Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syön kolmesti päivässä, aamupalan ja kaksi lämmintä ruokaa. Nyt personal trainerina työskentelevä elämäntapaneuvoja suositteli toisen lämpimän ruuan jättämistä pois ja väli- ja iltapalat käyttöön

Vierailija
08.12.2020 |

Eli rahkaa, hedelmiä, täysjyväleipää ja vähärasvaisia maitotuotteita välipalalle ja iltaan sen sijaan että söisin kasvispainotteisen illallisen.

Menikö nyt ihan oikein?

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välipala on turha ja haitallinen.

Perustelisitko näkemystäsi? Omalta kohdaltani olen huomannut pienen välipalan hoitavan nälän tunteen, enkä aterialla syö niin paljon kuin ilman välipalaa söisin. Toki nykyään kiinnitän huomattavasti enemmän syömisiini ja lopetan syömisen hyvissä ajoin ennen tunnetta täynnäolosta. 

Vierailija
62/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko aikuinen kaksi lämmintä ruokaa päivässä?

Miksi ei?

Itse en tykkää yhtään siitä pupeltamistyylistä, että parin tunnin välein pitää jotain pientä ottaa. Paljon mieluummin syön isomman aterian sen kolme kertaa päivässä kuin kuudesti jonkun pienen nokareen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sopii syödä omalla rytmillä, jokaisen keho on erilainen, joten kuuntele kroppaasi, äläkä muiden neuvoja!

Vierailija
64/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailuvälejä määrittäessä on hyvä kuunnella omaa kehoa, ja jos välipalat tuntuvat pakkopulllta, ei niitä tarvitse syödä - kun harvempaan ateriarytmiin tottuu, ei siinä enää mitään kiljuvaa nälkää pääse tulemaan jos ajat ovat kutakuinkin säännölliset. Toinen asia on tietysti se, että myös ruoka-ainevalinnoissa on syytä tutkiskell mitä elimistö mistäkin ruoka-aineesta sanoo - jos joku ravinto aiheuttaa vatsanväänteitä tai vaikka vaikk väsymystä, niin sitä ei ole syytä syödä (no jos nukahtaa huonosti, sitä väsymystä aiheuttava voi syödä iltasella). Jokaisella ihmisellä on oma aineenvaihduntansa ja mikrobiominsa, jotka käsittelevät ruoka-aineita eri tavalla ja mikä on parasta kenellekin, vaihtelee: joskus tomaatista on enemmän harmia kuin voileivästä.

Vierailija
65/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle sopii syödä omalla rytmillä, jokaisen keho on erilainen, joten kuuntele kroppaasi, äläkä muiden neuvoja!

Ihminen on silti ihminen.

Ei kehot niin erilaisia kuitenkaan ole kuin annat nyt ymmärtää.

Vierailija
66/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa toi on yleisin ruokarytmi. Ne syö kolme ateriaa päivässä eikä mitään välipaloja. Ei ne ole lihavia ja vaikka syövät kermaa ja voita sisältäviä tuotteita ja ranskanleipää ja juovat viiniä, niin ei ole myöskään sydän ja verisuonisairauksia, kuten meillä.

Vierailija
67/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarvitseeko aikuinen kaksi lämmintä ruokaa päivässä?

Urheilen paljon niin jäisin lepopäivää lukuunottamatta joka päivä vähintään sen 500kcal vajaalle ja en tästä painosta voi paria kiloa enempää laihtua tai menisi jo alipainon puolelle. Pakko syödä.

Vierailija
68/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselle sopii omena ja toiselle banaani.

Toisella ärtyväsuoli ja toisella ei.

Toisella tulee riippuvuuksia ja toiselle ei.

Kyllä on erittäin erilaisia.

Vierailija
69/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toiselle sopii omena ja toiselle banaani.

Toisella ärtyväsuoli ja toisella ei.

Toisella tulee riippuvuuksia ja toiselle ei.

Kyllä on erittäin erilaisia.

Ei pidä paikkansa. Sinä vain uskot noin.

Vierailija
70/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on taas näitä, jotka hommaa pt:n mutta itse sitten tietää kuitenkin paremmin miten hommat pitää hoitaa. Saahan sitä rahansa noinkin laitettua hukkaan

Vierailija
71/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaat ei ainakaan tykkää välipaloista. Parempi mitä vähemmän syömiskertoja on päivässä. Viisi on jo liikaa.

Vierailija
72/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ymmärrä miksi ottaisit ruokailuneuvoja pt:ltä. Koulutus ei ole kovin kattava ja kyse on vain mutu-neuvoista. Personal trainerin pitäisi keskittyä kunnon kohottamiseen ja neuvoihin liikunnan saralla ja itse näen arvon lähinnä siinä että pt auttaa motivaation ylläpitämisessä ja omien tavoitteiden saavuttamisessa. Jos treeniin tarvitsee ruokavalioneuvontaa, niin menisin sen alan ammattilaiselle. Itse en sairauksien takia saa muuttaa ruokavaliotani, jotta lääkkeet toimivat, joten ruoasta ei ptn kanssa edes puhuta.

Noin yleisesti jatkuva syöminen on elimistölle aika raskasta

Vierailija
73/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tällä personal trainerilla mitään ravitsemustieteiden tai alan koulutusta? Perdonal trainerin koulutushan on melkein kirjekurssiin verrattavissa eikä sillä ole mitään tieteellistä pohjaa. Osaako tämä trainer kertoa mihin tieteellisiin tutkimuksiin perustaa neuvonsa syömisten suhteen?

Vierailija
74/74 |
09.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkirytmi on ihmisillä erilainen. Itse en pysty starttaamaan ilman aamiaista. Lounaani on välillä liian kevyt ja välillä liian raskas. Liian raskaasta tulee väsy ja liian kevyestä iltapäivällä törkeä nälkä. En pystyisi lähtemään salillle viideltä töiden jälkeen ilman välipalaa.