitkäraajaista tyyppiä.
Täysiaikaiseksi vauvaksi oli kyllä pieni. Ihmettelen myös puheita pitkästä vauvasta.
Meillä 4kg vauva näytti hoikalta, oli 55cm pitkä.
Hah, omani oli 46 cm ja 3 kg syntyessään, ja olihan hän kyllä pikkuinen. Juuri ja juuri täysiaikaiseksi laskettavissa kuitenkin, syntyi 38+2
Lyhyt ja kevyt mielummin niillä mitoilla. Tosin niillä mitoilla ei ole mitään merkitystä myöhempää ajatellen, en ymmärrä yleensäkään miksi niistä pidetään niin isoa mölyä.
Varmaankin hieman keskimääräistä lyhyempi vauva kyseessä. Esikoiseni oli 52cm ja 2,9kg hän oli pitkä ja hoikka (ja on edelleen, kohta jo aikuinen mies). :)
Mun tyttö oli ihan saman pituinen ja painoinen ja syntyi päivä lasketun ajan jälkeen. Ihmettelin hänen "lyhyyttään" koska sekä isä että minä oltiin vauvoina pidempiä ja myös aikuisena selvästi yli keskimitan (mies jopa pitkä, yli 190 cm). Vieläkin tyttö on ikäistään lyhyempi ja erittäin sirorakenteinen. Toisaalta niin olin minäkin lapsena, vasta teininä hurahdin muiden ohi.
Lyhyt ja pituisekseen aika painava...
Tyttöni olo syntyessään 47cm ja 3065g. Hoikka oli. 1kk ikäisenä 54cm ja päälle 4kg,sit näytti jo aika pulskalta :)
Lyhyt ennemmin...