Joulu maksaa meillä 800€
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinä pulitat 790 euroa ja mies ostaa sulle kympillä jotain Tokmannilta.
No se maksaa kuitenkin asumiskulut, kahden auton lyhennysmaksut, asuntolainan ja ison pinon laskuja. ap
Minkä asuntolainan? Tehän asutte ukon perintömörskässä.
Tämän mörskän asuntolainan. Sehän osti tämän äidiltään ja tädiltään 70 000€. Tammikuussa laina loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia on surullista, että joulusta tehdään lahjavuorien täyttämä juhlapyhä ja sitten ne, joilla ei ole niin paljoa varaa, on jotenkin huonompia. Ainakin lapsien silmissä tuntuu olevan aika raadollista ajattelua.
Mun lapseni on ainakin aina ollut jouluun tyytyväinen. ap
Tolla rahalla varmaan onkin kuka tahansa. Vähävaraset nyt ei tuosta edes puoliakaan saa kasaan. Juuri saadaan jouluruokaa ja muutama lahja lapsille.
Meillä on tähän mennessä mennyt 125e, neljälle kummilapselle lapselle lahjat postituskuluineen. Laskeskelin, että vielä menee n. 140e Alkoon ja n. 80e ruokiin. Yhdet uudet jouluvalot hankittiin rikki mrenneiden tilalle, 25e.
Eli yhteensä loppulasku tulee olemaan n. 370e.
En ole ennen laskenut. Nyt kun tuota miettii niin tuntuu tosi paljolta. Kaksi aikuista.
No, jouluvalot kestää vuosikausia kun nyt keksittiin sellaisen systeemi, ettei kissa pääse puremaan johtoa poikki :D.
Tuon verran menee kahden lapsen lahjoihin.
Meillä ei joululahjoja yleensä pahemmin ostella aikuisille enää. Ruokaan ja juomaan menee kaikkineen ehkä noin 150 euroa. Tuolla summalla ostaa parin viikon ruuat arjessa. Joulusta jää paljon arkikäyttöön ja loppu kinkku menee esimerkiksi. kinkkukiusauksessa tai hernekeitossa myöhemmin.
Minulla menee 180 000 €, lasten perheille autot käyttöön, lahjaksi ei voi antaa, mutta käyttöön voin.
Muut lahjat olen jo ostanut aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee 180 000 €, lasten perheille autot käyttöön, lahjaksi ei voi antaa, mutta käyttöön voin.
Muut lahjat olen jo ostanut aikaisemmin.
Kaksi lasta on, unohtui kertoa.
Vierailija kirjoitti:
pappa betalar?
Jos autoja tarkoitit niin mamma betalar som alltid.
Ai. Itsellä se tulee maksamaan arviolta 30 euroa, siis ruoat, juomat ja suklaat. Mitään alkoholipitoista glögiä tuskin nautin, sillä aloitan tapaninpäivänä dieetin, enkä halua sotkea elimistöäni juuri ennen sitä. Ja suunnittelen viettäväni joulun yksin tänä vuonna.
Saatan ostaa itselleni muutaman lahjan, jos rahatilanne sallii :)