Vihaan miestäni kun hän ei halunnut kanssani toista lasta.
Kommentit (30)
Minä tein miehelle selväksi ennen ensimmäistäkään lasta, että haluan sitten sen kaksi lasta.
Me ollaan uusperhe ja mulla on edellisestä suhteesta lapsi, jonka isäpuoleksi mieheni tuli kun lapsi oli 3v. Lapsi on jo nyt iso, eikä mieheni ole koskaan halunnut omia biologisia lapsia. Hän on alusta saakka ollut äärettömän hyvä isä lapselleni ja mieheni on sanonut että hänellä on jo lapsi, että ei hän halua toista lasta. Hän ei siis erottele erikseen biologista ja ei-biologista lasta. Minä olisin valmis tekemään lapsen jos mies haluaisi, mutta olen salaa tyytyväinen että mies ehdottomasti ei halua lisää lapsia. Tuntisin olevani "nalkissa" jos olisi lapsia kahdelle eri isälle, mutta toisaalta rakastan lapsia ja jos olisi ollut mahdollista olisin tehnyt lapsia lisää kun tämä nykyinen oli vielä pieni. Nyt ei viitsi enää, menee kohta yläasteelle ja mulla on jo aikuisen naisen "vapaus" ja miehen kanssa ollaan tosi onnellisia. Ja sitten taas jos miehen mieli muuttuu vaikka 10v päästä, olen edelleen siinä iässä että voisin tehdä lapsia. Mutta en usko että muuttuu, mies on kuulema aina ajatellut että ei tekisi lapsia mutta koska mulla oli jo valmiina niin sanoi että tuntuu lottovoitolta tämä kuvio. :D Lapseni biologinen isä on kuollut, eli sekin on varmasti helpottanut vanhemmuutta mieheni kannalta kun kukaan ei ole kilpailemassa kasvatuksesta.
Kyllä olisi ollut katkeraa jos mies ei olisi halunnut 2.lasta.
Vaikea kuvitella että olisi vain yksi lapsi.
Olen onnekas koska mieheni on lapsirakas ja hän olisi halunnut vaikka kolmannenkin lapsen mutta jätti päätöksen teon minulle koska minähän se olen raskaana, synnytän ja olen enemmän kiinni vauvassa.
Meillä on kaksi lasta...tyttö ja poika...4,5 vuoden ikäerolla ja helpolla ollaan päästy kahden perusterveen rauhallisen lapsen kanssa.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 10:58"]
Me ollaan uusperhe ja mulla on edellisestä suhteesta lapsi, jonka isäpuoleksi mieheni tuli kun lapsi oli 3v. Lapsi on jo nyt iso, eikä mieheni ole koskaan halunnut omia biologisia lapsia. Hän on alusta saakka ollut äärettömän hyvä isä lapselleni ja mieheni on sanonut että hänellä on jo lapsi, että ei hän halua toista lasta. Hän ei siis erottele erikseen biologista ja ei-biologista lasta. Minä olisin valmis tekemään lapsen jos mies haluaisi, mutta olen salaa tyytyväinen että mies ehdottomasti ei halua lisää lapsia. Tuntisin olevani "nalkissa" jos olisi lapsia kahdelle eri isälle, mutta toisaalta rakastan lapsia ja jos olisi ollut mahdollista olisin tehnyt lapsia lisää kun tämä nykyinen oli vielä pieni. Nyt ei viitsi enää, menee kohta yläasteelle ja mulla on jo aikuisen naisen "vapaus" ja miehen kanssa ollaan tosi onnellisia. Ja sitten taas jos miehen mieli muuttuu vaikka 10v päästä, olen edelleen siinä iässä että voisin tehdä lapsia. Mutta en usko että muuttuu, mies on kuulema aina ajatellut että ei tekisi lapsia mutta koska mulla oli jo valmiina niin sanoi että tuntuu lottovoitolta tämä kuvio. :D Lapseni biologinen isä on kuollut, eli sekin on varmasti helpottanut vanhemmuutta mieheni kannalta kun kukaan ei ole kilpailemassa kasvatuksesta.
