Lastensuojelun asiakkuuden päättyminen
Meillä käy lastensuojelun perhetyö, jonka tarkoitus on parantaa vuorovaikutusta kotona. Taustalla on nepsynuoren jumittuminen negatiivisiin kokemuksiin sekä normaali teinin kapinointi kodin sääntöjä vastaan. Perhetyö on tukenut vuorovaikutusta, mutta nykyään mielestäni junnaamme paikallaan ja voisimme jatkaa samaa omin voimin.
Miten perhetyö on teillä loppunut, entä lastensuojelun asiakkuus? Haluaisin pyytää lopettamista, mutta en halua leimautua hankalaksi.
Kommentit (5)
Joo, neuvottelulle on aika varattuna ensi viikolle. Sillä vähän mietinkin, että miten ilmaisisin toiveemme. Kiitos vastauksesta :)
Vierailija kirjoitti:
Joo, neuvottelulle on aika varattuna ensi viikolle. Sillä vähän mietinkin, että miten ilmaisisin toiveemme. Kiitos vastauksesta :)
Rohkeesti vaan suu auki. t: lasun sossu myös
Aiheesta nepsy löytyy tietoa, ja nämä nuoret herkkikset ei tykkää kun turhia kuormituksia.
Jokainen tarvitsee tilaa ja kasvurauhaa.
Hermosto tarvitsee aikaa palautumiseen. Uudet tilanteet ja vaatimukset voi suosiolla unohtaa.
Perheessä on temperamenttieroja ilman nepsyä tai muuta.
Keskustelu auttaa, luottamus pitää luoda. Lapsen ja vanhemman kesken.
Se on se hopealanka.
Saitteko perhetyön ja lastensuojelun asiakkuuden loppumaan? Meillä myös samankaltainen tilanne. Pyysin loppumista, mutta eipä noin vaan onnistukaan. Sosiaaliasiamiehen neuvosta ilmaisin mielipiteeni, mutta tosiaan voi näköjään hankaloittaakin tilannetta. Pitää vaan meidän vielä muutama kuukausi odottaa palaveria. Ei ole loppuminen silloinkaan varma, mutta kovasti koko perhe sitä toivoisi. Viime aikoina elämä ollut lähinnä odottelua. Kannattaa kyllä tuota lastensuojelua ja perhetyötä välttää, jos mahdollista. Siitä ei välttämättä helposti pääse eroon. Meidän perhettä tämä stressannut aikalailla.
Kai teillä asiakassuunnitelmaneuvottelu on sosiaalityöntekijän kanssa? Siellä voitte puhua miten nyt ei tunnu edistyvän ja pärjäisitte itsekin. Sossu joko on kanssanne samaa mieltä tai ei, todennäköisesti noilla spekseillä on ja päättää asiakkuuden.