Oletko ulosottoasiantuntija? Tietotaidollesi on valtava tarve tässä ketjussa
Olipa kerran maksusuunnitelma verohallinnon kanssa. Kaikki sujui ok, kunnes ilmoitin myöhässä asunnon myynnin verohallintoon, koska luulin asian olevan kunnossa, käytinhän välittäjää kaupoissa. No blaablaa ei mennä nyt siihen.
Maksusuunnitelma siis raukesi samantien, koska tuli varainsiirtovero maksettavaksi.
Minun olisi pitänyt maksaa ihan pikkuruinen summa verohallintoon lyhyessä ajassa, aikaa oli alle kuukausi. Olisin saanut maksusuunnitelman varainsiirtoverolle.
No juuri sillä hetkellä en saanut taiottua tarvittavaa summaa kokonaan kasaan, eikä verohallinto jousta pätkän vertaa. Parisen viikkoa lisäaikaa ja homma olisi ollut hoidossa.
Huoh.
No ilmoittivat sitten siirtävänsä verot ulosottoon. No taas tein kaiken voitavani niillä ala-arvoisen surkeilla neuvoilla, joita verohallinnolta sain. Ovat kyllä NIIN pihalla asioista kuin ikinä on mahdollista😑
No odottelin kirjettä ulosotosta, mutta mitään ei tullut. Osoitteeni on päivittynyt ulosoton sivuille, mutta saldo on nolla. Nyt varainsiirtoveron korkoasia on käsittelyssä ja kielsin ulosoton hakemuksessani.
MITEN ON? Sitten, kun hakemus on käsitelty, onko minulla mahdollisuus maksaa summa x verohallintoon ja saada maksujärjestely lopuille veroille, vai meneekö summa ulosottoon?
Pitäisi tietää että ryhdynkö erääseen toimenpiteeseen vai en.
Kommentit (2)
Tietysti hyvä minulle, mutta rasittaa tuo että ammattilaiset ovat niin v...n pihalla.
Kiristää hermoja tämä jatkuva väärien tietojen jakelu. En ymmärrä miksi osoitetietoni ovat päivittyneet, vaikka ulosotossa ei ole mitään. JA VEROVIRKAILIJA VÄITTI, ETTÄ VEROT OVAT ULOSOTOSSA. Että niin mahtavan ammattitaitoista porukkaa sielläkin 😑