Jos asuisit 800 km.n päässä kaikista läheisistäsi..
Niin mikä saisi sinut jäämään kotiin Joulun viettoon? Jos ei olisi korona-aikaa, sinulla olisi pitkä joululoma ja rahaakin olisi matkustaa läheisten luo pitkästä aikaa. Sinulla olisi hyvät välit kaikkiin sukulaisiisi ja paljon ystäviä joita olisit nähnyt viimeksi kesällä. Silti päättäisi jäädä kotiin. Eräs sukulainen muutti aikoinaan kauas pois eikä häntä usein olla enää nähty. Toki käydään siellä välillä.
Kommentit (8)
Minä asun juuri 800 km päässä sukulaisista. Jään jouluksi asuinpaikkakunnalleni. Siksi, että ei ole kuin muutama päivä vapaata. Siksi koska haluan viettää rentouttavan joulun miesystävän kanssa, en kuuntelemalla sukulaisten riitoja ja sitä miten huono olen... ja siksi koska korona.
No nyt on normityöntekijällä 4pv vapaata joulun ympärillä. Kun matkaan menee käytännössä 2 päivää, en lähtisi noin kauas.
Nyt korona-aikana en menisi joulunviettoon läheisten luo.
Eipä silti: nyt en mene 150 km päähän läheisteni luo jouluksi vaan vietän sen omassa ylhäisessä yksinäisyydessäni. Yksi joulu sinne tai tänne.
Onko läheinen se joka asuu 800km päässä ja jonka kanssa ei ole tekemissä kuin harvoin? No ei ole, onko se sukulainen, voi olla, mutta sukulainen ei ole = läheinen aina.
Minulla on todella hyvät välit vanhempiini ja sukulaisiini, mutta joulut olemme viettäneet aina oman perheen kesken. Vaikka muuten tapaammekin paljon sukulaisia ja vanhempia.
Jos haluaa vaan levätä jouluna. Matkustaminen on raskasta, pitää yöpyä toisen nurkissa ja noudattaa talon väen tapoja, jouluna erityisesti on kaikkia odotuksia miten nyt pitää olla ja tehdä ja syödä. Harvoin se toisten luo matkustava hirveästi nauttii ja rentoutuu.