Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14v kesätyö, mitä mieltä?

Vierailija
24.04.2014 |

Lapseni hommasi itselleen tutun kautta kesätyön, pikkukaupassa tavaroiden purkua hyllyyn.

Sille on luvattu 10e pv. ja tietysti pimeenä. Kysyin montako tuntia töitä tekee, ei osannut sanoa.

Lapsi on innoissaan ja toki minäkin, kaikki raha on itse hankittua ja hieno homma.

No nyt sitten tulee kyse palkasta, toki on aika vähän, jos useampia tunteja tekee töitä, mutta jos ei muutakaan saa, tuolla saa silti kivasti omaa rahaa.

Mitä mieltä?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, jos 1-2h pvässä

Vierailija
2/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka on kyllä aika kurja.

Mä hommasin mun 14v pikkuveljelle töitä mansikanpoimijana ja veti hyvät rahat kesän aikana ja tänä kesänä tulee uudestaan :)

Meilläpäin on ihan mahdottomuus saada kesätöitä jos ei ole suhteita vaikka paikat olevinaan "arvotaan". Pikkuveljeni tuleekin 200km päähän kesäksi muutamaksi kuukaudeksi keräämään mansikoita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä mieltä, ettei hyvä asia ollenkaan, ainakaan toistaiseksi, katsotaan sit uudelleen, kun on kirjallinen sopimus.

Vierailija
4/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsityövoiman hyväksikäyttöä jos pimeänä tekee.

Vierailija
5/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeä työ on syntiä

Vierailija
6/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:06"]

Mä hommasin mun 14v pikkuveljelle töitä mansikanpoimijana ja veti hyvät rahat kesän aikana ja tänä kesänä tulee uudestaan :)

Meilläpäin on ihan mahdottomuus saada kesätöitä jos ei ole suhteita vaikka paikat olevinaan "arvotaan". Pikkuveljeni tuleekin 200km päähän kesäksi muutamaksi kuukaudeksi keräämään mansikoita.

[/quote]

Mansikanpoiminta on tosi rankkaa hommaa, minusta ei olisi siihen. Tuo lapseni työ ei ole niin fyysisesti rankkaa.

Enemmän nyt ajattelen sitä, että saa pikkasen taskurahaa ja kesäksi on jotakin tekemistä.

ap

Vierailija
7/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:14"]

[/quote]

Mulle se on ihan sama, ei lapsi veroja joudu tosta summasta maksamaan ja työnantaja maksaa edes jotakin, vaikkei nyt hirmusta työpanosta saakkaan.

Lapsen kaveri on siellä kanssa hommissa ja saavat olla kimpassa.

ap.

Vierailija
8/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:06"]

[/quote]

Mansikanpoiminta on tosi rankkaa hommaa, minusta ei olisi siihen. Tuo lapseni työ ei ole niin fyysisesti rankkaa.

Enemmän nyt ajattelen sitä, että saa pikkasen taskurahaa ja kesäksi on jotakin tekemistä.

ap

[/quote]

Onhan se rankkaa, fyysistä työtä paahtavan auringon alla. Palkaksi saa lisäksi rusketuksen ja voit itse vaikuttaa siihen paljonko saat liksaa. Alle 15v ei saa edes tehdä kuin muutamaa tuntia päivässä ja yli 15v pääsee myös pellolta pois jos haluaa ihan omien voimavarojensa mukaan.

Kaikki ei siihen kykene ja suomalaiset ei halua, siksi meilläkin on suurin osa Virosta.

Vierailija
9/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo 10e on aika perus tuntipalkka kaupanalalla niin aika hyvin mun mielestä saa 14 vuotiaaks, ite saan vähän enemmän tunnilta ja on alankoulutus ja parivuotta töitä takana. Mutta hienoa että on ite hankkinut paikan, ei oo helppoa nykyään :)

Vierailija
10/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä on hienoa, että lapset tekee töitä pimeästi tai mieluiten ilman palkkaa. Turha opettaa, että työstä saa palkan ja palkasta maksetaan verot, joista saadaan rahaa niille, jotka ei tee töitä.

Vierailija
11/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ihan ok jos töitä 5 x vk ja muutaman tunnin. Se on jo 50e viikossa!

