Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

THL: Omaehtoiseen karanteeniin 10 pv ennen sukujoulua ikääntyneen kanssa

Vierailija
08.12.2020 |

Ihan järkevää että antoivat ohjeen, koska moni on joka tapauksessa viettämässä joulua ikäihmisten kanssa.

HS.fi: Terveyden ja hyvinvoinnin laitos THL suosittelee omaehtoista 10 päivän karanteenia ennen ikääntyneen perheenjäsenen tai sukulaisen tapaamista jouluna.

THL:n suosituksen mukaan 10 karanteenipäivän aikana lähikontaktia oman talouden ulkopuolisiin ihmisiin tulisi välttää huolellisesti. Tämä tarkoittaa esimerkiksi sitä, ettei karanteenin aikana voi mennä kauppaan, töihin tai harrastuksiin.

Vierailua tulisi harkita vain siinä tapauksessa, että ikääntynyt perheenjäsen itse sitä toivoo. Vähäisin tartuntariski vallitsee ulkona ja kun vähintään kahden metrin turvaväli toiseen ihmiseen toteutuu.

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

THL voi tehdä mitä huvittaa, moni kuitenkin elää elämäänsä täysin nauttien.

Vierailija
2/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saakohan tähän ohjeeseen vedoten myös lapsille lomaa koulusta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako lapset ottaa pois päiväkodista ja koulusta siksi aikaa? Pitääkö pysytellä koko ajan lukkojen takana? Saako naapuria katsoa ovisilmästä?

Elämä menee aivan tolkuttoman vaikeaksi näillä säännöillä. "Ei voi mennä kauppaan" - no paastotako pitäisi tai vetää purkkihernaria puolitoista viikkoa?

Vierailija
4/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun koulut tukevat tätä osaltaan - not.

Voisi edes 21.-22.12. olla etäpäiviä mutta ei.

Vierailija
5/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niillä tule mieleen että ei onnistu lapsiperheiltä ? Eikä se että joulua vietetään monessa sukupolvessa yhdessä?

Vierailija
6/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesevät kätensä sukujoulujen seurauksista

Vierailija
7/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei niillä tule mieleen että ei onnistu lapsiperheiltä ? Eikä se että joulua vietetään monessa sukupolvessa yhdessä?

Tässä ei ole nyt kysymys siitä, että jokaisen pitää saada sukujoulu. Vaan siitä, miten sellaisen voi turvallisesti järjestää. Minusta hyvä ja selkeä ohjeistus, vaikka emme mummolaan pääsekään.

Vierailija
8/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulusta voi aivan hyvin olla pois. Näinä viimeisinä päivinä ei siellä tapahdu juuri mitään sen ihmeempää.

Vierailija
9/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, vai että ihan THL alkaa ohjeistaa miten ihmiset viettää joulua, joukkopsykoosi sen kun jatkuu :))

Vierailija
10/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten onnistuisi mutta miehen on käytävä töissä. Itse voisin jo jäädä joululomille ja lapset pois hoidosta ja koululaiselle anoisin lomaa tai ilmoittaisin sairaaksi. Mies koirankoppiin asumaan siks aikaa?

Vierailija
11/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kiitos vaan vinkistä, enpä olisi itse tuota tullut ajatelleeksi!

Kuka oikeasti tarvitsee näitä THL:n "ohjeita"? Esikoululainenkin osaa tuon verran itse päätellä.

Vierailija
12/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vanhus on aloittanut jouluvierailun odottamisen jo kuukausi ennen joulua. Todellakin menen. Olen nyt jo ostanut tarpeeksi ruokaa ettei tarvitse edes kaupassa enää käydä ennen joulua. Olen onnekas, koska en ole lähitöissä, mutta muutenkin olen koko vuoden elänyt niin etten turhaan kuormita terveydenhoitoa tai muita lähityöskentelijöitä. Voi olla, että vuoden päästä vanhusta ei enää ole tai muistisairaus on jo vienyt omiin maailmoihin. Muita menoja todennäköisesti on tarjolla myöhemminkin.

Vierailija
13/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen, joka välittää niistä vanhuksistaan, noudattaa näitä ohjeita, jos kerran tapaavat jouluna. Tai muulloinkin.

Vierailija
14/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

13, vanhukset ei välitä oikesti yhtään ,heille on tärkeämpää nähdä läheisiään koska kuolema voi tulla muutenkin ihan koska vaan. 

Vierailija
15/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu koska en saanut lomaa siihen. Mummi sitten viettää joulun yksin.

Vierailija
16/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saakohan tähän ohjeeseen vedoten myös lapsille lomaa koulusta?

Saat lapsille lomaa vetoomatta mihinkään.

Vierailija
17/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako lapset ottaa pois päiväkodista ja koulusta siksi aikaa? Pitääkö pysytellä koko ajan lukkojen takana? Saako naapuria katsoa ovisilmästä?

Elämä menee aivan tolkuttoman vaikeaksi näillä säännöillä. "Ei voi mennä kauppaan" - no paastotako pitäisi tai vetää purkkihernaria puolitoista viikkoa?

Mitä ne lapset siellä tarhassa on jo voisit pitää kotonakin?

Vierailija
18/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesevät kätensä sukujoulujen seurauksista

Miten ihmeessä joidenkin joulun vietto olisi THL:n vika?

Vierailija
19/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me aloitimme jo. Olen itse etätöissä, lapset jäi maanantaina pois koulusta. Opettaja ymmärsi hyvin, kun sanoin, että teemme näin, lapset on koulussakin puhuneet, että on isovanhempia ikävä. Näin saamme viettää viikon ennen joulua jo isovanhempien kanssa.

Tosin isovanhemmat käy itsekin kaupassa, aamuisin ennen klo 8. Joten aiomme käydä aikuiset ruokakaupassa kyllä.

Vierailija
20/75 |
08.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikähän se raja on ikääntyneelle tossa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kahdeksan