[/quote]
Höh jäi se pointti pois. Siis jutun pointti oli se että miehellä on oikeus päättää haluaako hän lapsia. Naisella ei ole mitään oikeutta vaatia sellaista, jos lapsi on tärkeämpi kuin parisuhde niin kannattaa pohtia mitä järkeä on edes olla suhteessa. Ehdottomasti meillä menee niin että mulla on jo lapsi, ja mieheni saa päättää haluaako hän lisää vai ei, ja onnekseni ei halua. Mutta jos haluaisi, ei mulla ole velvollisuutta tuottaa hänelle jälkeläisiä. Jokainen sää määrätä oman lapsilukunsa ja ketään ei saa painostaa. Olette oikeasti itsekkäitä ihmisiä te naiset (ja miehet) ketkä vaaditte puolisoltanne lisää ja lisää lapsia vaikka puoliso ei halua. Turha sitten martyyrinä itkeä kun mies turhautuu ja ahdistuu ja hakeutuu kotoa pois, jos pakotatte miehenne siittämään lapsia enempää kuin hän haluaa.
Kylläpä on taas ilkeitä ihmisiä liikenteessä.
Teillä on hyvin asiat, kun ei koskaan ole mistään harmi tai paha mieli. Tai sitten olette tunnekylmiä ja täysin vailla kykyä empatiaan.
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:15"]
Teillä on hyvin asiat, kun ei koskaan ole mistään harmi tai paha mieli. Tai sitten olette tunnekylmiä ja täysin vailla kykyä empatiaan.
[/quote]
No, mieluummin vähän tunnekylmä kuin miestään vihaava sen vuoksi, ettei saa toista lasta...
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:15"]
[/quote]
Kylläpä on itsekkäitä ihmisiä liikkeellä kun oletetaan että mies on lapsikone jolta voi lypsää siemeniä aina kun siltä tuntuu. Miehellä on oikeus omaan ruumiiseensa yhtä paljon kuin naisellakin. Naisia varten on tuolla siemeniä spermapankit täynnä, käykää valitsemassa sieltä sopivammat ja hoivatkaa koko rahan edestä jälkeläisiänne. Mä arvostan miehiä jotka uskaltavat sanoa suoraan että eivät halua lapsia, kun moni joka ei halua suostuu ja alistuu naisen tahtoon ja voi sitten tosi huonosti perheen kanssa ja ajautuu pettämiseen, tekee hulluna töitä yms. että ei tarvitse olla kotona. KUNNIOITTAKAA miestenne tahtoa, älkääkä painostako.
(p.s olen nainen)
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 09:49"]
Meillä kaksi lasta. Minä haluaisin niin kovin kolmannen. Mies sanoo ehdottoman EI:n. En vihaa miestäni, meillä on muuten kaikki hyvin. Mutta se raivostuttaa, että mies ei edes tajua suruani/turhautumistani/vihaakin, koska en koe sitten koskaan saavani lapsilukua täyteen.
[/quote]
Sinun lapsilukusi ei tarvitse olla sama, kuin tuon kyseisen miehen lapsiluku. Joten turha hänelle olla kiukkuinen ja syyttää häntä... kukaan muu ei tee elämääsi rajoitteita kuin sinä itse!
[quote author="Vierailija" time="25.04.2014 klo 11:02"]
Kyllä olisi ollut katkeraa jos mies ei olisi halunnut 2.lasta.
Vaikea kuvitella että olisi vain yksi lapsi.
Olen onnekas koska mieheni on lapsirakas ja hän olisi halunnut vaikka kolmannenkin lapsen mutta jätti päätöksen teon minulle koska minähän se olen raskaana, synnytän ja olen enemmän kiinni vauvassa.
Meillä on kaksi lasta...tyttö ja poika...4,5 vuoden ikäerolla ja helpolla ollaan päästy kahden perusterveen rauhallisen lapsen kanssa.
[/quote]
Oletko sinä sitten lohduttanut ja ymmärtänyt miestäsi kun menit sen kolmannen häneltä kieltämään? Onko hän kiukutellut tai vihaako hän sinua sen vuoksi?
Tunnustan kiristäneeni mieheltäni sen toisen lapsen. Aikaa yli kymmenne vuotta ja tuskin mies edes muistaa tapahtunutta. Onnellinen isukki.