Vierailija
12/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:18"]

Nooo 10e on aika perus tuntipalkka kaupanalalla niin aika hyvin mun mielestä saa 14 vuotiaaks, ite saan vähän enemmän tunnilta ja on alankoulutus ja parivuotta töitä takana. Mutta hienoa että on ite hankkinut paikan, ei oo helppoa nykyään :)

[/quote]

No tuo palkka lapselle on 10e päivä....

ap.

Vierailija
13/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:17"]

[/quote]

Mulle se on ihan sama, ei lapsi veroja joudu tosta summasta maksamaan ja työnantaja maksaa edes jotakin, vaikkei nyt hirmusta työpanosta saakkaan.

ap.

[/quote]

Se ei ole ihan sama siinä vaiheessa jos rupeaa tulemaan ikävyyksiä lapsellesi. Mitä jos sattuu jotain ja lapsellasi ei ole työtapaturmavakuutusta?

Vierailija
14/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:18"]

Mun mielestä on hienoa, että lapset tekee töitä pimeästi tai mieluiten ilman palkkaa. Turha opettaa, että työstä saa palkan ja palkasta maksetaan verot, joista saadaan rahaa niille, jotka ei tee töitä.

[/quote]

Minusta on hienoa, että tekee jotakin sen palkan eteen, päinvastoin kuin ne jotka on kotona ja nostaa tukia.

ap.

Vierailija
15/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten jos jotain sattuu? Mikään vakuutus ei korvaa.

Vierailija
16/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:12"]

Sitä mieltä, ettei hyvä asia ollenkaan, ainakaan toistaiseksi, katsotaan sit uudelleen, kun on kirjallinen sopimus.

[/quote]

Jos kerran olet tyytyväinen, niin varmista, että vakuutukset edes toimii teillä, jos jotain sattuu.

En kyllä tosiaan suosittele tekemään pimeänä, kun ei sen pennun muutenkaan tarvii maksaa veroja, niin sitten suositte, että teidän tuttava saa fiilata pussiinsa?!

Vierailija
17/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:21"]

[/quote]

ap.

[/quote]

Se ei ole ihan sama siinä vaiheessa jos rupeaa tulemaan ikävyyksiä lapsellesi. Mitä jos sattuu jotain ja lapsellasi ei ole työtapaturmavakuutusta?

[/quote]

No on sillä ihan oma vakuutus, eiköhän se korvaa vaikka hylly kaatuisi päälle.

ap.

Vierailija
18/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan antaisi tehdä ilman kirjallista sopimusta. Kuormissa voi olla välillä painaviakin laatikoita - entä jos jotakin esimerkiksi putoaa varpaan päälle tai maitokaapissa nostaa maitolaatikkoa väärin ja selkään tulee vaikeammin parantuva vamma? Ja onhan tuo palkkakin ihan helvetin huono, jos yhtään enempää tunteja päivässä tekee. Muuten kyllä oman rahan ansaitseminen on tosi hieno juttu, mutta järki käteen nyt.

Vierailija
19/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:21"]

[/quote]

ap.

[/quote]

[/quote]

No on sillä ihan oma vakuutus, eiköhän se korvaa vaikka hylly kaatuisi päälle.

ap.

[/quote]

Ei muuten korvaa. Eikä korvaa sitäkään, jos lapsesi aiheuttaa vahingon.

Vierailija
20/80 |
24.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="24.04.2014 klo 19:12"]

[/quote]

Jos kerran olet tyytyväinen, niin varmista, että vakuutukset edes toimii teillä, jos jotain sattuu.

En kyllä tosiaan suosittele tekemään pimeänä, kun ei sen pennun muutenkaan tarvii maksaa veroja, niin sitten suositte, että teidän tuttava saa fiilata pussiinsa?!

[/quote]

Mulle se on kyllä ihan sama, vaikka saa fiilata (?) Kyllä se itse joutuu sen rahan pussistaan maksamaan, ihan sama vaikkei valtio siitä osaansa saa. en nyt kamalasti ajattele tässä valtion menettämiä rahoja, se ei oikeastaan mua hetkauta, vaikkei valtio nyt saa senttiäkään.

ap.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän